Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #26 Skrevet 1. juli 2014 Dette er da ikke noe problem?! Jeg bodde på Oslos østkant i godt over 10 år. Jeg har sett damer i burka/niqab en håndfull ganger. I Norge har vi trosfrihet. Den ønsker jeg å beholde. Mener du det er uproblematisk å skjule ansiktet sitt i offentligheten? I banker? Barnehager? Anonymous poster hash: f6655...4c8 Det handler om retten til å tro på det man ønsker. Vi kan ikke si at "trosfriheten gjelder for deg og for deg, men ikke for deg". Det er ikke mye trosfrihet bak mange av de draktene der Anonymous poster hash: 37e77...146 Poenget mitt er at enten har vi trosfrihet eller så har vi det ikke. Det finnes ingen mellomting. Vi kan ikke velger ut noen som ikke skal få. Da vil vi jo få "Animal Farm"-tilstander: "All animals are created equal, but some are more equal than others."Så lenge det dreier seg om et mindretall ser jeg ikke problemet. man skal heller ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv. fortell til kvinnene i midtøsten som blir steinet til døde hvis de kler seg upassende eeller blir mobbet at det er religionsfrihet og du kan selv velge hva du vil gå i. fortell til den 10 år gamle jenta i Kabul som ikke får spille fotball ute fordi det er gutter der at det er religionsfrihet og alle er like. og ikke minst ta på deg en burkha en hel dag og fortell MEG at det er religionsfrihet og IKKE kvinnediskriminering. en ting er å være for religionsfrihet men det du er for (uten å forstå det) er diskriminering!! Anonymous poster hash: 58406...335
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #27 Skrevet 1. juli 2014 Dette er da ikke noe problem?! Jeg bodde på Oslos østkant i godt over 10 år. Jeg har sett damer i burka/niqab en håndfull ganger. I Norge har vi trosfrihet. Den ønsker jeg å beholde. Mener du det er uproblematisk å skjule ansiktet sitt i offentligheten? I banker? Barnehager? Anonymous poster hash: f6655...4c8 Det handler om retten til å tro på det man ønsker. Vi kan ikke si at "trosfriheten gjelder for deg og for deg, men ikke for deg". Det er ikke mye trosfrihet bak mange av de draktene der Anonymous poster hash: 37e77...146 Poenget mitt er at enten har vi trosfrihet eller så har vi det ikke. Det finnes ingen mellomting. Vi kan ikke velger ut noen som ikke skal få. Da vil vi jo få "Animal Farm"-tilstander: "All animals are created equal, but some are more equal than others."Så lenge det dreier seg om et mindretall ser jeg ikke problemet. man skal heller ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv. fortell til kvinnene i midtøsten som blir steinet til døde hvis de kler seg upassende eeller blir mobbet at det er religionsfrihet og du kan selv velge hva du vil gå i. fortell til den 10 år gamle jenta i Kabul som ikke får spille fotball ute fordi det er gutter der at det er religionsfrihet og alle er like. og ikke minst ta på deg en burkha en hel dag og fortell MEG at det er religionsfrihet og IKKE kvinnediskriminering. en ting er å være for religionsfrihet men det du er for (uten å forstå det) er diskriminering!! Anonymous poster hash: 58406...335 skulle stå voldtatt ikke mobbet.. Anonymous poster hash: 58406...335
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #28 Skrevet 1. juli 2014 Så lenge det dreier seg om et mindretall ser jeg ikke problemet. fantastisk argument! Anonymous poster hash: f6655...4c8
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #29 Skrevet 1. juli 2014 Endelig ut med dritten, stakkars kvinner, og LA oss få norge tilbake!! vi bor i rogaland, og datteren min på 7 år så ei som var kledd sånn for ertne gang, men hun blir faktisk redd!!! Min 3 åring gråt på bussen fordi ei var kledd sånn. prøver jo å forklare meg nyttesløst når mareritt dykker om svartkladde spøkelser.. Anonymous poster hash: 21332...154
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #30 Skrevet 2. juli 2014 ingen tvil om at muslimene prøver å "overta" verden! direkte skam er det,deres holdninger til kvinner!Den som mener noe annet og som kan komme med noe positivt om dette plagget,er hjertelig velkommen til å skrive det her! Anonymous poster hash: 503e2...070
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #31 Skrevet 2. juli 2014 Tommel opp for et forbud! De får dra til hjemlandet om de ikke er fornøyd med alle godene her... Vink vink ha dere hjem . Anonymous poster hash: 1510f...eb3
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #32 Skrevet 2. juli 2014 Jeg så faktisk for første gang en dame i niqab på t-banen i dag, hun hadde t.o.m. sorte hansker på hendene. Hennes venninde hadde hijab og de hadde tre små jenter med seg, barna var forstatt små, så de brukte ikke hodeplagg.Har ingen problemer med hijab, men siden niqab og burka er noe vi ser relativt sjeldent, så må jeg si jeg ble nysgjerring og måtte liksom "stirre" litt.. Hun hadde vakre øyne.Jeg synes uansett det er rart at noen kan overbevise seg selv (under tvang!?) å kle seg opp slik, men de får gjøre som de vil. Kjenner flere muslimer, så har ikke noe i mot dem som personer, men religionen og kulturen deres klarer jeg aldri helt å forstå og godta. Anonymous poster hash: 081e1...a25
sug lut Skrevet 2. juli 2014 #33 Skrevet 2. juli 2014 Det er like festlig hver gang dere prøver å maskere (sic) fremmedfrykten deres med fine ord om kvinnefrigjøring.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #34 Skrevet 2. juli 2014 Dette er da ikke noe problem?! Jeg bodde på Oslos østkant i godt over 10 år. Jeg har sett damer i burka/niqab en håndfull ganger. I Norge har vi trosfrihet. Den ønsker jeg å beholde. Mener du det er uproblematisk å skjule ansiktet sitt i offentligheten? I banker? Barnehager? Anonymous poster hash: f6655...4c8 Det handler om retten til å tro på det man ønsker. Vi kan ikke si at "trosfriheten gjelder for deg og for deg, men ikke for deg". Det er vi vel i vår fulle rett til i VÅRT land!! Anonymous poster hash: 994bd...db0
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #35 Skrevet 2. juli 2014 Det er like festlig hver gang dere prøver å maskere (sic) fremmedfrykten deres med fine ord om kvinnefrigjøring. Nå synes jeg faktisk du avslører at du ikke har kunnskap om hva dette handler om og bør holde deg for god til å være nedlatende i din argumentasjon. Religionen Islam er eldgammel, men skikken med tildekking av kvinner faktisk kun er noen tiår gamle. Dette er kvinnefiendtlig og vi i den vestlige verden bør forby bruken av plagg som tildekker kvinner. Anonymous poster hash: 19c62...23b
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #36 Skrevet 2. juli 2014 De kan vel reise hjem og praktisere sin religion da hvis det betyr så mye for dem!! Norge er faktisk et kristent land-og takk Gud for d!!!!! Er så lei av at de kommer hit og krever og krever...drar rasismekortet hele tiden hvis det ikke går deres vei!! På tide vi viser dem hvem som bestemmer i VÅRT land! Anonymous poster hash: 994bd...db0
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #37 Skrevet 2. juli 2014 Jeg er en av de som bruker hijab og kan fortelle dere med sannhet at jeg bruker den fordi jeg blir som en annen sa frivillig tvunget til det. Både kultur og samfunnet pålegger meg bruk av det. Jeg føler meg 85 % norsk, men får ikke lov til å være det fordi verken familien eller norske samfunnet aksepterer meg som jeg er. Det er et stort problem som vi muslimske jenter sliter med. Vi er født og oppvokst her, men klarer ikke å være den ene eller den andre Jeg synes faktisk synd på de som forsvarer hijab fordi innest inne hater den! Anonymous poster hash: b580e...d99
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #38 Skrevet 2. juli 2014 Jeg er en av de som bruker hijab og kan fortelle dere med sannhet at jeg bruker den fordi jeg blir som en annen sa frivillig tvunget til det. Både kultur og samfunnet pålegger meg bruk av det. Jeg føler meg 85 % norsk, men får ikke lov til å være det fordi verken familien eller norske samfunnet aksepterer meg som jeg er. Det er et stort problem som vi muslimske jenter sliter med. Vi er født og oppvokst her, men klarer ikke å være den ene eller den andre Jeg synes faktisk synd på de som forsvarer hijab fordi innest inne hater den! Anonymous poster hash: b580e...d99 Hei.Jeg vil bare si til deg at jeg syntes veldig synd på deg. Forstår veldig godt at du er utilpass med å bruke hijab når du selv ikke vil, dette sier mye om religionen din familie følger! Jeg er ikke i mot det at kvinner bruker hijab frivillig, men jeg blir provosert når de ikke får valget selv, og skal følge det familien mener er det beste for én! Når det kommer til bruk av burka og Niqab, så blir jeg hvertfall provosert, makan til diskriminering av kvinner! Kan du fortelle litt om hvorfor familien din ikke lar deg velge selv, når dere har valgt og integrere dere i et vestlig land hvor dette er ikke er vår kultur! Anonymous poster hash: 503e2...070
☆☆☆ Skrevet 2. juli 2014 #39 Skrevet 2. juli 2014 Forbod mot maskering i det offentlige rom er forsåvidt greit nok, men dei brune haldningane dine bør du jobbe med.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 2. juli 2014 #40 Skrevet 2. juli 2014 Jeg tenker at om forbudet mot maskering i det offentlige rom gjelder dem som ikke bruker disse plaggene, bør det også gjelde dem som gjør det. Helt uavhengig av religion eller om det er en finlandshette, halloweenmaske, hjelm eller niqab man bruker. Utover det får folk gå kledd som de selv ønsker.
sug lut Skrevet 2. juli 2014 #41 Skrevet 2. juli 2014 Det er like festlig hver gang dere prøver å maskere (sic) fremmedfrykten deres med fine ord om kvinnefrigjøring. Nå synes jeg faktisk du avslører at du ikke har kunnskap om hva dette handler om og bør holde deg for god til å være nedlatende i din argumentasjon. Religionen Islam er eldgammel, men skikken med tildekking av kvinner faktisk kun er noen tiår gamle. Dette er kvinnefiendtlig og vi i den vestlige verden bør forby bruken av plagg som tildekker kvinner. Anonymous poster hash: 19c62...23b Det er jo det rene vås. Tildekking av kvinner finner du helt tilbake til assyrerne.
PrinsesseHengepupp Skrevet 2. juli 2014 #42 Skrevet 2. juli 2014 Jeg lurer på hvem et forbud skal gagne? Kvinnene som da kanskje vil føle seg tvunget til å isolere seg på innsiden av sitt eget hjem, fordi de faktisk ikke ønsker å vise seg ute uten nijab/burka? Eller skal det beskytte "oss" mot noe litt skummelt og rart og annerledes?
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #43 Skrevet 2. juli 2014 Forbod mot maskering i det offentlige rom er forsåvidt greit nok, men dei brune haldningane dine bør du jobbe med.De brune holdningene? Anonymous poster hash: 503e2...070
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #44 Skrevet 2. juli 2014 Jeg lurer på hvem et forbud skal gagne? Kvinnene som da kanskje vil føle seg tvunget til å isolere seg på innsiden av sitt eget hjem, fordi de faktisk ikke ønsker å vise seg ute uten nijab/burka? Eller skal det beskytte "oss" mot noe litt skummelt og rart og annerledes? Vet, jeg er ikke redd for damer som går kledd i burka, Niqab og alt set der. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg skremt over holdningen og deres religion! Anonymous poster hash: 503e2...070
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #45 Skrevet 2. juli 2014 Jeg lurer på hvem et forbud skal gagne? Kvinnene som da kanskje vil føle seg tvunget til å isolere seg på innsiden av sitt eget hjem, fordi de faktisk ikke ønsker å vise seg ute uten nijab/burka? Eller skal det beskytte "oss" mot noe litt skummelt og rart og annerledes? Hadde det bare vært et frivillig valg,men det er jo det ikke. Det er mennene som da må isolere sine koner! Anonymous poster hash: 503e2...070
MammantilNurket Skrevet 2. juli 2014 #46 Skrevet 2. juli 2014 Jeg lurer på hvem et forbud skal gagne? Kvinnene som da kanskje vil føle seg tvunget til å isolere seg på innsiden av sitt eget hjem, fordi de faktisk ikke ønsker å vise seg ute uten nijab/burka? Eller skal det beskytte "oss" mot noe litt skummelt og rart og annerledes? Meget godt poeng fra Prinsessen. Et forbud vil ikke nødvendigvis være i kvinnenes interesse og det er heller ikke gitt at det vil fremme integrering. I verste fall kan resultatet bli at kvinner ikke tør/ikke vil eller nektes å gå ut. Dersom jeg hadde flyttet til Amazonas for å bo med indianere der ville jeg helt klart foretrekke å gå med de klærne jeg er vant med. Jeg hadde ikke villet gå naken selvom flertallet gikk uten klær. Å tvinges til å ta av sløret kan sammenliknes med å tvinges til å gå naken. Å dekke seg til sitter i ryggmargen hos disse kvinnene. Det handler om tro, tradisjon, normer og ikke minst identitet.
☆☆☆ Skrevet 2. juli 2014 #47 Skrevet 2. juli 2014 Forbod mot maskering i det offentlige rom er forsåvidt greit nok, men dei brune haldningane dine bør du jobbe med.De brune holdningene? Anonymous poster hash: 503e2...070 Innlegget osar av framandhat, noko som stort sett rammar folk med brune meiningar.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #48 Skrevet 2. juli 2014 Jeg lurer på hvem et forbud skal gagne? Kvinnene som da kanskje vil føle seg tvunget til å isolere seg på innsiden av sitt eget hjem, fordi de faktisk ikke ønsker å vise seg ute uten nijab/burka? Eller skal det beskytte "oss" mot noe litt skummelt og rart og annerledes? Meget godt poeng fra Prinsessen. Et forbud vil ikke nødvendigvis være i kvinnenes interesse og det er heller ikke gitt at det vil fremme integrering. I verste fall kan resultatet bli at kvinner ikke tør/ikke vil eller nektes å gå ut. Dersom jeg hadde flyttet til Amazonas for å bo med indianere der ville jeg helt klart foretrekke å gå med de klærne jeg er vant med. Jeg hadde ikke villet gå naken selvom flertallet gikk uten klær. Å tvinges til å ta av sløret kan sammenliknes med å tvinges til å gå naken. Å dekke seg til sitter i ryggmargen hos disse kvinnene. Det handler om tro, tradisjon, normer og ikke minst identitet. Men likevel, her i vesten er det andre normer, og da burde man respektere dette! Blir litt feil å sammenligne det å kle av seg naken, og jeg tviler på at indianere hadde bedt deg om å gjøre det! Her er det snakk om religion, at kvinnen skal skjules fra omverdenen! Anonymous poster hash: 503e2...070
CaptainHindsight Skrevet 2. juli 2014 #49 Skrevet 2. juli 2014 Det er like festlig hver gang dere prøver å maskere (sic) fremmedfrykten deres med fine ord om kvinnefrigjøring. Å kunne diskutere religion, kultur og lover bør være lov uten at noen skal snakke om fremmedfrykt, brune holdninger og rasisme.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #50 Skrevet 2. juli 2014 Forbod mot maskering i det offentlige rom er forsåvidt greit nok, men dei brune haldningane dine bør du jobbe med.De brune holdningene? Anonymous poster hash: 503e2...070 Innlegget osar av framandhat, noko som stort sett rammar folk med brune meiningar.Nei, jeg hater ikke kvinnene som bærer burka og Niqab, det er ikke deres skyld at mennene deres tvinger dette plagget på dem! Jeg er uenig i det plagget representerer, og digger det at dette kan bli ulovlig i Norge! Anonymous poster hash: 503e2...070
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå