Gå til innhold

Hvor skal babyen deres sove på dagtid?

Anbefalte innlegg

Vi har en sprinkelseng på soverommet vårt der hun skal sove om nettene, men hva med på dagtid? Jeg har helst lyst til å kunne se henne når jeg er i stua/på kjøkkenet og at hun ikke skal være "alene".

Men hvor skal jeg legge henne? Jeg har tenkt på en babynest/sleepyhead og ha den i sofaen, men er livredd for at hun skal vi seg ut av den...

Vi bor i andre etasje og det kan kanskje bli tungt å bære vognbagen opp og ned dersom jeg skal bruke den inne?

Jeg er helt tom for ideer... Hva har dere tenkt å gjøre? :)

Tusen takk på forhånd for hjelp!

Fortsetter under...

Vi har en vugge på soverommet vårt som hun vil bruke på natten. 

På dagtid har vi hatt Leandervuggen hengende til de to søsknene, og lille snuppen skal også få glede av denne. Har nettopp vasket den og satt den sammen - så alt er klart :)

Syns en vugge i stueområdet er et godt forslag dersom du vil ha babyen rundt deg når hun sover på dagtid. Jeg har elsket Leandervuggen! :) Og barna sover så godt oppi den!

Evt er jo babynest smart, og babyen vil jo ikke klare vri seg ut av den de første mndr hvertfall :)

Noen lar jo også de små sove i vognen på dagtid. Jeg kommer kun til å gjøre det hvis vi har vært på tur og hun har sovnet, så lar jeg nok vognen stå utenfor på terrassen. Men for deg som bor 2 etasjer opp, syns jeg vugge/nest er bedre ;)

Annonse

Jeg har vogn ute, vugge, lekegrind og babynest inne! Jeg liker også å ha babyen i nærheten, så han får sove der jeg er! Når det er sagt; første baby ville lenge bare sove i vogna, så den stod like mye ute som inne det første halvåret!

Hvis du bor i 2.etg så kan det være en ide med softbag istedenfor hardbag til vogna. Den er mye lettere å bære.

Jeg skjønner. Vi kommer til å bruke vognbagen den første tiden, så kan samboeren ta den ned og opp. Og så kan vi kjøpe lekegrind etter hvert, det blir vel greit og praktisk å ha en sånn når hun er litt større også. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...