Gå til innhold

Kjenne at hodet fester seg?

Anbefalte innlegg

I går fikk jeg vite at hodet stod rett over bekkeninngangen, men ikke var festet. På kvelden begynte det å "grafse" så mye langt nede i magen, under bikinilinjen. Etter litt grafsing, kjenner jeg et trykk som gjør at det iler litt smerte gjennom livmorhalstuppen (eller i alle fall der i området). Dette fortsetter nå i dag: grafs, grafs, au :P

Kan det tenkes at hodet fester seg?

Anonymous poster hash: 9745a...789

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144152711-kjenne-at-hodet-fester-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan tenkes ja :) Av forskjellige grunner var jeg til jordmor to dager på rad da jeg gikk med min forrige. På dag 1 var hodet ikke festet. Senere på dagen kjente jeg en del smerter nedover og mye nedpress og akkurat som babyen styrte noe voldsomt inni der. Dagen etter på kontrollen var hodet festet - så ja, jeg tror absolutt det er mulig å kjenne det (og særlig hvis man vet hva man skal kjenne etter ;)

Takk for svar, begge to! :)

Det er mindre "styr" der nede nå, så hva det nå enn var er på tur til å gå over. Skal på ul om en uke, kanskje de kan se om hodet har festet seg da? Eller er det noe man må fysisk klemme og kjenne etter?

HI

Takk for svar, begge to! :)

Det er mindre "styr" der nede nå, så hva det nå enn var er på tur til å gå over. Skal på ul om en uke, kanskje de kan se om hodet har festet seg da? Eller er det noe man må fysisk klemme og kjenne etter?

HI

De gjør begge deler. De kan se det på UL  - og de kjenner etter om hodet er bevegelig der nede, eller om det er festet :)

"Styret" sluttet hos meg også - og jeg glemte å si at magen sank betraktelig og det ble plutselig litt lettere å puste igjen ;) 

Blir spennende neste uke for deg, da :)

I dag kjentes plutselig bekkenet en god del bedre ut enn det har gjort på månedsvis, og så begynte "styret" å fortsette. Var veldig mye grafsing og ilende smerter i livmorhalsområdet nå i kveld! Veldig spent på å se om dette faktisk er hodet som fester seg, det virker jo absolutt sånn :) 

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...