Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #1 Skrevet 7. juli 2014 I dag blir det karbonader til middag. Jeg vurderer ovnsbakte poteter, men har ikke laget det selv før. Skjerer jeg potetene i båter og har på olje, salt og pepper for så å steke på 200 grader i ca 20 minutter eller skal de kokes først og ha lengre/kortere/kaldere/varmere ovn? Kan jeg lage ertepurre med smør og salt/pepper til? Anonymous poster hash: 6e790...3be
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #2 Skrevet 7. juli 2014 Jeg pleier å dele potetene, blande godt med olje og rosmarin, så salte og pepre. Legger noen fedd hvitløk med skall blant potetene. Forvarmer ovnen til 250 grader og setter ned til 220 når potetene går inn. Står i 40 min. Funker fint å koke først og tror jeg:) Anonymous poster hash: ddd2d...501
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #3 Skrevet 7. juli 2014 Takk for svar, når du gjør det på din måte, pleier du da og koke først eller har du de rå inn i ovnen? Anonymous poster hash: 6e790...3be
mamma_til_verdens_beste Skrevet 7. juli 2014 #4 Skrevet 7. juli 2014 I dag blir det karbonader til middag. Jeg vurderer ovnsbakte poteter, men har ikke laget det selv før. Skjerer jeg potetene i båter og har på olje, salt og pepper for så å steke på 200 grader i ca 20 minutter eller skal de kokes først og ha lengre/kortere/kaldere/varmere ovn? Kan jeg lage ertepurre med smør og salt/pepper til? Anonymous poster hash: 6e790...3be Det er i alle fall sånn jeg lager potetene. Hvis jeg steker poteter i panna koker jeg de først, men ikke båtpoteter i komfyren.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #5 Skrevet 7. juli 2014 ... Og varmluft eller vanlig? Anonymous poster hash: 6e790...3be
mamma_til_verdens_beste Skrevet 7. juli 2014 #6 Skrevet 7. juli 2014 De blir sprøere med varmluft synes jeg. Men da er det ikke sikkert de må stå i fullt 20 min.
FruMille Skrevet 7. juli 2014 #7 Skrevet 7. juli 2014 jeg skrur ovnen på det vamreste (300 grader), hiver de oppskårne rå potetene inn og senker varmen til 200 grader. lar de kose seg der i ca 25-30 minutt. hemmeligheten bak gode ovnsbakte poteter er en god varm ovn når du setter potetene inn, samt at potetene er tørket godt av etter vask og oppkutting!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #8 Skrevet 7. juli 2014 Takk for svar, når du gjør det på din måte, pleier du da og koke først eller har du de rå inn i ovnen? Anonymous poster hash: 6e790...3be Rå. Det skyldes hovedsakelig latskap, har ikke prøvd å koke de først:) Anonymous poster hash: ddd2d...501
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #9 Skrevet 7. juli 2014 Kan jeg ha inn grovkuttede gulrot biter i blandingen? Har litt lite poteter. Hi Anonymous poster hash: 6e790...3be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå