Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hvordan tenker du å uttale det? Med engelsk r? Ganske rart og harry på en helnorsk unge etter min mening. Med norsk er blir det noe en skar lett.

Uttalen blir vel relativt rett fram, men med en litt stum r. På samme måte som (det relativt "norske" navnet) Martin.

Det også vil jo ha noe å si hvor i landet man bor.. bor man på vestlandet så kommer vel r-en litt mer frem i form av skarring.. men verken jeg eller samboer skarrer.. så da hadde det isåfall blitt Ska'lett!

For meg så gir det mye mer mening å gi barnet mitt et navn som er internasjonalt enn typ Bjørn eller Odd, med tanke på hvor verden er i dag. I tillegg er vi en reiseglad familie. Av alle navn vi er vant til å høre rundt oss i dag er det et fåtall som faktisk stammer fra Norge.. så alt blir "norskt" etter litt tid.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144152805-scarlett/#findComment-146496503
Del på andre sider

Hvordan tenker du å uttale det? Med engelsk r? Ganske rart og harry på en helnorsk unge etter min mening. Med norsk er blir det noe en skar lett.

Uttalen blir vel relativt rett fram, men med en litt stum r. På samme måte som (det relativt "norske" navnet) Martin.

Det også vil jo ha noe å si hvor i landet man bor.. bor man på vestlandet så kommer vel r-en litt mer frem i form av skarring.. men verken jeg eller samboer skarrer.. så da hadde det isåfall blitt Ska'lett!

For meg så gir det mye mer mening å gi barnet mitt et navn som er internasjonalt enn typ Bjørn eller Odd, med tanke på hvor verden er i dag. I tillegg er vi en reiseglad familie. Av alle navn vi er vant til å høre rundt oss i dag er det et fåtall som faktisk stammer fra Norge.. så alt blir "norskt" etter litt tid.

Jeg skarrer ikke, men både i Martin og Scarlett lager jeg en r-lyd. Ikke noe i mot internasjonale navn, men i internasjonalt legger jeg at det kan brukes like lett i Norge som i utlandet og for meg oppfyller ikke Scarlett det kravet. Er sikkert fordomsfull siden jeg ikke synes det er noe pent navn i utgangspunktet og smaken er forskjellig :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144152805-scarlett/#findComment-146502949
Del på andre sider

Når det gjelder uttale er vel Scarlett et av de bedre? Jeg sier det helt likt, i alle fall. Fra Østlandet, og sier både Martin og Scarlett med litt stum r. Navn jeg synes er mer problematiske er Jennifer, Jessica, Grace, James, Charles osv.

Jeg synes fortsatt det er for rart på norsk til at jeg ville brukt det, men er nok et navn man fort blir vant med. Tror jeg også ville valgt et slikt navn fremfor Odd-Simen o.l.;) Verden er "veldig internasjonal" nå. Uansett, det viktigste er at dere er fornøyd med navnet. :)

Anonymous poster hash: 47bc7...672
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144152805-scarlett/#findComment-146503746
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...