Gå til innhold

Hva tenker dere om en gutt på snart 5 år som tegner slike tegninger? *bilde*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du er teit, HI..

Huttetu!

Tegnet tilsvarende selv når jeg var lita, og har så absolutt ikke tatt skade av det.

Om du ser nøye på tegningen, så er det et monster og en ridder. Noe han fint kunne ha plukket med seg fra en tegnefilm.

Stakkars barn som blir sykeliggjort, på grunn av livlig fantasi.

Høns!

Anonymous poster hash: 17341...f9a

Gjest Blomst88
Skrevet

Anonymous poster hash: b9241...172

Shreek is maaaad :D

Skrevet

Jeg tenker at du er et monster og at han er drittlei den kjedelige matpakka du alltid lager. At du ikke er flink nok til å gjøre rent eller lage sauser fra bunnen av. At du bruker alltid for mye tid på deg selv og at du er overvektig og lite aktiv. Og at du drikker mer enn 2glass vin når du er på ferie. Og alt som er kjennetegner en dårlig mor her på dib.

Anonymous poster hash: 5636e...ba9

Skrevet

Jeg har en sønn som er nesten voksen. Han tegnet ikke en eneste "hyggelig" tegning som barn. Det var monstre, brann, blod og gørr, geværer og kanoner, riddere og drager, vulkaner og stormer. Ingen pene hus med blomster og trær, ingen regnbuer og blanke biler. Jeg spurte han et par ganger om tegningene hans, og skjønte etterhvert at han ikke tegnet tegninger, han tegnet historier, og det blir ingen spennende historier av pene hus med regnbuer over. Han var et helt alminnelig barn, og er nå en helt alminnelig ungdom, men har fortsatt livlig fantasi, og tegner fortsatt dramatiske tegninger og skriver dramatiske historier og dikt. Han velger å lese bøker og se filmer som inneholder drager, riddere, monstre, vulkaner og stormer. Det er rett og slett den sjangeren han liker.

Man skal være varsom med å tolke barnetegninger, for det er aldri godt å vite hva som er bakgrunnen for at tegningen ble akkurat som den ble. En mor jeg kjenner ble tatt til side i barnehagen fordi sønnen hadde tegnet julenissen i helsvart. Førskolelæreren lurte på om han var redd for nissen, eller om det hadde skjedd noe traumatisk, for alle de andre barna hadde tegnet røde og blå nisser. Moren valgte å spørre sønnen hvorfor nissen var svart. Svaret var enkelt: det var den fargeblyanten som var ledig, og han ville bare tegne seg fort ferdig så han kunne gå og leke med biler, derfor gadd han ikke å vente på at de røde eller blå skulle bli ledige.

Skrevet

Jeg har en sønn som er nesten voksen. Han tegnet ikke en eneste "hyggelig" tegning som barn. Det var monstre, brann, blod og gørr, geværer og kanoner, riddere og drager, vulkaner og stormer. Ingen pene hus med blomster og trær, ingen regnbuer og blanke biler. Jeg spurte han et par ganger om tegningene hans, og skjønte etterhvert at han ikke tegnet tegninger, han tegnet historier, og det blir ingen spennende historier av pene hus med regnbuer over. Han var et helt alminnelig barn, og er nå en helt alminnelig ungdom, men har fortsatt livlig fantasi, og tegner fortsatt dramatiske tegninger og skriver dramatiske historier og dikt. Han velger å lese bøker og se filmer som inneholder drager, riddere, monstre, vulkaner og stormer. Det er rett og slett den sjangeren han liker.

Man skal være varsom med å tolke barnetegninger, for det er aldri godt å vite hva som er bakgrunnen for at tegningen ble akkurat som den ble. En mor jeg kjenner ble tatt til side i barnehagen fordi sønnen hadde tegnet julenissen i helsvart. Førskolelæreren lurte på om han var redd for nissen, eller om det hadde skjedd noe traumatisk, for alle de andre barna hadde tegnet røde og blå nisser. Moren valgte å spørre sønnen hvorfor nissen var svart. Svaret var enkelt: det var den fargeblyanten som var ledig, og han ville bare tegne seg fort ferdig så han kunne gå og leke med biler, derfor gadd han ikke å vente på at de røde eller blå skulle bli ledige.

hohoho : D mer uskyldig kunne det vel ikke bli...

Anonymous poster hash: 290c7...6b8

Skrevet

Ut i fra min sønn sine tegninger fra 5 års alder og frem til nå 9, ser dette helt normalt ut. Mye mer blodig her i heimen.

Fantasien er på topp og han skriver skumle fortellinger og bloddryppende tegninger. Mye får han fra bøker, lydbøker og tv. Guttene i nabolaget er også fantasifulle, de leker det ut :D

Anonymous poster hash: ce1b4...c70

Skrevet

Kanskje bare meg... men jeg ble helt rystet av tegningen jeg.... Er det en penis han har i munnen? Er det er penis den andre figuren har (som er stor) som spruter ting i munnen til den store "kjempen"? 

Nei, du må snakke med barnet ditt og høre. Har barnet endre oppførsel? 

Anonymous poster hash: 2b0cc...45e

:balltre:

Anonymous poster hash: fcc9c...093

Skrevet

Slik tegner min (nå 6-åring) også - helt normalt.

Og som tegner selv, må jeg bare si at gutten din er flink og tegne.... og dette bør du oppmuntre.

Sett deg ned og tegn fantasi med han og ikke vær politisk korrekt.

Det er gøy!

Anonymous poster hash: 889da...7a2
Skrevet

At han er jævlig flink til å tegne! Min 5 åring er ikke like flink.

Vær stolt!

Skrevet

Kanskje bare meg... men jeg ble helt rystet av tegningen jeg.... Er det en penis han har i munnen? Er det er penis den andre figuren har (som er stor) som spruter ting i munnen til den store "kjempen"? 

Nei, du må snakke med barnet ditt og høre. Har barnet endre oppførsel? 

Anonymous poster hash: 2b0cc...45e

Ha? ?? Ser du ikke at det ikke munnen har øyne og nese? ? Sorry Ass, menn du overdriver syntes jeg.

Gjest Angelstath
Skrevet

Pga et stygt samlivsbrudd har jeg hatt mine barn under oppsikt med psykolog i snart 2 år. Dette er null stress!!!

Mitt ene barn bruker kun svart og rødt når han er stresset eller har følelser inne i seg han ikke får ut i ord. Kun kluss og harde streker. Ikke noe som kan ligne et bilde engang.

Nå er det nesten 4 mnd siden siste svarte bilde, takk og lov!!!

Men er du usikker så be bgh ta en ekstra vurdering.

Skrevet

Ville vært glad om 5-åringen min tegnet noe man kunne se hva skulle forestille i det hele tatt. Dette er tegnet av en flink 5-åring.

Anonymous poster hash: 2f274...53a
Skrevet

Datteren min på fem år tegner også slike tegninger. Like god strek. Hun har en livlig fantasi og tegner stort sett flere timer hver dag. Skal sies at både jeg og pappaen er over snittet kunstneriske.

Anonymous poster hash: ca70a...b6d

Skrevet

Ser mye sinne og aggressivitet i tegningen. Det kan være en måte å få det ut på å tegne sånne motiver. Ser ut som han har holdt blyanten hardt også. Jeg ville nok brukt mye tid å snakke med barnet for å prøve å forstå om det er noe som er galt. Det trenger ikke være noe galt, men jeg synes dette var ganske brutalt!

Anonymous poster hash: ef382...576

Vel, da jeg var 5 år hadde jeg helt feil blyantgrep. Tegnet så hardt at spissen kunne gå igjennom arket f.eks :P

Min sønn er snart 6 år og tegner også slike tegninger. Han ser på barnetv og elsker å tegne monstre etc. Han er en trygg og god gutt, null traumer eller noe ;)

Syns din sønn er veldig flink til å tegne, hi!

Min sønn tegner også like tydelig som din sønn, men storebror på snart 8..veeel... han skulle tegne seg selv i 1.klasse. Han så ut som en potet.. Hehe

Anonymous poster hash: 96a80...6fc

Skrevet

Min gutt på fem år tegner ikke så mye slike tegninger, men mye racerbiler og morsomme figurer. Men ut ifra tegningen til gutten din hi så tenker jeg at han kan ha sett den serien med drager som tydelig er inspirert av vikingtiden (husker ikke navnet på serien) det var det første jeg tenkte på når jeg så tegningen.

Anonymous poster hash: 3ea73...a3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...