Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #1 Skrevet 6. juli 2014 Og hvorfor velger dere å leve sammen med disse? Hvilket eksempel setter dere for barna deres når mannfolka ikke trenger å gjøre noe som helst hjemme mens mor slaver rundt å gjør alt husarbeid, med barna i tillegg til å jobbe? De kan ikke vaske klær, lage mat, rydde, vaske, kle på barna klær som passer både til været og passer sammen, ta vare på egne barn, bytte bleier, osv osv. HVORFOR velger dere å være sammen med en mann som er så evneveik at han oppleves som et ekstra barn? Min bønn til alle guttemammaer der ute: vær så snill å oppdra guttene deres til å bli ansvarsfulle MENN som evner å ta vare på både kone og barn slik et voksent menneske bør evne å gjøre. Anonymous poster hash: e9c18...4de
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #2 Skrevet 7. juli 2014 Enig! Men man tar kanskje det man får, redd for at han går, ofte er det samboer og ikke mann, manglende forpliktning i mine øyne... Anonymous poster hash: 3ee6a...dc5
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #3 Skrevet 7. juli 2014 Mange forandrer seg underveis, og livet forandrer seg med barn. Man vet ikke hvordan det å få barn preger et forhold. Begge bør få ner arbeidsmengde, mens ofte faller det på kvinnen. Hadde jeg vist hvor lite hannrev giftet meg med skulle bidra med barn og hjem hadde vi aldri vært sammen. Men slutt nå, og arbeidsmengde er den samme minus krangling og irritasjonsmoment. Den man giftet seg med er sjeldent den man skiller seg fra, noe skjer underveis. Anonymous poster hash: 52a9f...dcd
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #4 Skrevet 7. juli 2014 Jeg var veldig ung da jeg traff far til mine barn, og forelsket som jeg var hadde jeg ikke noe imot at det var jeg som gjorde det meste av husarbeid, og matlaging. Men han bidro jo han og. Og var jeg syk så tok han seg av meg og hus. Men så fikk vi først et barn, ting fortsatte ganske likt, så fikk vi et barn til, og det må vel ha blitt for mye for han. Da koblet han helt ut, hjalp ikke til med hverken barn eller hjem. Vi er ikke sammen i dag, var flere andre grunner til at jeg gikk. Og jeg har vært singel i 6 år, og datet en del. og flesteparten av mennene er sånn som helst ikke vil lage middag eller gjøre husarbeid. De forventer at det er det kvinnen som skal gjøre. Anonymous poster hash: bfb4c...bd9
Superdolly Skrevet 7. juli 2014 #5 Skrevet 7. juli 2014 Jeg lurer mer på hvorfor noen gidder å være sammen med disse mennene. Greit nok, i begynnelsen er alt rosenrødt og man ser ikke faresignalene og det kommer gradvis og han forandrer seg. Men innimellom, når jeg leser tråder her inne, så lurer jeg på hvor hjelpeløs det er mulig å være. Min ti år gamle sønn kan vaske gulv, tørke støv, lage seg både varm og kald mat og sortere og sette på en klesvask uten å ødelegge tøyet. Jeg ville aldri ha forventet mindre av en voksen mann! Og når han bare slutter å gjøre ting, hvorfor i all verden finner hun seg i det? Tar over hans oppgaver og lider i stillhet? Jeg fatter det ikke.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #6 Skrevet 7. juli 2014 Enig med deg! Min mann er en av 3 brødre som hele livet har blitt dullet med, og dette er jeg overbevist om har satt sine spor nå som de er voksne, svigermor legger ikke skjul på dette selv engang! vel og merke er min mann fantastisk, snil og god og alt det der, men han ser ikke rot på den måten jeg gjør, boksere og klær vasker han når han går tom for det, og trenger jeg bistand med noe så må han ha tydelige beskjeder! vet ikke hvorfor mange mannfolk er sånn som dette, kanskje de ikke ser det selv på samme måte som oss damer. for meg er det en hverdagsrutine å sette på en maskin med klær, sånn at det ikke hoper seg opp på vaskerommet, mens mannen ser ikke behovet før han går tom for skitne klær Uansett så er han for meg verdens beste og jeg klarer fint å leve med sånn som det er, klager gjør jeg heller ikke Anonymous poster hash: a6b16...a76
Frøken Ubesluttsom Skrevet 7. juli 2014 #7 Skrevet 7. juli 2014 Nå trur jeg også at en del av damene her inne har en tendens til å overdrive litt og jeg da. Mange damer i dag er lite flinke til å kommunisere hva de ønsker av den andre. (sier ikke dette gjelder alle) Man kan ofte irritere seg over en liten filleting mannen gjør også utvikler det seg i irritasjonens hete til at han er evneveik og lite samarbeidsvillig.. Uten at det nødvendigvis er hele sannheten. De fleste mannfolk jeg er kjenner/omgås er både nevenyttige, huslige og lager mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå