Gå til innhold

Informere om graviditet på jobben, når?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg sa fra til noen på jobben min ganske tidlig siden jeg jobber en plass der jeg jobber med både farlige bakterier og virus. Jeg gikk først til legen på avdelingen da, sånn at jeg skulle ha litt peiling på hva jeg helst burde unngå.

Anonymous poster hash: 0a459...50e

Jeg fortalte det med en gang jeg. Altså til sjefen. Jeg har et veldig godt forhold til sjefen, og føler jeg ikke trenger å holde noen skjult. Jeg har mista 2 ganger, og dette har sjefen også visst om. Fått veldig god støtte og forståelse hele veien. Etter ferien forteller jeg nok resten av kollegaene det også. Da er jeg vel over 13 :-)

Jeg sa det rundt uke 9 til sjefen, for jeg har vært mye dårlig og sykmeldt. Men nå som jeg er 12 uker må jeg vel fortelle til resten også, så de forstår at jeg ikke kam gjøre alt som de gjør. :)

Anonymous poster hash: 2ad20...b8f

Eg fortalte det når eg var 12 uker. Frem til da har eg bare unngått ting som kan være skadelig, veldig tunge løft og skadelige vaskemidler, gikk ganske fint å unngå det. Skylle litt på vondt i en skulder osv.

Lest et sted at en er pålagt å si det minst 3 mnd før permisjonen skal starte, men de fleste arbeidsgivere setter pris på å få vite det så tidlig som mulig :-)

Gjest Ovidia

Jeg måtte fortelle det med en gang, og ikke bare til sjefen. Dette fordi det er en del arbeidsoppgaver som jeg ikke kan gjøre som gravid. 

Synes egentlig det er utrolig kjipt fordi jeg gjerne vil beholde det for oss selv så lenge som mulig. Trøsten er at det er slik for alle og at det er en stor arbeidsplass. Dermed er det lite interessant "å sladre" om graviditeten. 

Jeg har også en jobb med ting man bør unngå under graviditet. Har også mistet 4 spirer før denne, så å fortelle på arbekdsplassen var helt uaktuelt. Har derfoe både pga jobbsituasjon og habituell abort diagnose vært sykemeldt fra uke 4.

Anonymous poster hash: de12c...5ea

Annonse

Snakket med sjefen snarest etter at jeg fikk positiv test, og på grunn av den normale jobbsituasjonens art har jeg siden da vært i alternativ jobb. Slipper nattevakter, psykisk stress, risiko for slag/spark etc. Er glad for å slippe å gå sykemeldt men ha mulighet for tilpasset arbeid! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...