Gå til innhold

Noen som jobber/har en mann som jobber i Nordsjøen? Se hit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tjener han etter skatt og er det gunstig for familien?

Anonymous poster hash: 983ef...b0d

Fortsetter under...

Skrevet

Han har ca 750000 etter skatt. Får vår familie går det veldig fint. Jeg trenger ikke å jobbe fullt, jobber ikke i det hele tatt når han er ute. Da bruker jeg tiden på barn (5 stk) og hus. Når han er hjemme jobber jeg 2-3 dager i uken.

Mannen trives også med det, men han har kolleger som er irritable noen dager før og etter landgang.

Anonymous poster hash: c6100...390

Skrevet

I 2013 hadde han årslønn på 650 000. Tidligere år har han lagt på rundt 500-580 000,men i 2013 jobbet han en del overtid, og hadde en ekstra tur.

Hva han har utbetalt varierer fra måned til måned, alt fra 28 000-50 000, men som oftest ligger det på rundt 30-35 tusen utbetalt.

Jeg jobber 80% og synes det er litt deilig å være alene mens han er på jobb :)

Anonymous poster hash: 032e3...c91

Skrevet

Han tjente over 600k i fjor. Jeg hater at han er borte...

Anonymous poster hash: 7f83b...460

Skrevet

I 2013 hadde han årslønn på 650 000. Tidligere år har han lagt på rundt 500-580 000,men i 2013 jobbet han en del overtid, og hadde en ekstra tur.

Hva han har utbetalt varierer fra måned til måned, alt fra 28 000-50 000, men som oftest ligger det på rundt 30-35 tusen utbetalt.

Jeg jobber 80% og synes det er litt deilig å være alene mens han er på jobb :)

Anonymous poster hash: 032e3...c91

Hvorfor varierer det så mye fra mnd til mnd?

Anonymous poster hash: 983ef...b0d

Skrevet

Han tjente over 600k i fjor. Jeg hater at han er borte...

Anonymous poster hash: 7f83b...460

Var dette brutto eller netto?

Hvis det er brutto lønn så tjener han vel innmari dårlig? Hva jobber han som?

Min vil veldig gjerne ut på Nordsjøen, men jeg er hindringen.

Annonse

Skrevet

Tror det er normalt å ligge mellom 600 000-700 000 hvis man går 2-4 rotasjon uten overtid og alltid jobber dagskift f.eks. når man er vanlig operatør. Overtid og tillegg gir mye ekstra. Derfor kan det også variere mye fra år til år. I tillegg er det ikke alle som går fast på 1 spesifikk plattform. I slike tilfeller kan det skje at man "hopper over" en tur eller bare er 1 uke ute istedenfor 2. Min eks gikk ikke fast, og hadde myyye fritid. Det var greit med tanke på at han pusset opp huser vårt da han var hjemme og likevel fikk en høy fastlønn hver mnd. Dro han ut, fikk han mye mer. Dro han ut når han ikke var "på" fikk han 100% overtid fra første time. :-)

Anonymous poster hash: 0e9f0...a0f

Skrevet

Min mann jobber offshore og er ansatt i statoil. Han tjener over 1,1 mill i året.

Jeg jobber også 100% men vanlig jobb på land.

Vi har to barn.

Det er selvsagt litt tøft for meg å være alene med full jobb og 2 barn når han er på jobb, men ikke noe problem.

Jeg er glad i å jobbe, men kommer til å trappe ned til 75% stilling etter hvert :)

Anonymous poster hash: d9fee...473
Skrevet

Tror det er normalt å ligge mellom 600 000-700 000 hvis man går 2-4 rotasjon uten overtid og alltid jobber dagskift f.eks. når man er vanlig operatør. Overtid og tillegg gir mye ekstra. Derfor kan det også variere mye fra år til år. I tillegg er det ikke alle som går fast på 1 spesifikk plattform. I slike tilfeller kan det skje at man "hopper over" en tur eller bare er 1 uke ute istedenfor 2. Min eks gikk ikke fast, og hadde myyye fritid. Det var greit med tanke på at han pusset opp huser vårt da han var hjemme og likevel fikk en høy fastlønn hver mnd. Dro han ut, fikk han mye mer. Dro han ut når han ikke var "på" fikk han 100% overtid fra første time. :-)

Anonymous poster hash: 0e9f0...a0f

Hva er "vanlig operatør" da?

Jeg har ikke peiling på hva de forskjellige jobber med ute på plattformen.

.

Skrevet

Min mann jobber offshore og er ansatt i statoil. Han tjener over 1,1 mill i året.

Vi har to barn.

Det er selvsagt litt tøft for meg å være alene med full jobb og 2 barn når han er på jobb, men ikke noe problem.

Jeg er glad i å jobbe, men kommer til å trappe ned til 75% stilling etter hvert :)

Hva jobber han som?

Anonymous poster hash: e5f92...fc6

Skrevet

Hvordan er det med disse mennene deres når de er hjemme da? Bidrar de mye i hjemmet, eller sover de til langt på dag, eller hva?

Skrevet

Min mann jobber som mekaniker. Han tjener 5-600 000 i flat lønn før skatt. Men han har aldri i realiteten tjent mindre enn 1000 000 grunnet overtiden. Han er i statoil med 2-4 rotasjon.

Alle tror at nordsjlarbeidere er "rike" og at det er så himla lukseriøst. Det er det ikke. De jobber ræva av seg fra morgen til kveld. De går glipp av høytider, bursdager og 17.mai. Har ikke tall på alle brylluper og 30 års dager jeg har gått i alene! De fortjener hver en krone de tjener. Men man blir ikke millionær. Mår eg tjener nerme en mill. i året, går nesten halvparten til staten.

Anonymous poster hash: a64f3...188

Skrevet

Tror det er normalt å ligge mellom 600 000-700 000 hvis man går 2-4 rotasjon uten overtid og alltid jobber dagskift f.eks. når man er vanlig operatør. Overtid og tillegg gir mye ekstra. Derfor kan det også variere mye fra år til år. I tillegg er det ikke alle som går fast på 1 spesifikk plattform. I slike tilfeller kan det skje at man "hopper over" en tur eller bare er 1 uke ute istedenfor 2. Min eks gikk ikke fast, og hadde myyye fritid. Det var greit med tanke på at han pusset opp huser vårt da han var hjemme og likevel fikk en høy fastlønn hver mnd. Dro han ut, fikk han mye mer. Dro han ut når han ikke var "på" fikk han 100% overtid fra første time. :-)Anonymous poster hash: 0e9f0...a0f

Hva er "vanlig operatør" da?

Jeg har ikke peiling på hva de forskjellige jobber med ute på plattformen.

En prosess operatør er et yrke på lik linje med elektriker, mekaniker, automatiker osv. En må faktisk ha et yrke, en kan ikke bare "begynne å jobbe i nordsjøen" som så mange tror.

Annonse

Skrevet

Finnes mange ulike yrker offshore, de kan tjene fra noen hundre tusen til millioner. Kommer helt Ann på hva en gjør der ute.

Lønnen går fra trinn A-E, deretter forhandler lønn.

Anonymous poster hash: b56b8...f48

Skrevet

Han tjente over 600k i fjor. Jeg hater at han er borte...Anonymous poster hash: 7f83b...460

600 000 er ikke innmari dårlig brutto. Det er en helt vanlig flat lønn for en offshorearbeider det. Der er overtida som gir pengene!

Skrevet

Han tjente over 600k i fjor. Jeg hater at han er borte...Anonymous poster hash: 7f83b...460

600 000 er ikke innmari dårlig brutto. Det er en helt vanlig flat lønn for en offshorearbeider det. Der er overtida som gir pengene!

Jeg vet min samboer får jobb offshore om han vil.

Men han kan om han vil også få en elektriker jobb her vi bor med en lønn på 650 - 700' i året. Og da synes jeg faktisk den lønna på 600' offshore er svært dårlig.

Spesielt med tanke på alt man går glipp av i forhold til høytider.

Skrevet

Min mann jobber som mekaniker. Han tjener 5-600 000 i flat lønn før skatt. Men han har aldri i realiteten tjent mindre enn 1000 000 grunnet overtiden. Han er i statoil med 2-4 rotasjon.

Alle tror at nordsjlarbeidere er "rike" og at det er så himla lukseriøst. Det er det ikke. De jobber ræva av seg fra morgen til kveld. De går glipp av høytider, bursdager og 17.mai. Har ikke tall på alle brylluper og 30 års dager jeg har gått i alene! De fortjener hver en krone de tjener. Men man blir ikke millionær. Mår eg tjener nerme en mill. i året, går nesten halvparten til staten.

De har ganske så mye penger likevel. En kollega og kamerat av min mann jobber offshore i perioder, bare for "gøy", og på et halvt år kan han lett tjene 500.000. Så kjøper han seg splitter ny bil, kontant, kjøper seg dyr bolig etter kort tid med egenkapital-sparing, og får jo lån på sekundet på flere millioner... Han har kjæreste, eier stort flott hus rett ved sjøen bare 2 min unna sentrum, har to nye biler, reiser på ferie stadig vekk. Både til Thailand, Kina, USA... De var i Brasil for noen uker siden, og tre måneder før der igjen var de i Japan.

Anonymous poster hash: 0ce0d...6a4

Skrevet

Vi har to barn.

Hva jobber han som?

Automatiker og it- ansvarlig på et bestemt felt, derfor den høye grunnlønna.

Skrevet

Det er jo veldig mange forskjellige yrker offshore, og derfor også veldig store lønnsforskjeller ute å går.

Mannen min er plattformsjef og har 2,5 mill i året. Jobber i statoil.

Skrevet

Min jobber 2-3 , og har en grunnlønn på 1.2 mill i året. Men blir jo alltid mer pga noen turer til utlandet plutselig, og bare på en sånn tur tjener han jo 2-300000 kr etter skatt.

Jeg jobber 50 % og er ellers hjemme med 1 barn og nr 2 på vei.

Anonymous poster hash: d37f9...2d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...