Gå til innhold

Er dere uenige om navn?

Anbefalte innlegg

Vi er veldig uenig om navn. Min samboer vil kalle opp igjen etter eldre slektninger og helst fra sin side. Jeg ønsker meg noe nytt da jeg IKKE ønsker de navnene.

Jeg ønsker Tuva eller Hailey. Han ønsker Jensine, Eln, Jenny, Nelly eller Ida. Hva gjør man?!

Anonymous poster hash: b896d...d3f

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144153826-er-dere-uenige-om-navn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hailey? seriøst?  Tuva er vel ok, men ganske in nå. Det samme er jo Ida.

Elin er nydelig, og Jenny er også fint selv om det også er in. Jensine eller Nelly ville jeg ikke valgt.

Kan dere finne et oppkallingsnavn fra din side da? Ett du liker?

Anonymous poster hash: 10eaf...f84

Hailey? seriøst?  Tuva er vel ok, men ganske in nå. Det samme er jo Ida. Elin er nydelig, og Jenny er også fint selv om det også er in. Jensine eller Nelly ville jeg ikke valgt. Kan dere finne et oppkallingsnavn fra din side da? Ett du liker? Anonymous poster hash: 10eaf...f84

Hva er galt med Hailey? Bortsett fra at det ikke er norsk? ;)

Elin? Nei, ELN, rett fram. ;) fra min side er det ingen navn jeg vil bruke. Bortsett fra Karen, men det er det allerede et søskenbarn som har tatt. :)

Hvor god tid har dere? Hvis det fortsatt er en stund igjen, foreslår jeg at dere bruker mer tid, både hver for dere og sammen, på å finne navn som begge liker. Vær begge litt rause og åpne for å tenke nytt/annerledes, men ikke gi etter for noe dere vil angre på, heller.

Hvis det begynner å haste, og dere ikke kommer til enighet, synes jeg det er en god idé å velge dobbeltnavn. Hvis ikke får det vel bli loddtrekning eller noe annet rettferdig. 

Begge bør tenke over at navnet skal være fint i seg selv, og noe barnet vil trives med, ikke bare koselig fordi det er oppkalling eller annet.

Personlig synes jeg Hailey blir for rart på norsk, men det er pent. Tuva er koselig og fint, selv om det ikke er på min egen favorittliste.

Av oppkallingsnavn, så går det jo også an å endre litt på det, hvis det er aktuelt?

Eks:

Ida --> Elida, Frida, Vida

Nelly --> Nelia, Kornelia, Nilia

Eln --> Elna

Karen --> Karine, Karina, Katharina, Kari

Elida = Eln + Ida?

Ellers synes jeg både Jenny og Nelly er fine. Jeg er vanligvis veldig glad i navn som slutter på -ine, men akkurat Jensine er jeg ikke helt fan av. Men det er ok, og det passer jo godt som et fornavn nummer to.

Lykke til:) Jeg synes det er viktig at dere begge er enige om beslutningen til slutt. Dere finner nok ut av det. :)

Anonymous poster hash: 128f9...1b5

Annonse

Takk for gode tips. Vi har veldig god tid, men jeg liker å finne ut og planlegge ting. ;)

Mange greie forslag som kom over her. Vi må nok bruke lenger tid og bli enige. Må tenke på at dette er et navn som skal bæres et helt liv. :)

Jensine er ganske uaktuelt for min del. Han vil ha det for kalle opp etter seg selv. Jens. Men det tror jeg kanskje at jenta vil være imot når hun blir eldre. ;)

Ida,Tuva,Jenny er nydelig :) Hailey er utrolig fint,men passer ikke i Norge .

Hvis ingen av dere liker hverandres navn,må dere lage nye lister, for eksempel du skriver 5 navn på en lapp og han på sin lapp,ingen av de navnene dere har nå er med,så krysser dere av de dere liker,da blir dere nok enig til slutt. vi var ganske enig,utenom jeg ville ha ett navn og han 2,men ble da 2 navn og et navn vi ønsket oss :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...