Gå til innhold

Dette med kynnere og menssmerter i slutten av svg.skapet

Anbefalte innlegg

I natt har jeg ligget våken i flere timer med skikkelige menssmerter i magen og korsryggen, magen har stått som et fjell nærmest konstant og vært helt hard. Det vil vel si at jeg har hatt kraftige kynnere. Det jeg ikke helt forstår er at det hos meg har vært konstant i 2-3 timer, uten at magen har variert i hardhet eller menssmertene har kommet og gått..kynnerne har altså ikke kommet "i tak" som alle(?) andre snakker om?

Er det flere som opplever det på denne måten, eller er det takvis hos alle andre? Hvordan skiller dere kynnere og menssmerter? Hos meg ser det ut til å komme likt? 40 uker på vei :-)

Fortsetter under...

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg der, jeg får kynnere som kommer og varer i noen få minutter, men får det veldig sjeldent, kanskje to ganger i uken (Er 38+1). De forsvinner ofte så fort jeg skifter stilling eller reiser meg opp. Men det høres jo ut som kroppen din gjør seg skikkelig klar til fødselen :)

Det der har jeg hver natt, helt grusomt! Magen for blir hard 1-2 timer og så slapper den av kanskje noen få minutter og så begynner det igjen. Jeg begynte med det for rundt 1 måned siden, og resultate av det er jo at magen e så langt nede og hun ligger utrolig langt nede. Kan jo hende du nærmer deg noe fødsel :) jeg fikk beskje på torsdag at jeg var gått fra 2 til 3 cm åpning. Ellers har jeg kynner hele dagen om jeg ligger, sitter eller går. Men den siste uka har jeg kjent det godt i korsryggen. Vondt under beina. Får håpe det snart er over :)

I natt har jeg ligget våken i flere timer med skikkelige menssmerter i magen og korsryggen, magen har stått som et fjell nærmest konstant og vært helt hard. Det vil vel si at jeg har hatt kraftige kynnere. Det jeg ikke helt forstår er at det hos meg har vært konstant i 2-3 timer, uten at magen har variert i hardhet eller menssmertene har kommet og gått..kynnerne har altså ikke kommet "i tak" som alle(?) andre snakker om?

Er det flere som opplever det på denne måten, eller er det takvis hos alle andre? Hvordan skiller dere kynnere og menssmerter? Hos meg ser det ut til å komme likt? 40 uker på vei :-)

Jeg er 40+5 og slik har jeg hatt det flere netter nå. så og si kynnere konstant slik at det ikke er pause og mensvondt som murrer uten at det stopper opp i noen timer. Noen ganger kommer de i tak også, men på natt har det vært nærmere konstant. JM trodde menssmertene var en del av kynnerne. Når jeg reiser meg opp så slipper det ofte taket. Håper det er stor forskjell og at det er lett å telle regelmessighet når det er fødsel og rier.

Kan virke som dette er svært individuelt. Jeg har "klassiske kynnere", men har det siste døgnet fått smerter i korsryggen. Tidvis er de konstante og tidvis kommer de i tak. Men det er helt uavhengig av kynnerne merker jeg. Kan gjerne ha som mest vondt i ryggen i en periode med lite kynnere. Er ca 37+0 i dag (avhengig av hvem du spør).

Så fint med så mange svar, tusen takk! :-)

På dagtid har jeg kynnere som jeg ikke merker pga smerte/ubehag, merker oftest bare at magen er spent og hard. Da kommer og går de, noen ganger varer de en stund, andre ganger ikke. Har ellers hatt en del menssmerter nederst i magen og i korsryggen den siste uka, det har vart alt fra noen minutter til en times tid. Mye nedpress og noe stikninger. Når jeg våkner for å tisse om natta står magen ofte som et fjell, JM sa det vil si at jeg har en kynner (men merker den som sagt ikke). Det i natt varte som sagt i 2-3 timer hvor jeg lå våken med ganske kraftige menssmerter og steinhard "fjell-mage"-begge deler konstant uten stopp. Det hjalp ikke å endre stilling eller å reise seg opp. Håper det var skikkelig modning! :-) JM sa også at menssmertene og den harde magen hang sammen og betød kynnere..... klarer bare ikke å bli klok på at det både kommer i flere timer konstant og gjør vondt, og at de kommer hver for seg og at jeg da ikke merker kynnerne med annet enn at magen blir hard. Ikke lett å bli klok på dette! :-p

Håper fødselen er rett rundt hjørnet :-)

Annonse

Kroppen lever sitt eget liv på slutten av et svangerskap ;) det er helt sikkert. 

At kynnere kommer i tak? Tja, både ja og nei. Mine kommer uregelmessig, varer en kort stund, før magen blir mykere igjen dersom jeg endrer stilling. Har også hatt disse steinharde kynnerne på natten, som kan vare over timer. Tror dette er modning, som du sier :)

Rier/veer derimot, kommer som regelmessige tak. Er det dette du har, og at de ikke endrer seg ved at du endrer stilling, bør du passe på. Dersom det er over 10 minutter mellom hver, er det mase-rier, altså modningsrier. 

Tipper fødselen er rett rundt hjørnet for deg. Blir du satt i gang dersom du går noen dager til? Lykke lykke til da!!!:)

Jeg har kynnere (og menssmerter) både dag og natt, der magen blir hard som en ball, og det varer leeeeeenge. Dette er modningstegn og veldig typisk. I tillegg har jeg "vanlige" kynnere som går over på vanlig måte, så jeg skjønner forskjellen.

Siden jeg kun er 34 uker (i morgen), så er jeg ikke så glad i disse langvarige kynnerne, men for din del ville jeg vært sjeleglad for at modningen endelig er skikkelig i gang😜

PS: Jeg tror du vil forstå når det er rier. De går ikke over når du skifter stilling, og de kommer regelmessig. En god måte å sjekke det på er å gå i dusjen. Går det over så har det vært en kynne, går det ikke over så er det rier..

Takk for svar alle sammen! :-)

Har gjennom hele ettermiddagen og kvelden hatt småvonde kynnere som har kommet og gått faktisk (sånn andre beskriver kynnere, hehe) så det kjennes ut til at det skjer litt :-) dette er mye mer enn jeg har hatt tidligere ihvertfall, så positivt er det uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...