Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er litt usikker hvor langt jeg er på vei. Hadde sykluser på opp til 60 dager. Lege mente for en uke siden at jeg var 11-12 uker på vei, men jeg tror kanskje bare at jeg er nå 11 uker på vei nå. Jeg har bestilt privat ul om litt over en uke. Får man da vite ganske sikkert hvor langt man er på vei? Brystene har vokst ca 2 koppestrl. Og er ømme som fy, er mye trøtt og sliten, men ikke kvalm! :-)

MEN jeg har fått vanvittig mye kviser på kjeveparti. De er røde og veldig synlige. Har kjøpt hudpleieprodukter til over 4000(!) kr, men kan ikke akkurat se noen forandring. Jeg har litt kviser i perioder til vanlig også, men nå er det ekstremt. Vanligvis på vår/sommer pleier huden min å bli kjempebra pga sol. Men nå skjønner jeg at dette må jeg være forsiktig med!? Noen som har det samme problemet? Noen tips? Kremer? Noe å smøre på som barnet tåler?

Hilsen meg :-)

Fortsetter under...

Off da.. det er IKKE ok å gå rundt med, enten man er gravid eller ikke. Da jeg var gravid for noen år siden eksploderte ansiktet, spesielt hake, panne hals og nakke. Hadde da aldri vært utsatt for slikt før og prøvde alt som var lovlig så lenge man var gravis, sko nok hat AP kur men ikke som gravid.

Min mormor ba meg gå på helsekosten og kjøpe ei flaske aloevera olje og ei lita flaske mandel olje.Ta en dl aloe og bland med 15 dråper mandelolje, rør ut og smør på morgen og kveld, lukter pyton et par min til det trekker inn, men virkningen er enorm etter ei uke!

I aug i fjor slutta jeg å røyke, og huden klikket igjen, har også brukt en drøss med penger på hudkremer, peelinger og renseprodukter, til ingen nytte, nå i vår fikk an AP kur på 50 dager som tok noe, men var ferdig i april og nå har det blusset opp igjen :(  (ikke gravid)så etter å ha besøkt min mormor i helga og ble påminnet om kuren er jeg glad igjen :) har handlet i dag og første behandling er gjort :)

Det er verdt å prøve, og jeg har GOD erfaring med dette :) slapp unna masse arr pga et fantastisk kjerringråd ;)

Jeg håper og krysser fingre for at det vil hjelpe deg, skjønner jo problemet når du har brukt så mye penger på å få bukt med problemet! Masse lykke til :)

Gjest Angelstath

Du har blitt rundlurt når det gjelder hudpleie produktene i allefall..

Så lenge en dame/jente kommer inn i min salong og sier hun har fått så uren hud pga svangerskap så går hun ut med max 2 produkter. 1 rens for alle hudtyper eller tørr/sensitiv hud. Dette fordi det kommer av hormoner og huden plutselig produserer mer talg. Om huden er tørr og rød i kvise området velg det sistnevnte prod. Det renser like branog roer huden.

Viktig å rense morgen og kveld!! Bruker du mye make-up så rens 2 ganger på kvelden. Super viktig å ikke "sløyfe" morgen rensen ds huden er det organet i kroppen som jobber mest og best på natten. Det fettet mange kjenner på hake/panne parti og rundt nesen om morgenen er hudens avfallsstoffer!!

Du trenger en lett fuktighets krem eller lotion. Om huden er for tørr kommer ikke talget ut og porene blir tette - kviser.

Bruk samme krem morgen og kveld.

Er virkelig mange som kun skal selge for å selge!!!

Ja mang trenger flere produkter ettehvert - når man har fått god rutine, og huden i sjakk = etter svangerskapet!!

2 prod = max 1000 kr. Så kunne du brukt de resterende 3000 kronene på å ta mini hudpleie/lunsj hudpleie hver 6. Uke for å få peelet, maske og følelsen av litt luksus i hverdagen.

Jeg hadde klaget i salongen du var i!

Send evnt en mail med bilde til grossisten av produktene du kjøpte. De pleier å være supersøte å gi gode råd, veiledning og kompensasjon.

Lurer du på noe mer ang huden så send meg en pm!

Tusen takk for svar!!! Nei, det føles ikke bra å gå rundt sånn her. Nevøen min spurte meg her om dagen om jeg hadde fått vannkopper :/ jeg skal jaggu prøve det oljetipset ditt bellanie 😊✌️ Får håpe det hjelper for deg denne gangen også! Jeg har dessuten kuttet ned på sukker og kutter ut melkeprodukter også. Ganske desp. Kan man si!

Takk for det, angelstath! Jeg tror også det ikke var nødvendig med så dyre produkter :/ heldigvis er de kjempestore så flere av de varer nok over et halvt år. Mulig jeg sender deg en PM. Takk!!!

Krysser fingrene nå 😊

Gjest Angelstath

Som hudpleier ville jeg ikke brukt mandel olje i ansiktet, ikke under massasje engang. Det tetter i prinsippet porene...

Samt at om du har litt åpne kviser o.l. vil du kunne gi deg selv mandel allergi siden du er gravid og full av hormoner.

I salong bruker vi utelukket nøytral olje til massasje av gravide fordi mandel olje er den mest penetrerbare oljen vi har. Vi ønsker ikke essensen av mandel i blodet til mor og barn.

Hadde du ikke vært gravid hadde jeg ikke vært skeptisk til kjerringråd, da de ofte har null effekt annet enn plasebo effekt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...