Gå til innhold

Offentlig amming- Tips?

Anbefalte innlegg

Jeg ammer min 2 mnd gamle baby, alt går fint og smertefritt.

Men nå er det sånn at jeg stresser og kløner med en gang jeg skal amme offentlig. Til og med foran nære venninner. Det er fordi jeg ikke er komfortabel med å slenge ut puppen. Alle jeg kjenner er så diskret, mens jeg føler bare jeg blotter meg unødvendig mye.

Jeg kan ikke sitte hjemme hele dagen heller, så nå håper jeg at noen her har noen lure triks og tips. Er det noen lur måte å amme uten å bli helt blottet? Kløner litt med sjal/skjerf/store topper, men har ikke helt knekt koden;)

Anonymous poster hash: 19207...2f5

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144153693-offentlig-amming-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp deg noen ammeklær :) det var jeg mest fornøyd med. Brukte topper fra boobs tror jeg det heter, og fra den danske nettbutikken.... Milker.dk. Da er det veldig lite bryst som vises, man åpnet liksom bare en sprekk i trøya og det som blir synlig blir dekket av barnets hode.

Anonymous poster hash: 2278e...948

Hadde det akkurat som deg og det endte med at jeg tok med flaske rundt. Ikke så mye lettere;) men denne gangen skal jeg kjøpe meg ammesjal. Jeg så på bloggen til fotballfrue for lenge siden at hun tipset et som så enkelt og fint ut. Kan se om jeg finner linken:)

Anonymous poster hash: 161a8...da7

Jeg brukte mye singleter med en stor genser over. Da var det å dra singleten under puppen og dra opp genseren.

Da ble i det minste ikke hele magen blottet, og genseren kunne danderes pent for å dekke store deler av puppen.

Anonymous poster hash: ccbed...914

Annonse

Tusen takk:)

Øver meg med singlet under genseren og et lett sjal.

Har også noen ammetopper.

Det var jo et poeng at babyen dekker en del, så er kanskje ikke fullt så blottet som det føles.

Det er vel bare å ta seg i nakken og finne en kafé:)

Anonymous poster hash: 19207...2f5

Ammetopp er helt essensielt!! Sånn "undertøy-aktig" med stropper (fra hm eller lindex). Veldig deilig for du slipper amme-bh. Løs genser/tunika e l over, da kan du kle av og på puppen under genseren uten å måtte blotte - eneste som funker for meg;)

Anonymous poster hash: 82bd2...b11

Jeg er ikke glad i ammetøy. Jeg har en smal overkropp og relativt små bryster slik at den øverste delen som dekker puppene blir litt for stor selv om plagget ellers passer - den blir litt lang og det ser rart ut. Dessuten synes jeg designet på ammeklærne er litt dølle og jeg har lengtet hele svangerskapet etter å gå i "mine" klær igjen.

Trikset med singlet som dras ned er supert, da synes bare akkurat brystvorten og bittelitt bryst - som babyen jo skjuler.

Har ellers alltid med meg babyens litt store vognteppe, som jeg legger over babyen slik at det dekker hodet hennes (ikke ansiktet) og mesteparten av brystet mitt samt babyens kropp og evt. det som måtte være lett synlig av min mage (avhengig av hva jeg har på meg). Og snur meg vekk så godt jeg kan slik at jeg ikke har følelsen av å sitte på utstilling.

Dette går seg nok til etter hvert. Jeg ammet i offentligheten fra dag 1 denne gangen, men gjorde nok ikke det med nr 1 :)

Anonymous poster hash: e3499...1ff

Som flere skriver:

Ammetopper fra milker.dk (de har relativt ofte salg og veldig god service!) og absolutt ammesjal! Jeg var i et muslimsk land og hadde lånt med meg ammesjal - utrolig glad for det! Trodde ikke det var så praktisk som det er. Mye lettere enn vanlig sjal - det ble bare kløn for meg - og stort pluss at baby og du kan se hverandre... Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...