Gå til innhold

Klarer ikke velge farge på giftering!! Gi meg din mening...

Anbefalte innlegg

Gult- klassisk. Ser med en gang at det er giftering. Varm tone til huden min. Går aldri av moten, trenger ikke beskrives mer, vi alle kjenner jo til denne...

Hvitt- de sjeldne gangene jeg bruker smykker er de i sølv eller hvitt gull, så jeg liker nok denne tonen best generelt sett. Den typen jeg har sett på er noe mørkere enn normalt da de har blandet gullet med palladium istedefor å rhodinere (trenger derfor ikke mer vedlikehold enn en ring i gult gull). Obs- det er ikke en palladiumsring, det er en gullring.

Rødt- den er nesten lik som gult gull men med et svakt rødlig skjær. Våre beste- og oldeforeldre gullringer hadde mer kopper i seg enn det som brukes i gult gull i dag, og kan derfor minne om denne tonen. Ringene ved siden av hverandre ser nesten like ut (ikke la nettbilder lure deg). Passer bedre til hvitt gull enn det gult gull gjør, hvis jeg har flere smykker på samtidig (det er ikke ofte). Varm i tonen som passer til huden min. Litt annerledes, og utradisjonelt. Vet ikke om det er positivt eller negativt.

Hjelp!!

Anonymous poster hash: ea8de...9d3

Fortsetter under...

Vi gikk for den tradisjonelle gule gullringen, har nå vært gift i 14 år og har aldri angret.

Bruker aldri gult gull ellers, alle mine smykker er enten i sølv eller hvitt gull, men akkurat gifteringen skal være gul :)

Anonymous poster hash: b250f...5b6

Ville gått for gult gull. Har tidligere hatt ring i hvitt gull, og fikk utslett av den. Er ting i den legeringen som er allergifremkallende, jeg har aldri reagert på noe annet. Rødt gull synes jeg ser juggelaktig ut. Det er veldig populært i Østen, og minner meg veldig om veldig overlessede smykker med mye krimskrams. 

Anonymous poster hash: 88a31...2b1

Annonse

Ren smakssak. Men personlig synes jeg det er penest med gult gull så lenge ringen er glatt, evt kun har inskripsjon. Hvitt gull dersom man velger å ha sten i. Og utfra de ringene jeg har sett virker det som om det også er mest vanlig.

Vi selger definitivt mest hvitt gull, med gult hakk i hæl. De som skal ha forlovelsesring og giftering i ett velger oftest hvitt gull.

Greia er at du må se på leverandøren av ringene, og spørre hva slags legering ringen er. Alle hvitgullsringer bør rhodineres med jevne mellomrom for å beholde den hvite fargen. 

F.eks er hvitgullringer fra Schalins dårligere kvalitet enn ringer fra St. Maurice fordi de må rhodineres oftere. Den første rhodineringen/oppussingen er som regel inkl. i prisen hvis det gjøres innen et år, men man skal jo ha ringene lengre enn det, og det er ikke gratis å pusse dem opp.

Det røde gullet blir mer og mer populært, og er veldig fint hvis man kler fargen.

Uansett hva du velger, sørg for at du velger noe som er holdbart. Personlig ville jeg valgt platinum, det endrer aldri farge.

Anonymous poster hash: 3c059...bdf

Har du prøvd ringene? Jeg har alltid vært sikker på at jeg ville ha hvitt gull, men da jeg prøvde de forskjellige ringene, følte jeg at vanlig gullring var det rette. Så jeg har en 5 mm bred gullring som jeg er meget stolt av :)

Annonse

Gult eller rødt gull, uten tvil. Selv liker jeg best sølv og hvitt gull i smykker og bruker aldri annet, med unntak av gifteringen (DVs forlovelsesringen, har ikke kommet så langt at vi har giftet oss, og tror ikke vi kommer til det heller for vi har det greit som det er) den er av gult gull. Hadde jeg hatt en i hvitt gull, ville jeg følt meg som jeg gikk med en sølvring og det er ikke giftering for meg.

Konservativ som jeg er, så mener jeg at gifteringen skal være i glatt,gult gull. Aldri tvil om hva slags ring det er.

Enig. For meg er dette fargen en giftering skal ha.

Anonymous poster hash: 15c36...de6

Vi har hvite glatte ringer.

Synes hvitt gull er finest og bruker mest sølv/hvitt gull på smykker ellers. Og så har jeg forlovelsesringen på samme finger som gifteringen, og det er en diamantring i hvitt gull.

Men, det er en smakssak:)

Anonymous poster hash: 610e4...4ab

Før var det veldig i tiden at alle damer skulle ha hvitt gull med diamanter. Nå er det gått mer og mer mot det tradisjonelle igjen og gult gull selger som aldri før. Om du hadde spurt meg for 5 år siden hadde jeg sagt hvitt med dia, men nå svarer jeg utvilsomt gult gull!! Det som er veldig fint med den er at den umulig kan misforståes! En hvitt gull med dia kan være alle mulig slags type "pynteringer".

Hilsen en som jobber i gullsmed butikk :)

Anonymous poster hash: c1474...b06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...