Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #1 Del Skrevet 1. juli 2014 Jeg er 16 år.. Vil gå på skole osv.. men jeg er så ekstremt glad i unger.. har nylig blitt både storesøster og tante på ny.. men vil ha abort..men er redd for å angre... har ikke sagt dette til barnefar eller mor.. (at jeg ikke er sikker) men begge vet om graviditet.. har lest mye vondt og traumatisk inne her ang. MA og er litt redd for utskraping.. noen forslag?? Vil gjerne høre hva dere synes jeg burde velge... Anonymous poster hash: 17acd...0fc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144152700-abort-eller-ikke/
FruMille Skrevet 2. juli 2014 #2 Del Skrevet 2. juli 2014 Jeg er 16 år.. Vil gå på skole osv.. men jeg er så ekstremt glad i unger.. har nylig blitt både storesøster og tante på ny.. men vil ha abort..men er redd for å angre... har ikke sagt dette til barnefar eller mor.. (at jeg ikke er sikker) men begge vet om graviditet.. har lest mye vondt og traumatisk inne her ang. MA og er litt redd for utskraping.. noen forslag?? Vil gjerne høre hva dere synes jeg burde velge... Anonymous poster hash: 17acd...0fc Hei.Først og fremst så er det kun DU som kan kjenne på hva som føles riktig for deg! Velger du å beholde, så vil du få en fantastisk gave som vil endre livet ditt for alltid! Du må ofre mye av ungdomstiden, og studier, fester og det som hører med til din alder vil du gå glipp av! Selvsagt kan man studere å ha barn, mange som gjør dette, men du vil likevel ha ansvaret for et barn, noe som kan gjøre det tyngre om du ikke hadde hatt det! Jeg tok selv abort da jeg fylte 16, jeg var ikke i tvil om at det var det riktige valget, og jeg angrer ikke på det den dag i av heller! Det var det riktige for meg i den situasjonen jeg var i. Jeg ville ha et stabilt forhold, noe jeg ikke hadde med han jeg var sammen med. Jeg ville få meg en utdannelse og jobb, leve livet og det som hører med før en får barn. Men dette var mitt valg, noe annet kan føles riktig for deg! Jeg er glad i barn jeg også, men da jeg var 16 så var tanken uaktuell! Når det kommer til MA (Missed Abortion), så kan jo dette selvsagt skje når man er gravid, jeg har nettopp hatt dette selv og jeg måtte ha utskraping til slutt, da abort pillen ikke klarte å støte ut alt! MA og SA (spontanabort)er et tegn på at fosteret ikke er levedyktig, og det slutter å utvikle seg! Det er vanligere at man spontanaborterer (sa) enn at man har MA (MA:når fosteret dør, men kroppen støter det ikke ut selv, man må ha hjelp i form av abort pillen/utskraping)! Igjen, så råder jeg deg ikke til noe som helst, det er som sagt kun du som vet hvilke avgjørelse som er den rette for deg! Men skulle du velge abort, så ville jeg valgt utskraping,dette er fort gjort og mindre psykisk og fysisk belastende enn ved medisinsk som er smertefullt og tar lengre tid! Ønsker deg lykke til uansett valg <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144152700-abort-eller-ikke/#findComment-146487639
FruMille Skrevet 2. juli 2014 #3 Del Skrevet 2. juli 2014 Jeg er 16 år.. Vil gå på skole osv.. men jeg er så ekstremt glad i unger.. har nylig blitt både storesøster og tante på ny.. men vil ha abort..men er redd for å angre... har ikke sagt dette til barnefar eller mor.. (at jeg ikke er sikker) men begge vet om graviditet.. har lest mye vondt og traumatisk inne her ang. MA og er litt redd for utskraping.. noen forslag?? Vil gjerne høre hva dere synes jeg burde velge... Anonymous poster hash: 17acd...0fc Hei.Først og fremst så er det kun DU som kan kjenne på hva som føles riktig for deg! Velger du å beholde, så vil du få en fantastisk gave som vil endre livet ditt for alltid! Du må ofre mye av ungdomstiden, og studier, fester og det som hører med til din alder vil du gå glipp av! Selvsagt kan man studere å ha barn, mange som gjør dette, men du vil likevel ha ansvaret for et barn, noe som kan gjøre det tyngre om du ikke hadde hatt det! Jeg tok selv abort da jeg fylte 16, jeg var ikke i tvil om at det var det riktige valget, og jeg angrer ikke på det den dag i av heller! Det var det riktige for meg i den situasjonen jeg var i. Jeg ville ha et stabilt forhold, noe jeg ikke hadde med han jeg var sammen med. Jeg ville få meg en utdannelse og jobb, leve livet og det som hører med før en får barn. Men dette var mitt valg, noe annet kan føles riktig for deg! Jeg er glad i barn jeg også, men da jeg var 16 så var tanken uaktuell! Når det kommer til MA (Missed Abortion), så kan jo dette selvsagt skje når man er gravid, jeg har nettopp hatt dette selv og jeg måtte ha utskraping til slutt, da abort pillen ikke klarte å støte ut alt! MA og SA (spontanabort)er et tegn på at fosteret ikke er levedyktig, og det slutter å utvikle seg! Det er vanligere at man spontanaborterer (sa) enn at man har MA (MA:når fosteret dør, men kroppen støter det ikke ut selv, man må ha hjelp i form av abort pillen/utskraping)! Igjen, så råder jeg deg ikke til noe som helst, det er som sagt kun du som vet hvilke avgjørelse som er den rette for deg! Men skulle du velge abort, så ville jeg valgt utskraping,dette er fort gjort og mindre psykisk og fysisk belastende enn ved medisinsk som er smertefullt og tar lengre tid! Ønsker deg lykke til uansett valg <3 Og beklager evt skrivefeil, Autocorect på paden som slår seg vrang av og til,hehe ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144152700-abort-eller-ikke/#findComment-146487643
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå