Gå til innhold

Sunt å spise jordbær når man trener og holder seg unna godteri? U/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 8b043...3aa

Skrevet

Ja!

Anonymous poster hash: fcba6...c8a

Skrevet

Er ikke hi, men er det dumt å ha vaniljesaus på eller ødelegger det?

Anonymous poster hash: e0a0d...c94

Skrevet

Jaa, det lurer jeg også på ;) Noen ganger så lager jeg meg fruktsalat med jordbær, eple, avocado, Kiwi og banan så har jeg litt vaniljesaus oppi. Men er det sunt?

Skrevet

Nei. Er ikke lov å spise mer enn en ert til lunsj. Del den i to så varer den lenger. Men pass på så det ikke er godt! Alt som er godt er usunt. Spis kjedelig og trist mat til middag. 

Anonymous poster hash: ed27c...16c
Skrevet

ja, jordbær er sunt. Men som alt annet er det kalorier i, så du må spise med måte.

Vaniljesaus ødelegger ingenting, fremdeles er det måtehold som er nøkkelordet. Både sjokolade og kaker kan du også spise. Men øker du det totale kaloriinntaket, må du også øke kaloriforbruket for å gå ned i vekt.

Skrevet

ja, jordbær er sunt. Men som alt annet er det kalorier i, så du må spise med måte.

Vaniljesaus ødelegger ingenting, fremdeles er det måtehold som er nøkkelordet. Både sjokolade og kaker kan du også spise. Men øker du det totale kaloriinntaket, må du også øke kaloriforbruket for å gå ned i vekt.

Takk for svar. Men kan jeg spørre, jeg er ikke noe flink på dette men...hvordan vet jeg det der med kaloriforbruket? Jeg begynte å trene nylig, og kuttet ut brus, sjokolade og andre usunne ting, spiser mat som jeg alltid har spist, men spiser mindre.

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvorfor du har kuttet godteri og begynt og trene. Slanke deg, holde vekten eller gå opp i vekt?

Er det for å slanke deg hadde jeg kuttet vaniljesausen også. Hvertfall i ukedagene. Mye dukker i den.

Bytt den heller ut med mager vaniljekesam?

Anonymous poster hash: 9dbb1...98c

Skrevet

Det er dumt ja. Dropp vaniljesausen og spis heller dobbelt så mange jordbær :D

Skrevet

Sukker 😄

Anonymous poster hash: 9dbb1...98c

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvorfor du har kuttet godteri og begynt og trene. Slanke deg, holde vekten eller gå opp i vekt?

Er det for å slanke deg hadde jeg kuttet vaniljesausen også. Hvertfall i ukedagene. Mye dukker i den.

Bytt den heller ut med mager vaniljekesam?Anonymous poster hash: 9dbb1...98c

Ikke for å gå ned i vekt, nødvendigvis. Men for å stramme opp litt og bygge litt muskler.

Takk for tips ang vaniljekesam, den kan jeg ta i istedenfor vaniljesaus?

Skrevet

Takk for svar. Men kan jeg spørre, jeg er ikke noe flink på dette men...hvordan vet jeg det der med kaloriforbruket? Jeg begynte å trene nylig, og kuttet ut brus, sjokolade og andre usunne ting, spiser mat som jeg alltid har spist, men spiser mindre.

Jeg er ikke så veldig flink til slikt, men tror du må prøve deg frem. Det er svært indidviduelt hvor mye man trenger i løpet av en dag. At du ikke går ned i vekt trenger ikke bety at du gjør det galt, å bruke målebånd er en mye sikrere indikator. Spesielt siden målet ditt er å stramme opp.

Hvis omkretsen din øker er inntaket for stort.:)

Skrevet

Takk for svar. Men kan jeg spørre, jeg er ikke noe flink på dette men...hvordan vet jeg det der med kaloriforbruket? Jeg begynte å trene nylig, og kuttet ut brus, sjokolade og andre usunne ting, spiser mat som jeg alltid har spist, men spiser mindre.Anonymous poster hash: 8b043...3aa

Jeg er ikke så veldig flink til slikt, men tror du må prøve deg frem. Det er svært indidviduelt hvor mye man trenger i løpet av en dag. At du ikke går ned i vekt trenger ikke bety at du gjør det galt, å bruke målebånd er en mye sikrere indikator. Spesielt siden målet ditt er å stramme opp.

Hvis omkretsen din øker er inntaket for stort.:)

Vekta står stille og man ser ikke noe forskjell på meg enn før. Noe gjør jeg galt, selv om jeg gir alt jeg har under treningen.

Skrevet

Hvor ofte trener du da? Har du målt deg? Hva drikker du? Juice, melk og diverse kaffedrikker inneholder også kalorier. Frukt inneholder mye, så det er noe du kanskje må kutte ned på. 

Skrevet

Hvor ofte trener du da? Har du målt deg? Hva drikker du? Juice, melk og diverse kaffedrikker inneholder også kalorier. Frukt inneholder mye, så det er noe du kanskje må kutte ned på.

Hver dag trener jeg, ca 30min. Drikker mye vann og melk, lettmelk til frokost og noen ganger middag.

En kaffekopp med mye melk om morgenen. Frukt spiser jeg hver dag, enten banan, fruktsalat eller avocado.

Jeg vet ikke om det er noe jeg gjør galt.

Skrevet

Etter trening bør du få i deg en kombinasjon av karbohydrater, proteiner og selvfølgelig vann. Da er jordbær med vaniljesaus fint, mye bedre enn bare jordbær faktisk.

En halv liter sjokolademelk kan også være et veldig godt aliernativ.

Anonymous poster hash: d0162...f02
Skrevet

Det er mye kalorier i melkeprodukter, og i avocado.

30 min trening er nesten ingenting, det tilsvarer gjerne et par brødskiver i kaloriforbrenning, litt avhengig av hva du gjør.

Anonymous poster hash: ba70c...45f
Skrevet

Det er mye kalorier i melkeprodukter, og i avocado.30 min trening er nesten ingenting, det tilsvarer gjerne et par brødskiver i kaloriforbrenning, litt avhengig av hva du gjør. Anonymous poster hash: ba70c...45f

Men HI trener jo ikke for å gå ned i vekt. Hun trener for å bli sterkere og strammere. Da er det viktig å gi kroppen byggematerialene den trenger for å bygge seg opp igjen etter trening. Da er jordbær med vaniljesaus flott.

Skrevet

Det er mye kalorier i melkeprodukter, og i avocado.30 min trening er nesten ingenting, det tilsvarer gjerne et par brødskiver i kaloriforbrenning, litt avhengig av hva du gjør. Anonymous poster hash: ba70c...45f

Men HI trener jo ikke for å gå ned i vekt. Hun trener for å bli sterkere og strammere. Da er det viktig å gi kroppen byggematerialene den trenger for å bygge seg opp igjen etter trening. Da er jordbær med vaniljesaus flott.

Vaniljesaus? Er du klar over hvor mye sukker og unyttige ting det er i det?

Vaniljekesam er bra, proteinrikt og godt, lite fett og karbo, men vaniljeSAUS er _godteri_ og _dessert_!

Vaniljesaus:

Næringsinnhold per 100genergi 619 kJ (148 kcal)

protein 2,7 g

karbohydrat 15 g

fett 8,4 g

Mager vaniljekesam:

Næringsinnhold per 100g

energi 320 kJ (75 kcal)

protein 8,9 g

karbohydrat 8,6 g

-hvorav: sukkerarter 8,6 g

fett 0,6 g

-hvorav: mettede fettsyrer 0,0 g

kostfiber mindre enn 1 g

natrium 0,0 g

Skrevet

Men HI trener jo ikke for å gå ned i vekt. Hun trener for å bli sterkere og strammere. Da er det viktig å gi kroppen byggematerialene den trenger for å bygge seg opp igjen etter trening. Da er jordbær med vaniljesaus flott.Anonymous poster hash: d0162...f02

Vaniljesaus? Er du klar over hvor mye sukker og unyttige ting det er i det?Vaniljekesam er bra, proteinrikt og godt, lite fett og karbo, men vaniljeSAUS er _godteri_ og _dessert_! Vaniljesaus: Næringsinnhold per 100genergi 619 kJ (148 kcal)protein 2,7 gkarbohydrat 15 gfett 8,4 g  Mager vaniljekesam:  Næringsinnhold per 100genergi 320 kJ (75 kcal)protein 8,9 gkarbohydrat 8,6 g -hvorav: sukkerarter 8,6 gfett 0,6 g -hvorav: mettede fettsyrer 0,0 gkostfiber mindre enn 1 gnatrium 0,0 g  Anonymous poster hash: ba70c...45f
Kesam er flott, men du trenger ikke være så redd for vaniljesausen heller om det er det du liker best.

Skrevet

Jeg trener til Jillian Michaels 30 day Shred. Bra nok for meg, for med det programmet hennes så trener jeg hele kroppen.

30 min trening er nesten ingenting, det tilsvarer gjerne et par brødskiver i kaloriforbrenning, litt avhengig av hva du gjør.

Skrevet

Jeg trener til Jillian Michaels 30 day Shred. Bra nok for meg, for med det programmet hennes så trener jeg hele kroppen.

joda, men hvor mange kalorier forbrenner du ift det du stapper i kjeften+ Det er det som teller ift om u går ned i vekt eller ikke.

Skrevet

joda, men hvor mange kalorier forbrenner du ift det du stapper i kjeften+ Det er det som teller ift om u går ned i vekt eller ikke.

Hadde du lest det jeg har skrevet hadde du sett at jeg skrev at jeg ikke vil ned i vekt, hadde likt det ja men viktigst er å stramme opp og bli sterkere.

Skrevet

Treningsmengden bør du doble, ihvertfall om du har et stillesittende arbeid. Så lenge målet er mer muskler og mindre fett så har det ikke så mye for seg å telle kalorier.

Skrevet

Kontakt kostholdsveileder!!

Anonymous poster hash: 2393b...efa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...