Gå til innhold

Flere barn, stor forskjell på fødselsvekt?

Anbefalte innlegg

Dere med flere barn, var det stor forskjell på fødselsvekten deres? Mitt første barn var 5200 og 52 cm, er så redd for å få en så stor baby denne gangen også :( så lurer derfor på om det har noen sammenheng, hvor stor sannsynligheten er...

Anonymous poster hash: c50e1...9e3

Fortsetter under...

Det har nok ikke det har så stor sammenheng tror jeg, fordi jeg kjenner mange med forskjellig som har hatt forskjellig vekt på første og andremann. Søster og svigerinne fikk gutter på 4600 og 5100 førstemann og andremann ( også gutt)veide rundt 3500 hos begge.

Men at hva man spiser, om man røyker, aktivitetsnivå har litt med vekten hos barnet kan jeg tro.

Begge spiste litt mindre, var mer aktive med et barn fra før og røykte litt under andre svangerskap.

Anonymous poster hash: 2d06e...53c

Tror det er vanlig at det varierer nokså mye. Selv har jeg født to noenlunde like store barn. En gutt - 3900 og en jente - 3650.  Begge var 51 cm. 

Så hos meg er de jevne - og estimert vekt pr nå, tilsier at denne lille også blir noenlunde på den størrelsen som søsknene hadde. 

Du kan kanskje be om en vekst-estimering? :)

Har selv bare en fødsel bak meg enda, men min mor har 4 og svigermor 7.

Hos mamma var vekten mellom 3600 og 4200, mens hos svigermor var den mellom 2700 og 5200 (de fem andre lå på snitt på 3800-4200)

Begge mine jenter lå på 3712g helt likt, 4 års forskjell... Og gyn mente nå at frøkna i magen antakelig hadde fått for tidlig termin grunnet estimert fødselsvekt på ca500g under det storesøsken veide!!! Rart, og litt frustrerende for meg å få den beskjeden. Skulle tro det ikke kunne sammenlignes på den måten, barn, svskap, akt nivå og matvaner er jo så forskjellig fra gang til gang....

Annonse

Jente 2,6kg, 46cm, uke 36

Jente 3,2kg, 47cm, uke 38

Gutt 3,6kg, 51cm, uke 39

Regnet i forhold til termin, så er disse ganske på gjennomsnittet. I dette svangerskapet har jeg byttet ut cola med cola zero (og det har blitt litt mer av den enn jeg skulle ønsket, har blitt litt hekta...), så er spent på om det får noe å si...

Mine var

3500

3200

3300

3200

3000

3200

Så rimelig like her...

Første på 3500 fikk jeg på termin. Den minste kom nesten tre uker før. De andre har kommet 11-7 dager før...

Så hos meg har de vært nesten like

Hører jo at får en et stort barn med førstemann er de på vakt med andremann....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...