Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #1 Skrevet 1. juli 2014 Vi skal pusse opp stuen i huset vårt. Den er ganske stor, nesten 70 kvm. Stua går over hele husets bredde og har åpen himling slik at på midten er det 6 meter opp til taket. Nå er det mørk gul panel i stua. I resten av huset var det også panel som jeg har malt, panelen er ca 30 år gammel og gulnet så jeg måtte bruke tre strøk sperregrunn og to strøk maling for at det skulle dekke nok. I stua må vi leie inn malere for å ta "øverste" del av veggen, altså fra vanlig takhøyde og opp til taket. Jeg har høydeskrekk og vi har heller ikke noe lett tilgang på stillas. Så jeg kan male nederste del av veggen selv men øverst må vi leie malere. Dette blir relativt kostbart, malerne tar seg betalt og det vil bli dyrt for maling når vi trenger totalt 5 strøk og stuen er så stor. Derfor har jeg lurt på om vi skal kjøpe panelplater å sette på veggen i stedet. Det er kostbart det også men lurer faktisk på om det vil bli omtrent sammen pris. Vi kan sette opp panel i vanlig vegghøyde selv, også har vi en snekker i vennekretsen som kan sette opp de øverste platene for oss gjennom sitt firma til en ok pris og legge på lister mellom skjøtene i høyden. Veggen som er der nå har endel hull etter skruer og spiker og noen hakk og skader enkelte plasser. Det lar seg fikse med sparkel, men det er enklere å legge plater utenpå. Jeg har oppfatning av at panelplater kan bli sett på som en litt enklere og billigere løsning en malt vanlig panel så er redd for at dette kan dra ned taksten på huset. Vi skal ta ny takst når alle oppussing er ferdig. Panelplater finnes jo også i begrenset fargevalg, men allikevel tror jeg det er mye fortere gjort å sette opp plater enn å male 5 strøk og man får en penere finish. Hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: 0c607...d95
Kliko Skrevet 1. juli 2014 #3 Skrevet 1. juli 2014 Jeg har panelplater (ferdig malt) i stua og er kjempe fornøyd! ser ikke enkelt og billig ut, men stilig! Nå er stua mi langt mindre enn dere (leiligheten er 80 kvm ), men tror fortsatt ferdigmalte plater ser fint ut på større areal Syns forøvrig stua deres høres kjempe fin ut!!! Heldige!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #4 Skrevet 1. juli 2014 Panelplater vil få stygge skjøter på så høy vegg. Jeg ville brukt panelvegger på ordinær takhøyde og spesialbestilt eller lagt eget panel på den høye veggen. Anonymous poster hash: 62ff5...f4c
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #5 Skrevet 1. juli 2014 Panelplater vil få stygge skjøter på så høy vegg. Jeg ville brukt panelvegger på ordinær takhøyde og spesialbestilt eller lagt eget panel på den høye veggen. Anonymous poster hash: 62ff5...f4c Alternativt bruke takplater på den høye veggen. Anonymous poster hash: 62ff5...f4c
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #6 Skrevet 1. juli 2014 Panelplater vil få stygge skjøter på så høy vegg. Jeg ville brukt panelvegger på ordinær takhøyde og spesialbestilt eller lagt eget panel på den høye veggen. Anonymous poster hash: 62ff5...f4c Han snekkeren vi kjenner sier at man får lister i samme farge og struktur til å dekke skjøtene i høyden. Vi har jo lister over skjøtene på den panelen vi har i dag og det er ikke så ille det :-) Anonymous poster hash: 0c607...d95
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #7 Skrevet 1. juli 2014 Panelplater vil få stygge skjøter på så høy vegg. Jeg ville brukt panelvegger på ordinær takhøyde og spesialbestilt eller lagt eget panel på den høye veggen. Anonymous poster hash: 62ff5...f4c Han snekkeren vi kjenner sier at man får lister i samme farge og struktur til å dekke skjøtene i høyden. Vi har jo lister over skjøtene på den panelen vi har i dag og det er ikke så ille det :-) Anonymous poster hash: 0c607...d95 Personlig syns jeg slike lister er stygt og ødeleggende når man først har en så høy vegg. Men hver sin smak:) Anonymous poster hash: 62ff5...f4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå