Gå til innhold

Fostervannsprøve nå i dag

brve

Anbefalte innlegg

Er på vei til fostervannsprøve nå kl 9. Mannen er hos sine foreldre med barna på 2 og 4 ut uken for at jeg skal få ro. Det ble best for helheten selv om jeg selvsagt ville hatt han med. En god venninne stiller i stedet, heldigvis. Gruer meg til stikket, håper det går bra. Har fått ulik informasjon om hvor lenge man bør være hjemme fra jobb etter dette. (Stillesittende kontorjobb). Jordmor anbefalte to dager hjemme inkl i dag, mens min leder (som også er lege), mente å være hjemme dag 2 normalt ikke var nødvendig. Hvilke anbefalinger/råd har dere andre fått? Hører hva de anbefaler også nå i dag. Ønsk meg lykke til, da ;-)

Fortsetter under...

Gjest Angelstath

Jeg vet null og niks om dette... Men sender deg gode klemmer!!!

Om du orker vil jeg gjerne høre om din fostervanns prøve. Hvorfor, hvordan d var etc.

Er man gravid tror jeg det alltid er best å følge din mage følelse og kjenne etter på formen.

Jm gir en indikasjon på det som er vanlig i praksis. Din sjef kan finne seg et tau å gå i garasjen...nok sagt!

Leste ordet stikk, og jeg må nesten hvile på sofaen en uke selv :P Jepp jeg er pyse!!

Håper du har det bra og at prøven viser at alt et bra.

Mange solfylte, noe svette, sydenfylte klemmer!!

Takk for svar :-) Det gikk heldigvis helt fint. Det var bare litt ubehagelig, og det gikk veldig fort. Det ble brukt ultralyd parallelt, og føltes veldig sikkert. Lettet over å ha det overstått! Legen i dag anbefalte egenmelding også i morgen, så tar også morgendagen hjemme på sofaen med god samvittighet :)

Vi valgte fostervannsprøve fordi vi ville ha et sikkert svar. Med barn på 2 og 4 fra før har vi også et stort ansvar overfor dem.

Satser på at svarene blir fine, og at vi får en liten gutt eller jente til jul :)

Håper det går fint med deg også :-)

Klem tilbake!

Hei, så fint at det gikk bra HI! Jeg tok selv fostervannsprøve da jeg var gravid (og over 40) for noen år siden. Det gikk veldig bra, selv om jeg hadde gruet meg. Det var profesjonelt helsepersonell, jeg så en annen vei (så absolutt ikke på skjermen) og kjente knapt stikket. Var ubehagelig å tenke på det etterpå, men hadde ingen fysiske plager. Ble informert om å holde meg i ro ett døgn etterpå, men jeg jeg tok det rolig noe lenger enn det. Fikk positvt resultat en stund senere og fikk et nydelig friskt barn :)

PS: Angelstath: Det du skrev om sjefen til HI.... Skjønner at du ikke mener det, men synes det er fælt at du skrev slikt. 

Anonymous poster hash: d77fd...c53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...