Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #26 Skrevet 8. juli 2014 Jeg er enig med 90 % av da andre her. Synes absolutt ikke det er dårlig kvalitet på klærne fra noen av stedene. Og hvis man jmf priser på "billigklær" og "merkesklær" så er det jo egentlig helt vanvittig å betale 400kr for en tshorte til et barn når HM, Cubus etc har like bra kvalitet. Men jeg kjøper mærkesklær selv ibland altså. Men det er ihvertfall tull at det skulle være noe bedre. Anonymous poster hash: 25f30...3c2
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 8. juli 2014 #27 Skrevet 8. juli 2014 Greit nok det er billig, men de tåler ikke mer enn to vask før de ser utvasket og slitne ut... Anonymous poster hash: 6af52...742 Det eneste jeg har lagt spesielt merke til er buksene på cubus. Jeg har aldri vært borti så god kvalitet på bukser til storebror, de holder jo nesten en mnd før det er hull på knærne!
Sint naken biltyv Skrevet 8. juli 2014 #28 Skrevet 8. juli 2014 Ja jeg reagerer så absolutt!! Har aldri før for inntil ett år siden handlet på HM. Bare kjøpt dyre klær... Men jeg er så fornøyd med HM klærne. Syns de holder seg like bra som de dyre, forskjellen er bare at jeg kan vaske HM klærne på høyere temperatur:-)
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #29 Skrevet 8. juli 2014 Kjøper på alle disse kjedene og har ikke noe negativt å si om noen. Anonymous poster hash: 450ef...275
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #30 Skrevet 8. juli 2014 Går aldri der akkurat på grunn av det :-( Anonymous poster hash: 14179...aae
Marents Skrevet 19. september 2014 #31 Skrevet 19. september 2014 Kvaliteten til H&M kan være bra og det kan være dårlig. De lager klær som skal holde ut sesongen og ikke i flere år... Holder klærne ut i flere år er jo det fantastisk.Prisene er lave og får folk til å kjøpe mer klær og oftere, stilen blir skiftet ut etter sesong...oftes vår, sommer, høst og vinter. Dette viser også at det ikke er en mening at klærne egentlig skal holde lengre enn 2-3 mnd. H&M og lignende klesbutikker går ikke ut med at de har god kvalitet på klærne sine, men at de er billige.
Mamma_til_2 Skrevet 19. september 2014 #32 Skrevet 19. september 2014 Det må være måten du vasker på for jeg har klær fra hm som har gått i arv og de er like fine selv om jeg har aktive barn, Cubus og Lindex og kapahl liker jeg ikke har prøvd forskjellig derfra men de holder ikke.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #33 Skrevet 19. september 2014 Jeg opplever også at kvaliteten ofte er overraskende god på klær fra disse kjedene. Har også opplevd noe som blir stygt fort, men veldig sjeldent egentlig. Jeg har blant annet en tynn helt enkel genser med trykk fra Cubus som jeg kjøpte for 20 kr for 7 år siden. Den er blitt brukt i sammenhengende 4-5 år til to barn, og den ser helt ny ut ennå. Anonymous poster hash: 3c36a...2ad
Mamma4livet Skrevet 19. september 2014 #34 Skrevet 19. september 2014 Jeg opplever at bomullstøyet til HM er dårlig, spesielt t-trøyer og joggebukser uten print. De mister form raskt og strikken mister elastisiteten. Når det gjelder øvrig tøy på HM og tøy fra KappAhl, Cubus og Lindex så synes jeg de er helt ok i forhold til kvalitet.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #35 Skrevet 19. september 2014 Handler masse klær til ungene mine på nesten alle disse kjedene. Syns de har god kvalitet jeg! eneste jeg har reagert på er joggebuksene fra cubus. De vaska jeg en gang på 40 grader, og de kom ut fulle av nupper så ut som de var flere år gamle etter første vask.. Resten har holdt seg godt, vask etter vask. Og jeg tromler også mye! Da styrer jeg mye heller unna NameIt sine klær. De har dårlig kvalitet. Knapper som faller av, de krymper, buksene blir nuppete og stive osv osv. Anonymous poster hash: 3ddd7...dbb
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #36 Skrevet 19. september 2014 Eneste jeg reagerer på er at de bare har damesokker i en størrelse og de blir for små etter tromling. Anonymous poster hash: 6fce2...ef8
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #37 Skrevet 19. september 2014 Jeg reagerer mest på at kvaliteten er så ujevn. Jeg har kjøpt klær til gutten på H&M, Lindex, Cubus og Kappahl, noe holder seg lenge, og noen t-skjorter mister passformen sin etter få vask. Vasker alt likt, så det burde egentlig holde seg likt. Ser litt på hvor mye som settes til side for evt. nr 2. H&M: kjøper stort sett t-skjorter, veldig "hit or miss" om de holde seg fine eller ikke. Kanskje 50/50. Lindex: kjøper lite, det meste blir ikke lagret utenom pysjer. Cubus: kjøper stort sett bukser og noen t-skjorter, veldig fornøyd med buksene (dongeri). 50/50 for overdelene. Kappahl: kjøper lite, det meste blir ikke lagret utenom pysjer. Kjøper ellers som regel ikke spesielt dyre klær, bortsett fra P.O.P. som holder seg fine selv etter mange vask. Kjøper mye i utlandet. Anonymous poster hash: 8a86b...dba
Fashionista Skrevet 19. september 2014 #38 Skrevet 19. september 2014 Har veldig variable erfaringer med nevnte merker... noen plagg tåler ALT, andre blir stygge i første vask.. Min erfaring er at Kappahls klær til barn er de beste av de billige kjedebutikkene.
Madolyn Skrevet 19. september 2014 #39 Skrevet 19. september 2014 (endret) Selv har jeg aldri vært så skuffa over klær som når min eldste fikk en linskjorte fra dyre Gullkorn design. Fikk den av en god venninne, fordi trøya var altfor liten til hennes 3-åring på tross av at trøya var str 4-6 år (110/116). Min gutt som til vanlig er str 98/104 fikk den på seg med et STORT nødskrik! Så fikk jeg dessverre vasket den på 40 grader i stedet for 30, og nå passer den til lillebror som bruker str 80.... Og 4-5 sømmer har løsnet i trådene, tror det er klesplagget som har hatt dårligst kvalitet hittil! Edit: nei jeg kjøpte faktisk en bomullsbukse fra Lilleba og den fikk verdens slappeste magestrikk/belte etter èn vask på 30 grader... Kjipt når buksa kosta 349 kroner. Endret 19. september 2014 av Madolyn
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #40 Skrevet 19. september 2014 Kvaliteten til H&M kan være bra og det kan være dårlig. De lager klær som skal holde ut sesongen og ikke i flere år... Holder klærne ut i flere år er jo det fantastisk. Prisene er lave og får folk til å kjøpe mer klær og oftere, stilen blir skiftet ut etter sesong...oftes vår, sommer, høst og vinter. Dette viser også at det ikke er en mening at klærne egentlig skal holde lengre enn 2-3 mnd. H&M og lignende klesbutikker går ikke ut med at de har god kvalitet på klærne sine, men at de er billige. Alle motehus og designere kommer jo med nye kolleksjoner ved hvert sesongskifte. Anonymous poster hash: cf74e...d62
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #41 Skrevet 19. september 2014 Jeg er enig med HI. Fargene blir ofte stygge på hm klær etter en vask eller to. De bli gråaktige og blasse, ofte! Det er helst klær med lyse farger, dette skjer med. Vaskemaskinen er relativt ny. Anonymous poster hash: c1d45...439
Morel Skrevet 19. september 2014 #42 Skrevet 19. september 2014 Synes det er veldig merkelig at så mange sier at de ALDRI har opplevd dårlig kvalitet. Jeg har opplevd mange ganger at plagg mister fasong og farge etter en vask eller to. Sømmer og knapper går jo opp stadig vekk. Jeg vasker stort sett på 30-40 grader, med skånsomt vaskemiddel... Når det er sagt er det ikke slik at man nødvendigvis får god kvalitet fordi man bruker mer penger, heller. Synd. Til barnet mitt ønsker jeg å kjøpe mest mulig etiske klær, men synes det er vanskelig å vite.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #43 Skrevet 20. september 2014 Det som er digg med klærne fra "billigkjedene" er at du faktisk kan vaske dem rene, da klærne tåler 60 graders vask. Noe som byrde være opplagt - det er barneklær! Nesten samtlige merklær vi har skal vaskes på 30 grader, uten at de holder så mye lenger av den grunn. Anonymous poster hash: 592e6...30f
Englenemine Skrevet 20. september 2014 #44 Skrevet 20. september 2014 Mer fornøyd med HM enn Kappahl ivertfall. Lindex er også ok. Har hm klær som eldste har brukt og som fint kan brukes til minsten. Spesielt velourbukser fra Lindex klarer mange mange mange vask og tromler uten å bli stygge eller miste form.
me_87 Skrevet 20. september 2014 #45 Skrevet 20. september 2014 Nei. Har nesten bare klær der fra å ingen av klærene har blitt stygge eller slitt av det,å de har vært gjennom utallig mange vask. Har også kjøpt brukte klær fra disse kleskjedene å selv etter to barn har brukt klærene så er de like hele.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #46 Skrevet 20. september 2014 Hm har god kvalitet på babyklær og hettegensere. Liker ikke kvaliteten på buksene. Cubus har gode bukser. Klær med trykk holder ikke så lenge her, men det er fordi de vaskes og tørkes feil. Handler bare hos billigkjedene. Anonymous poster hash: 6b782...a42
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #47 Skrevet 20. september 2014 Synes barneklær er ok. De gangene jeg kjøper meg noe er kvaliteten pyton. Anonymous poster hash: 37947...18e
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #48 Skrevet 20. september 2014 Ja det er fortvilende! Ettersom jeg har dårlig råd så har jeg kjøpt klær fra disse billigkjedene,noe som egentlig ikke gjør meg noe for syns de har mye fint. Bare de siste ukene har han kommet hjem fra barnehagen med tre bukser som er hull i så nå må jeg gå til innkjøp av nye :S Ikke lett når økonomien er dårlig :S Men gensrene fra billigkjedene er jeg veldig fornøyd med! Vi har kjøpt mye brukte klær fra disse kjedene å de har det ikke gått hull i. Anonymous poster hash: 3e67e...5a8
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #49 Skrevet 20. september 2014 Har arvet en del tynne bukser fra Name it og de har fått hull på knærne etter kort tids bruk. Anonymous poster hash: cf74e...d62
❤lille stjerne❤ Skrevet 20. september 2014 #50 Skrevet 20. september 2014 synes endel av det som er kjøpt på cubus og noe fra hm har hatt dårlug kvaliter, mistet farge og fasong eller sømmer gått opp. Lindex og kappahl er jeg stort sett fornøyd med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå