Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #1 Skrevet 8. juli 2014 Mandag i forrige uke trakk jeg en visdomstann oppe, gikk helt fint, ingen sting eller noe sånt. Men et par dager etterpå oppdaget jeg et beinflak som stakk ut av tannkjøttet over nabotanna til visdomstanna. Var hos min vanlige tannlege på fredag og borret et lite hull og hun trakk ut splinten og syntes at det var veldig rart men mente at flaket måtte ha stukket seg inn i tannkjøttet mens jeg var bedøvd og grodd fast. Gror det så fort?. Hun mente at det ikke var mer etter hun fjernet ett flak men jeg er ennå øm der og oppdaget nettopp et liten flak til. Noen som har opplevd dette? Løsner den etterhvert eller må den fjernes? Bør jeg da kontakte han som trakk tanna? Han sa at tanna han trakk var hel, røttene var ikke knekt. Anonymous poster hash: 05a95...83a
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #2 Skrevet 8. juli 2014 Vanlig at man fliser opp kjevebeinet ved trekk av tann. Anonymous poster hash: fbb50...df0
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #3 Skrevet 8. juli 2014 Vanlig at man fliser opp kjevebeinet ved trekk av tann. Anonymous poster hash: fbb50...df0 Usj, da kommer flakene innenfra da? Bør de fjernes? Anonymous poster hash: 05a95...83a
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #4 Skrevet 8. juli 2014 Det gror, kroppen ordner opp i dette selv. Kjevebenet gror sammen igjen, hullet etter tanna i kjevebenet og evt oppflising pga trekkingen gror sammen og kroppen "sluker" det hele. Akkurat som ved benbrudd o.l. så gror det sammen igjen Anonymous poster hash: 9a715...940
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #5 Skrevet 8. juli 2014 Vanlig at man fliser opp kjevebeinet ved trekk av tann. Anonymous poster hash: fbb50...df0 Usj, da kommer flakene innenfra da? Bør de fjernes? Anonymous poster hash: 05a95...83a De kommer som regel ut av seg selv Om du syns det er plagsomt så kan du fjerne det. Men er ikke farlig. Anonymous poster hash: fbb50...df0
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #6 Skrevet 8. juli 2014 Er et tynt flak som stikker noen mm ut og er kanskje 3 mm bredt, er litt vondt. Litt redd for betennelse. Kjennes egentlig ut som at den sitter fast i beinet, er veldig vanskelig for meg å se den, må bruke lommelykt og når bare med en finger. Er jo over den innerste tanna oppe, er ikke over tanna som ble trukket. At krateret vil gro vet jeg, har trukket tenner før, bare aldri opplevd dette. Takk for svar Anonymous poster hash: 05a95...83a
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #7 Skrevet 8. juli 2014 Er et tynt flak som stikker noen mm ut og er kanskje 3 mm bredt, er litt vondt. Litt redd for betennelse. Kjennes egentlig ut som at den sitter fast i beinet, er veldig vanskelig for meg å se den, må bruke lommelykt og når bare med en finger. Er jo over den innerste tanna oppe, er ikke over tanna som ble trukket. At krateret vil gro vet jeg, har trukket tenner før, bare aldri opplevd dette. Takk for svar Anonymous poster hash: 05a95...83a Er det vondt ber du tannlegen fjerne det. Det er ikke farlig, men det skal ikke være ubehagelig for deg heller Anonymous poster hash: fbb50...df0
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #8 Skrevet 8. juli 2014 Er et tynt flak som stikker noen mm ut og er kanskje 3 mm bredt, er litt vondt. Litt redd for betennelse. Kjennes egentlig ut som at den sitter fast i beinet, er veldig vanskelig for meg å se den, må bruke lommelykt og når bare med en finger. Er jo over den innerste tanna oppe, er ikke over tanna som ble trukket. At krateret vil gro vet jeg, har trukket tenner før, bare aldri opplevd dette.Takk for svarAnonymous poster hash: 05a95...83a Er det vondt ber du tannlegen fjerne det. Det er ikke farlig, men det skal ikke være ubehagelig for deg heller Anonymous poster hash: fbb50...df0 Kan prøve forsiktg selv med en pinnsett som jeg koker. Hvis ikke ringer jeg tannlegen og spør hva han tenker. Kom på at min vanlige tannlege tok ferie på fredag. Anonymous poster hash: 05a95...83a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå