Gå til innhold

Vin i gave til barnehageansatte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa slutter etter mange fine år i bhg. Skolejente nå. Jeg har lyst til å gi de ansatte en liten gave. Problemet er at de er 7-8 stk på den avd, så noe dyrt kan det ikke være. Tenkte på musserende rosévin e.l. Det passer jo godt på sommeren. Men er det en upassende gave siden det er barnehage?

Anonymous poster hash: d4b48...97b

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg synes ikke det er upassende. Men vil tro at politiet her inne kan ha meninger om saken:)

Jeg ga vin selv, etter å ha spurt en venninne som er pedleder om det var greit.

Anonymous poster hash: 6e802...9d2

Skrevet

Jeg jobber i bhg, og har fått vin. Helt ok:-) har også fått lita krukke meg godteri, blomster osv. Setter like stor pris på alt:-) men bare så det er sagt; vi forventer ingenting når barna deres slutter! :-)

Anonymous poster hash: 08833...8e9

Skrevet

Da blir det vin, et fint kort som jenta lager og gode ord. Nei, jeg vet at dere ikke forventer noe, men vi er så fornøyd med de ansatte at jeg skulle spandert heldagsspa på hver og en om lommeboka hadde tillatt det. Verdens beste!

Anonymous poster hash: d4b48...97b

Skrevet

Jeg syns det er upassende å gi barnehageansatte vin.

Skrevet

I barnehagen til sønnen min har vi gitt vin i sommergave v flere anledninger og det har blitt tatt veldig godt i mot:-)

Anonymous poster hash: 78d9e...ca0

Annonse

Skrevet

Hehe, her inne treffer man stadig på motsetninger.

Husker et innlegg her inne for en tid tilbaker der en hadde truffet noen barnehageansatte på byen, godt i farta. Det syns trådstarter var svært upassende siden de hadde det ansvaret og var de forbildene de var(akkurat som om ungene var på byen på kveldstid...)

Også får man innelgg som dette der man vil gi de vin i gave.

Du kan sikkert gjøre som du vil ,men selv hadde jeg nok funnet noe annet å gi.

Anonymous poster hash: 39069...76f
Skrevet

Jeg synes vin er en grei gave å gi hvis man med sikkerhet vet at mottaker drikker vin.

Skrevet

Man gir ikke vin til mennesker man ikke kjenner alkoholvanene til. Det er ikke ålreit å gjøre.

Anonymous poster hash: 228f1...2e6

Skrevet

Man gir ikke vin til mennesker man ikke kjenner alkoholvanene til. Det er ikke ålreit å gjøre.Anonymous poster hash: 228f1...2e6

Helt enig. Har 14 flasker med rødvin som vi har fått i gave. De står og samler støv. Med mindre du vet med sikkerhet at de liker vin, så kjøper du noe annet.

Skrevet

Upassende? Vi er faktisk voksne mennesker selv om vi jobber i barnehage. Vin er flott å få :)

Anonymous poster hash: ab36a...5d0
Gjest Julia1984
Skrevet

Vin er flott å få. Jeg drikker ikke vin noe særlig selv, men synes det er kjempe fint å få for da har jeg vin i hus (har ofte middagsgjester og de liker vin)

Gi vin du!!

Skrevet

Jeg gir vin i gave til de ansatte i bhg! De har blitt glade for det :) tenker at hvis de ikke drikker det så har de hvertfall en gave de kan gi videre til noen andre ;)

Anonymous poster hash: 47d86...de5

Annonse

Skrevet

Vi ga vin, og det var veldig populært

Anonymous poster hash: dc344...92c

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Generelt synes jeg at man skal være forsiktig med å gi vin / alkohol til mennesker man ikke kjenner veldig godt slik at man er sikker på at det ikke blir noe problem.  Det har ingenting å gjøre om vedkommende er barnehageansatt, prest eller bryggesjauer. 

Skrevet

Generelt synes jeg at man skal være forsiktig med å gi vin / alkohol til mennesker man ikke kjenner veldig godt slik at man er sikker på at det ikke blir noe problem. Det har ingenting å gjøre om vedkommende er barnehageansatt, prest eller bryggesjauer.

Helt enig! Man vet aldri hva slags forhold folk har til alkohol. Om det er noe de har et problem med feks.

Skrevet

Enig.

Vin i gave fra barnet/foreldrene??? Synes ikke det er helt innenfor akkurat.

Skrevet

Ville kjøpt alkoholfri musserende. Ingen som kan bli fornærmet da ;)

Anonymous poster hash: 6e0b6...811

Skrevet

Ville kjøpt alkoholfri musserende. Ingen som kan bli fornærmet da ;)

Anonymous poster hash: 6e0b6...811

Bare smaksløkene!

Anonymous poster hash: 228f1...2e6

Skrevet

Vin til folket!

Anonymous poster hash: 20289...639

Skrevet

Har selv fått vin av foreldre (er lærer), og synes det er helt greit :) Om du ikke drikker den selv kan du spandere på gjester eller gi den bort til noen andre...!

Anonymous poster hash: 3b14e...28e

Skrevet

Vi ga vin! Og det på oppfordring fra en annen forelder som også jobber i bhg som ped.leder og styrer!

Skrevet

Himmalaya. Henger meg på vin til folket!

Anonymous poster hash: ad9a5...bb1

Skrevet

Fordi?

De er vanlige folk de som jobber i barnehage og altså

Anonymous poster hash: 1a065...6b2

Skrevet

Fordi?

De er vanlige folk de som jobber i barnehage og altså

Anonymous poster hash: 1a065...6b2

Rettelse:

Jeg syns det er upassende å gi alle man ikke kjenner godt vin. Det kan være div ting man ikke vet om som gjør det upassende. Og hva er greia med alkohol egentlig? Syns det generelt er for mye fokus på alkohol og drikking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...