Gå til innhold

Noen som jobber i barnehage og har tips til navn som bør unngås?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man kan aldri vite seg sikker. ;)

I guttens barnehagegruppe er det tre stykker som heter Øyvind. Tror ikke foreldrene tenkte det skulle være så vanlig nå. 

Man kan heller ikke forutsi hva som i fremtiden vil bli oppfattet som rissikonavn. Før fikk store deler av årgangene samme navn/samme type navn men i dag er det langt større variasjon så sosiale fordommer vil neppe klebe til enkelte navn i samme grad i fremtiden som det gjør nå.

Her er det ekstremt mange små jenter som heter Sofia - det skal nesten godt gjøres om ikke enkelte med det navnet setter seg selv i et uheldig lys en gang i fremtiden. Men det betyr absolutt ikke at man kommer til å sette likhetstegn mellom navnet Sofia og trøbbel!

Personlig tror jeg at det beste man kan gjøre er å velge et navn man liker og synes passer til barnet - og så ellers gjøre sitt beste for å oppdra barnet sitt til å bli et godt menneske. :)

Lykke til med det vanskelige valget.

Hvis du er redd for neste generasjons Ronnyer så må du ikke se på topp 10 lista. Navn som Leander, Liam, Matheo osv er populære navn som mange vil hete i årene framover og selvfølgelig kommer fra helt ulike sosiale grupper. (ikke bare lite oppegående folk, da hadde det ikke vært så mange som fikk navnene hvert år) Ronny, Johnny og Roy osv. har aldri vært i nærheten av topp 10 lista så det kan ikke sammenliknes. Vi kan jo håpe vi har kommet lenger enn å dømme noen etter navnet de velger til barna eller navnet de har. Tragisk!!!

Anonymous poster hash: abdaf...2c6

Førskolelærer på fjortende året og jeg ville ha styrt unna Adrian, Markus, Andreas, Iver, Alva, Synne, men det er jo bare utifra mine personlige erfaringer da! 

Anonymous poster hash: f3601...4b3

Aksel  (selv om det det er et utrolig fint navn) har jeg fått veldig mange dårlig assosiasjoner etter å ha jobbet i bhg i en del år! Rart at det er slikt.

Anonymous poster hash: 9855b...986

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...