Gå til innhold

Noen som jobber i barnehage og har tips til navn som bør unngås?

Anbefalte innlegg

Noen som jobber i barnehage eller kjenner veldig mange små barn, og som har dannet seg et bilde av hvilke navn som er dagens "risikonavn"? Jeg kjenner så få som har fått barn. Det hadde vært supert om noen med bedre oversikt har noen tips til hva man bør styre unna. Ikke om navnene er veldig populære, nødvendigvis, men om det er enkelte som skiller seg tydelig negativt ut med tanke på foreldrene. Hadde vært topp med innspill:)

Men hvis favorittnavnene mine dukker opp, så kan det hende jeg lukker øynene;)

Anonymous poster hash: 54448...ab9

Fortsetter under...

Annonse

Kjenner ikke veldig mange barn egentlig og jobber ikke i barnehage. Men et navn som er veldig oppbrukt er hvertfall Linea/Linnea. De siste fem årene har jeg hørt det navnet så mye at jeg syns nesten ikke det er fint lenger. Om det er risikonavn veit jeg nå ikke. Men veldig, veldig mye brukt hvertfall.

Takk for alle innspill:)

Leander har jeg selv en mistanke om at kan bli et risikonavn. Det er "nypopulært", og vet om et par stykker som har valgt dette, og de er ikke av de mest oppegående. Men det kan være litt tilfeldig. Uansett ikke et navn jeg liker, så det er jo greit.

Matheo derimot håpet jeg å ikke se her;) Vet at det har risiko-potensiale, men av en eller annen grunn har jeg likt dette navnet i flere år nå (og sett med skrekk på at det har blitt så populært). :/

Annonse

Hehe. Muhammed, Abraham og Anders er vel passe vanlige, så tror ikke de er noe problem:) Muhammed er kanskje litt for vanlig. Men ingen av de er min stil;) Resten er helt klart litt problematisk/sært i Norge.

Igrunn ganske synd med Adolf. Vi har jo en stor kunstner i Adolph Tidemand (Tidemand og Gude). Menmen. Heller ikke min stil, uansett;)

Leander har jeg selv en mistanke om at kan bli et risikonavn. Det er "nypopulært", og vet om et par stykker som har valgt dette, og de er ikke av de mest oppegående. Men det kan være litt tilfeldig. Uansett ikke et navn jeg liker, så det er jo greit.

Matheo derimot håpet jeg å ikke se her;) Vet at det har risiko-potensiale, men av en eller annen grunn har jeg likt dette navnet i flere år nå (og sett med skrekk på at det har blitt så populært). :/

Betyr det at det er lite oppegående folk som velger navnet Leander?

Anonymous poster hash: 7a4a9...1f3

Betyr det at det er lite oppegående folk som velger navnet Leander?

Anonymous poster hash: 7a4a9...1f3

Det kan hende at det bare er så mange som velger det, slik at det også omfatter "de lite oppegående".

Jobber ikke i barnaheg, men har intrykk at at siee navnene er veldig vanlige (bor i Midt-Norge):

Sofie

Linnea

Emilie

Emma

Lukas

Sverre (!)

Leander

Oliver

Fredrik

Filip

Anonymous poster hash: eafb7...094

Ser ut til at mange her bare ramser opp vanlige navn.. Dette finner jeg lett ut av selv ved å se på ssb.no. ;) Kanskje jeg var litt utydelig. Det er først og fremst om det er noen navn som tydelig peker seg ut som risikonavn, altså neste "Ronny", jeg er nysgjerrig på. Samtidig er det jo lokale forskjeller når det gjelder popularitet, og jeg ser at en del navn som jeg tenker på som mindre brukt regnes som veldig vanlige av noen andre. Sånt er jo litt artig å se. Takk for alle svar:)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...