Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #1 Skrevet 8. juli 2014 Jeg er sause forkjølet og helt tett i det ene øret. Det suser inni der og halve ansiktet/hodet føles tett som bomull, fryktelig slitsomt... Sist jeg var sånn var i fjor engang, og da ble det en skikkelig ørebetennelse med sprekt trommehinne som resultat. Livredd for at det skal skje igjen, øret var jo superubehagelig med susing og spraking i 3 mnd etterpå pga den sprekte trommehinnen. Sist fikk jeg Rhinexin for å bli kvitt dotten/det tette i gangen mellom øre og svelg og jeg har fremdeles igjen av disse (går ut på dato i 2015). Men så er jeg litt redd for å ta dem. Vet de er fjernet fra markedet i USA og i Sverige skriver ikke legene ut dette legemidlet lenger pga faren for hjerneblødning. Har forstått at mange leger er restriktive her i Norge også. Men finnes det andre alternativer? Nesespray hjelper ingenting, for den når jo ikke frem til disse trange kanalene mellom svelg og nese. Er skikkelig ubehagelig og jeg har småvondt i øret... Sist kom den ørebetennelsen fryktelig brått, ble dritvondt på natta og på morgenkvisten sprakk trommehinnen. Vi så gjerne unngå noe sånt igjen, men finnes det andre avsvellende medisiner enn Rhinexin, er det farlig å ta disse. Min lege skriver de jo ut selv om mange andre ikke gjør det lenger. Anonymous poster hash: 41cdc...e4e
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #2 Skrevet 8. juli 2014 Jeg bruker rinexin depottabletter, men gjør det med måte. Jeg sørger for å skylle med saltvann (nesehorn) også. Et alternativ (som ikke er fullgodt) er allergimedisiner. Anonymous poster hash: 99f93...436
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå