Gå til innhold

Baby med hodet godt plantet laangt ned i bekkenet- tegn på at fødsel er nær?

Anbefalte innlegg

Jeg er 39+4 og babyen min liggerifølge jordmor med hodet laangt nede i bekkenet, en god del lenger ned enn for 1 uke siden. Føler nærmest jeg har hodet mellom beina når jeg tørker meg etter toalettbesøk.

Det at hodet nå er kjempelangt nede og godt planta, kan det være tegn på at fødsel er nærtstående? :-)

Anonymous poster hash: 801ac...bd9

Fortsetter under...

Jeg er ingen ekspert, men det høres jo logisk ut! Nær er du vel uansett når du nærmer deg termin så mye :) det jeg ville si var imidlertid at min mor har hatt hodene så godt ned i bekkenet på slutten at jordmor mente det var litt av forklaringen på hennes lette og raske fødsler. Det er jo supert om det gjelder deg også! Lykke til :)

Hadde også baby som lå langt ned i bekkenet sist, fikk vanvittig nedpress på slutten. Fødselen var rask og lett til å være førstegangsfødende så er nok noe i det ja. Gikk 1 time og 10 min fra 4 cm til babyen var ute. Skal se du får en rask og lett fødsel du og! Lykke til! :)

Anonymous poster hash: b868b...0c4

I mitt forrige svangerskap, hadde jeg også babyen " mellom beina" føltes det ut som. Han lå langt nede i flere uker. Fødte 8 dager over termin. ( trodde hele tiden han skulle komme litt før terminen) Han kom nærmest som et prosjektil, nesten i do. Det går forhåpentligvis mot en rask fødsel for deg:-)

Annonse

Oi, hehe, godt han ikke kom i do! :-)

Babyen min ligger så langt ned nå, at jeg ofte kjenner ganske trykk mot rumpa også, i tillegg til resten av underlivet. Da JM viste hvor langt ned hun ligger, så var det ca "midt på tissen."

Håper på fødsel snart! :-)

-hi

Anonymous poster hash: 801ac...bd9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...