Gå til innhold

Oppi vognen har vi....?

Anbefalte innlegg

Holder på å klargjøre vognen her- og det jeg lurer på (siden det er 4 år siden sist jeg hadde baby!) er: 

Bruker man korthåret lammeskinn i vognen, selv på sommeren? Husker jeg gjorde det da de to minste var babyer, fordi det sies at skinnet er kulde/varme-regulerende og godt og lunt for den lille....Eller..?

Og hva over der, da? Dyne? Pledd? Stor gulpeklut eller putetrekk under hodet?

Hm, er visst litt ute av det. 

Tips? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144153189-oppi-vognen-har-vi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg hadde lammeskinn i vogna i fjor sommer da VesleTrollet nærmet seg 6 mnd. Måtte fjerne det i de varmeste periodene, for det ble for varmt. Husker ikke helt, så det trenger ikke være flere år siden forrige spedbarnsperiode for å glemme :P

Hadde flanellsklut eller putetrekk under hodet, og pledd over.

Er det ikke veldig varmt med lammeskinn om sommeren når det er 20+++++ ? Jeg har tenkt at det er for varmt, og derfor ikke kjøpt lammeskinn enda. Tenkte å la babyen ligge på lakenet oppå madrassen slik den er, evt pået helseteppe og med gulpeklut/putetrekk under hodet. Dyne/helseteppe/annet teppe over alt etter temperatur.

Anonymous poster hash: 2d875...57d

Annonse

Takk for alle svar, fine damer! :) Jeg mener å huske at lammeskinn er tingen året rundt...men var litt usikker. Takk for påminnelser - og for bekreftelse på det der med gulpeklut eller bare putetrekk bare... :)

Er det ikke veldig varmt med lammeskinn om sommeren når det er 20+++++ ? Jeg har tenkt at det er for varmt, og derfor ikke kjøpt lammeskinn enda. Tenkte å la babyen ligge på lakenet oppå madrassen slik den er, evt pået helseteppe og med gulpeklut/putetrekk under hodet. Dyne/helseteppe/annet teppe over alt etter temperatur.

Anonymous poster hash: 2d875...57d

Ja, det var altså det jeg og var litt usikker på, men det sies at lammeskinn skal være geniale fordi de puster og er selvregulerende ifht varme og kulde...Tror jeg går for skinn, men tar det nok vekk dersom det blir altfor varmt...Litt usikker fortsatt, men ser jo på flere svar her at det er nokså vanlig med lammeskinn også på sommer, da :)

madrass, laken og kanskje babynest- dyne, helseteppe.Jeg har heller ikke kjøpt lammeskinn enda.

Babynest, ja....det er en annen ting. Driver og ser på slike for tiden og vurderer kjøpe et. Min svigerinne jobber på nyfødt intensiv og sier de bruker mye babynest på sykehuset til og med, for babyene roer seg sånn og finner trygghet i den lune hulen. Kanskje det er lurt å investere i et? :)

madrass, laken og kanskje babynest- dyne, helseteppe.Jeg har heller ikke kjøpt lammeskinn enda.

Babynest, ja....det er en annen ting. Driver og ser på slike for tiden og vurderer kjøpe et. Min svigerinne jobber på nyfødt intensiv og sier de bruker mye babynest på sykehuset til og med, for babyene roer seg sånn og finner trygghet i den lune hulen. Kanskje det er lurt å investere i et? :)

Søsteren min lagde et til meg og babyer roe seg veldig sier de jeg har snakket med som har kjøpt babynest. Så det kan hende jeg må bruke det i sengen etterhvert også :)

Takk for alle svar, fine damer! :) Jeg mener å huske at lammeskinn er tingen året rundt...men var litt usikker. Takk for påminnelser - og for bekreftelse på det der med gulpeklut eller bare putetrekk bare... :)

Er det ikke veldig varmt med lammeskinn om sommeren når det er 20+++++ ? Jeg har tenkt at det er for varmt, og derfor ikke kjøpt lammeskinn enda. Tenkte å la babyen ligge på lakenet oppå madrassen slik den er, evt pået helseteppe og med gulpeklut/putetrekk under hodet. Dyne/helseteppe/annet teppe over alt etter temperatur.Anonymous poster hash: 2d875...57d

Ja, det var altså det jeg og var litt usikker på, men det sies at lammeskinn skal være geniale fordi de puster og er selvregulerende ifht varme og kulde...Tror jeg går for skinn, men tar det nok vekk dersom det blir altfor varmt...Litt usikker fortsatt, men ser jo på flere svar her at det er nokså vanlig med lammeskinn også på sommer, da :)

Lammeskinn har avkjølende effekt når det er varmt og motsatt :)

Holder på å klargjøre vognen her- og det jeg lurer på (siden det er 4 år siden sist jeg hadde baby!) er: 

Bruker man korthåret lammeskinn i vognen, selv på sommeren? Husker jeg gjorde det da de to minste var babyer, fordi det sies at skinnet er kulde/varme-regulerende og godt og lunt for den lille....Eller..?

Og hva over der, da? Dyne? Pledd? Stor gulpeklut eller putetrekk under hodet?

Hm, er visst litt ute av det. 

Tips? :)

Her kommer du med de beste tipsene selv:) bytt på med dyne og pledd, Gulpeklut i stede for putetrekk kanskje:) De fleste ville ikke tenke på å ha noe klut under hode en gang:)

Anonymous poster hash: df757...fdb

Annonse

Nå var min en stor baby på sommeren i fjor, men jeg brukte helseteppe eller ett annet teppe til vanlig og hadde med dynen som jeg la under vognen. Så kjente jeg bare på henne om hun var varm eller kald. Som oftest lå hun uten noe for det var så varmt.

Saueskinnet nektet hun å ligge på om hun var lettkledd. Om hun hadde på langermet og bukse godtok hun det.

Men du kjenner godt på den lille om den er varm eller kald.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...