Gå til innhold

Zyrtec VIRKER mot fyllasyke!!

Anbefalte innlegg

I går var det mange her som påstår at det ikke hjelper å ta Zyrtec mot fyllasyke.

Til vanlig når jeg har drukket alkohol,så har jeg vært så dårlig dagen etterpå at jeg kaster opp å holder sengen hele dagen.

I går tok jeg en Zyrtec før jeg begynte å drikke og en før jeg la meg.

I dag våknet jeg jeg i helt fin form å overhodet ikke dårlig :)

Anonymous poster hash: e7f11...3cf
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144153493-zyrtec-virker-mot-fyllasyke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Ja, man skal ikke kimse av placeboeffekten.

Hilsen farmasøyt

Anonymous poster hash: a8250...40e

Vi har hørt nok fra deg nå ;)

Anonymous poster hash: 11662...2e6

Det er jo sant, det vedkommende sier...

Anonymous poster hash: 9d0d0...166

Til farmasøyten:

http://www.nrk.no/livsstil/alt-du-trenger-a-vite-om-fyllesyke-1.11439311

Anonymous poster hash: 45aa4...8c3

1) Han er ikke farmasøyt

2) Nrk.no er ikke en troverdig kilde

Du må nok lære deg å bli litt kildekritisk. Bruk skikkelige oppslagsverk og databaser, så kan vi diskutere.

Hilsen farmasøyt

Anonymous poster hash: a8250...40e

Annonse

Eksen min var også overbevisst om at zyrtec fungerte. Jeg var ikke spesielt glad for at han tok det, siden legen hans frarådet det og sa det kunne vært farlig.

Så det jeg gjorde om vi skulle gå sammen på fest var å gi han en vitamintablett isteden :) Fungerte visst veldig godt for fyllesyke det også ;)

Er vel det samme om det er zyrtecen eller placeboen som virker for pokker! Det hjelper mot fyllAsjuke (som det heter noen plasser for å få det med)!! Hurraaaaa!!

Har prøvd andre ting som skal hjelpe også da, det virka ikke... Kun zyrtec. Ja, og det å ikke drikke alkohol:p

Anonymous poster hash: 64188...258

Zyrtec hjelper for meg også :)

Det er merkelig hvordan noen kan være så påstålige, men så er det jo litt typisk farmasøyter. Jeg vet best. Hva med å prøve å forstå at folk er forskjellige? Jeg har en venninne som en gang var på apoteket og skulle hente ut paracet stikkpiller. Hun ble stående å diskutere/krangle med farmasøyten, for farmasøyten mente at venninna mi helle burde bruke tabletter, dette til tross for at legen hadde skrevet ut stikkpiller og hun hadde prøvd paracet i alle varianter. Hva er greia med farmasøyter? Klarer de ikke å se at folk er forskjellige og kan reagere forskjelligt? Hva med å feks. si at i de fleste tilfeller anbefaler vi tabletter? Eller i dette tilfelle, Zyrtec virker ikke mot fyllesyke for de fleste, men noen mener at de har effekt.

Anonymous poster hash: 6e99c...9c1

Det er merkelig hvordan noen kan være så påstålige, men så er det jo litt typisk farmasøyter. Jeg vet best. Hva med å prøve å forstå at folk er forskjellige? Jeg har en venninne som en gang var på apoteket og skulle hente ut paracet stikkpiller. Hun ble stående å diskutere/krangle med farmasøyten, for farmasøyten mente at venninna mi helle burde bruke tabletter, dette til tross for at legen hadde skrevet ut stikkpiller og hun hadde prøvd paracet i alle varianter. Hva er greia med farmasøyter? Klarer de ikke å se at folk er forskjellige og kan reagere forskjelligt? Hva med å feks. si at i de fleste tilfeller anbefaler vi tabletter? Eller i dette tilfelle, Zyrtec virker ikke mot fyllesyke for de fleste, men noen mener at de har effekt.

Nå sier jo faktisk leger og produsentene det samme da. Zyrtec fungerer ikke, og skal ikke brukes mot fyllesyke.

Anonymous poster hash: 3a9a8...0ce

Mitt inntrykk er faktisk at farmasøyter ofte vet BEDRE enn leger! Jeg har ved 2 forskjellige anledninger hentet ut resept hvor farmasøyter har stusset over det jeg skulle hente ut. Legen ble oppringt og resepten(e) ble endret på. Allmennlegene har kunnskap om mye, men farmasøyter har jaggu meget god peiling på medikamenter og deres virkestoffer!

Anonymous poster hash: 6a61b...0cb

Her fikk jeg faktisk råd fra farmasøyten om at zyrtec hjalp mot fyllesyke. Det fungerer faktisk for meg. Nå tar jeg allergitablett uansett pga allergi på sommeren og jeg merket fortskjell dagen derpå om jeg tar zyrtec eller om jeg tar en aerius.

Det er da allment kjent at det virker. Mulig det ikke burde det pga type medisin. Men det funker. Jeg har prøvd uten og blir da alltid dårlig. Aldri dårlig når jeg tar. Men som noen sa her så blir jeg kanskje fortere full og husker lite etterpå. Ikke tenkt over det før at det kan være zyrtecen.

Anonymous poster hash: 9eed6...b6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...