Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #1 Skrevet 1. juli 2014 Digger det! Hvorfor skal de ha rett på å gå rundt som Spøkelseskladden i vårt land, når vi må respektere deres kleskultur i deres hjemland! http://www.vg.no/nyheter/innenriks/islam-debatten/heldekkende-plagg-kan-bli-forbudt-i-norge/a/23244247/ Anonymous poster hash: 503e2...070
Gjest Julia1984 Skrevet 1. juli 2014 #2 Skrevet 1. juli 2014 Er det virkelig en problemstilling for deg?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #3 Skrevet 1. juli 2014 Er det virkelig en problemstilling for deg?Ja faktisk! Anonymous poster hash: 503e2...070
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #4 Skrevet 1. juli 2014 De blå-blå fornekter seg ikke. Latterlig. Anonymous poster hash: 0bd87...6d2
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #5 Skrevet 1. juli 2014 Nå vil ikke jeg akkurat ordlegge meg på den måten du gjør, men jeg er enig i det eventuelle forbudet. Her er det ikke lov til å gå med maske på åpen gate engang, forbudt ved lov, så jeg er veldig for at ansiktet skal være gjenkjennelig om man beveger seg på offentlige steder. Sett med skråblikk kan jo hvem som helst skjule seg i en burka, og jeg ser at det kan bringe frem usikkerhet hos mange. Jeg har ingenting imot at mennesker går med religiøse plagg, men la nå hvert fall ansiktet være igjenkjennbart. Mange kvinner sier at de velger disse plaggene helt frivillig, men jeg tror at en del av dem går rundt under "frivillig tvang" - selvfølgelig da av en mann. Anonymous poster hash: 7b3f0...445
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #6 Skrevet 1. juli 2014 Digger det! Hvorfor skal de ha rett på å gå rundt som Spøkelseskladden i vårt land, når vi må respektere deres kleskultur i deres hjemland! http://www.vg.no/nyheter/innenriks/islam-debatten/heldekkende-plagg-kan-bli-forbudt-i-norge/a/23244247/ Anonymous poster hash: 503e2...070 Les nå hele artikkelen slik at du kanskje fanger opp et godt argument for dette, istedet for det barnslige oppgulpet ditt... Anonymous poster hash: 574a6...af8
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #7 Skrevet 1. juli 2014 Joviale, inkluderende og blåøyde Norge kommer aldri til å gjennomføre noe sånt mot våre nye landsmenn. Dessverre. Anonymous poster hash: 3799c...b0a
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #8 Skrevet 1. juli 2014 Forbudt blir det ALDRI,da blir det diskriminering,og det går ikke igjennom i Haag... Anonymous poster hash: 68a13...192
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #9 Skrevet 1. juli 2014 Forbudt blir det ALDRI,da blir det diskriminering,og det går ikke igjennom i Haag... Anonymous poster hash: 68a13...192 Ehh, de har jo forbud i Frankrike Anonymous poster hash: 37e77...146
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #10 Skrevet 1. juli 2014 De blå-blå fornekter seg ikke. Latterlig. Anonymous poster hash: 0bd87...6d2 Les hele saken!! Anonymous poster hash: 2c849...540
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #11 Skrevet 1. juli 2014 Jeg for min del forbeholder meg retten til å kle på meg akkurat det jeg vil, enten det er niqab eller bikini.... Lovforslag? Idioti! Hvorfor skal noen bestemme hva jeg skal kle på meg? Hvorfor er det provoserende? Anonymous poster hash: 65186...912
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #12 Skrevet 1. juli 2014 Digger det! Hvorfor skal de ha rett på å gå rundt som Spøkelseskladden i vårt land, når vi må respektere deres kleskultur i deres hjemland! http://www.vg.no/nyheter/innenriks/islam-debatten/heldekkende-plagg-kan-bli-forbudt-i-norge/a/23244247/ Anonymous poster hash: 503e2...070 Ehhh dette gjelder maks 50 personer i hele landet. 90% kommer ikke til eller har sett en dame med burka i Norge Anonymous poster hash: b51d3...ddf
MammantilNurket Skrevet 1. juli 2014 #13 Skrevet 1. juli 2014 Dette er da ikke noe problem?! Jeg bodde på Oslos østkant i godt over 10 år. Jeg har sett damer i burka/niqab en håndfull ganger. I Norge har vi trosfrihet. Den ønsker jeg å beholde.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #14 Skrevet 1. juli 2014 Jeg for min del forbeholder meg retten til å kle på meg akkurat det jeg vil, enten det er niqab eller bikini.... Lovforslag? Idioti! Hvorfor skal noen bestemme hva jeg skal kle på meg? Hvorfor er det provoserende? Anonymous poster hash: 65186...912 Sier du det samme om du drar til f.eks Saudi Arabia, eller er det kun Norge du tør å si og gjøre slikt? Anonymous poster hash: f6655...4c8
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #15 Skrevet 1. juli 2014 Dette er da ikke noe problem?! Jeg bodde på Oslos østkant i godt over 10 år. Jeg har sett damer i burka/niqab en håndfull ganger. I Norge har vi trosfrihet. Den ønsker jeg å beholde. Mener du det er uproblematisk å skjule ansiktet sitt i offentligheten? I banker? Barnehager? Anonymous poster hash: f6655...4c8
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #16 Skrevet 1. juli 2014 UT MED SPØKELSESKLADDEN!! PRONTO! Anonymous poster hash: b2a26...9b7
MammantilNurket Skrevet 1. juli 2014 #17 Skrevet 1. juli 2014 Dette er da ikke noe problem?! Jeg bodde på Oslos østkant i godt over 10 år. Jeg har sett damer i burka/niqab en håndfull ganger. I Norge har vi trosfrihet. Den ønsker jeg å beholde. Mener du det er uproblematisk å skjule ansiktet sitt i offentligheten? I banker? Barnehager? Anonymous poster hash: f6655...4c8 Det handler om retten til å tro på det man ønsker. Vi kan ikke si at "trosfriheten gjelder for deg og for deg, men ikke for deg".
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #18 Skrevet 1. juli 2014 Dette er da ikke noe problem?! Jeg bodde på Oslos østkant i godt over 10 år. Jeg har sett damer i burka/niqab en håndfull ganger. I Norge har vi trosfrihet. Den ønsker jeg å beholde. Mener du det er uproblematisk å skjule ansiktet sitt i offentligheten? I banker? Barnehager? Anonymous poster hash: f6655...4c8 Det handler om retten til å tro på det man ønsker. Vi kan ikke si at "trosfriheten gjelder for deg og for deg, men ikke for deg". Det er ikke mye trosfrihet bak mange av de draktene der Anonymous poster hash: 37e77...146
CaptainHindsight Skrevet 1. juli 2014 #19 Skrevet 1. juli 2014 Loven bør være lik for alle. Så vidt jeg har forstått så er ikke skimasker og lignede lov å bruke i det offentlige rom, og da bør de samme reglene gjelde for heldekkende religiøse plagg. Jeg syns det er betenkelig at religiøse plagg skal stå over loven og bli gitt sterkere beskyttelse.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #20 Skrevet 1. juli 2014 synes det er bortimot komisk hvor mange som støtter bruk av niqab og burkha. At vi skal godta diskriminering i ett land hvor det er kjempet i over 100 år for nettopp likestilling er for meg utrolig. ja i Norge vil jeg tro at ett par frivillig går med disse plaggene, de er nok litt uvitende om hvorfor plagget brukes, vil være litt rebelskr og føler seg nok som veldig gode muslimer. Men realiteten er noe helt annet, disse "religiøse" plaggene ble innført nettopp for å gjøre kvinnen usynlig og for å få mer makt over dem. I sudan f.eks får ikke kvinner gå ut alene uten å skjule seg eller uten en mannskikkelse, om det så er sønnen på 3 år. I saudi Arabia har de egne luftegårder for kvinner hvor de kan være uten å dekke seg til. Om noe er frivillig i Norge behøver det ikke være frivillig i resten av verden, og jeg synes virkelig at vi i Norge burde stå fram som gode eksempler og lede vei for kvinnefrigjøring verden over og ikke ta ett steg tilbake!!! Anonymous poster hash: 58406...335
MammantilNurket Skrevet 1. juli 2014 #21 Skrevet 1. juli 2014 Dette er da ikke noe problem?! Jeg bodde på Oslos østkant i godt over 10 år. Jeg har sett damer i burka/niqab en håndfull ganger. I Norge har vi trosfrihet. Den ønsker jeg å beholde. Mener du det er uproblematisk å skjule ansiktet sitt i offentligheten? I banker? Barnehager? Anonymous poster hash: f6655...4c8 Det handler om retten til å tro på det man ønsker. Vi kan ikke si at "trosfriheten gjelder for deg og for deg, men ikke for deg". Det er ikke mye trosfrihet bak mange av de draktene der Anonymous poster hash: 37e77...146 Poenget mitt er at enten har vi trosfrihet eller så har vi det ikke. Det finnes ingen mellomting. Vi kan ikke velger ut noen som ikke skal få. Da vil vi jo få "Animal Farm"-tilstander: "All animals are created equal, but some are more equal than others."Så lenge det dreier seg om et mindretall ser jeg ikke problemet.
CaptainHindsight Skrevet 1. juli 2014 #22 Skrevet 1. juli 2014 synes det er bortimot komisk hvor mange som støtter bruk av niqab og burkha. At vi skal godta diskriminering i ett land hvor det er kjempet i over 100 år for nettopp likestilling er for meg utrolig. ja i Norge vil jeg tro at ett par frivillig går med disse plaggene, de er nok litt uvitende om hvorfor plagget brukes, vil være litt rebelskr og føler seg nok som veldig gode muslimer. Men realiteten er noe helt annet, disse "religiøse" plaggene ble innført nettopp for å gjøre kvinnen usynlig og for å få mer makt over dem. I sudan f.eks får ikke kvinner gå ut alene uten å skjule seg eller uten en mannskikkelse, om det så er sønnen på 3 år. I saudi Arabia har de egne luftegårder for kvinner hvor de kan være uten å dekke seg til. Om noe er frivillig i Norge behøver det ikke være frivillig i resten av verden, og jeg synes virkelig at vi i Norge burde stå fram som gode eksempler og lede vei for kvinnefrigjøring verden over og ikke ta ett steg tilbake!!! Anonymous poster hash: 58406...335 Så en dokumentar om Mekka der en nylig konvertert kvinne fra Texas, USA skulle dra alene. Man har som kvinne i Islam ikke lov til å dra alene uten samtykke fra en nær mannlig slektning, så hun måtte få sønnen sin til å skrive under på at hun fikk "lov" til å dra alene. Hva sa hun til dette? "It's a riot!" Også lo hun. Da ble jeg mektig provosert. Det er uendelig lett for oss i vesten å snakke om religionsfrihet og toleranse, noe helt annet for de stakkars kvinnene som blir fratatt rettigheter kun basert på kjønn i land hvor de ikke har mulighet til å kjempe imot.
CaptainHindsight Skrevet 1. juli 2014 #23 Skrevet 1. juli 2014 Poenget mitt er at enten har vi trosfrihet eller så har vi det ikke. Det finnes ingen mellomting. Vi kan ikke velger ut noen som ikke skal få. Da vil vi jo få "Animal Farm"-tilstander: "All animals are created equal, but some are more equal than others."Så lenge det dreier seg om et mindretall ser jeg ikke problemet. Mener du da at man skal kunne stå over loven og gjøre hva som helst så lenge man kan gjemme seg bak religionsfrihet?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #24 Skrevet 1. juli 2014 UT MED SPØKELSESKLADDEN!! PRONTO! Anonymous poster hash: b2a26...9b7 Enig haha. De som ikke liker det får reise til hjemlandet ikke verre enn det :-) Anonymous poster hash: e89ee...e26
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #25 Skrevet 1. juli 2014 Dette er da ikke noe problem?! Jeg bodde på Oslos østkant i godt over 10 år. Jeg har sett damer i burka/niqab en håndfull ganger. I Norge har vi trosfrihet. Den ønsker jeg å beholde. Mener du det er uproblematisk å skjule ansiktet sitt i offentligheten? I banker? Barnehager? Anonymous poster hash: f6655...4c8 Det handler om retten til å tro på det man ønsker. Vi kan ikke si at "trosfriheten gjelder for deg og for deg, men ikke for deg".Det er ikke mye trosfrihet bak mange av de draktene der Anonymous poster hash: 37e77...146 Poenget mitt er at enten har vi trosfrihet eller så har vi det ikke. Det finnes ingen mellomting. Vi kan ikke velger ut noen som ikke skal få. Da vil vi jo få "Animal Farm"-tilstander: "All animals are created equal, but some are more equal than others."Så lenge det dreier seg om et mindretall ser jeg ikke problemet. Men det er jo ikke trosfrihet bak de draktene. De fleste er totalt underlagt og styrt av mannen og andre mannlige slektninger. Anonymous poster hash: 37e77...146
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå