Gå til innhold

Babyen min spenner seg med hodet bakover, normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Babyen min er straks fire uker gammel, og har begynt å spenne kroppen med hodet bøyd ganske langt bakover når han ligger. Er ellers blid og fornøyd, sover mye, gråter lite (men gråter ofte en kort stund i det han spenner seg) og legger godt på seg. Er det normalt, eller kan det være tegn på låsninger eller annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han stram i ryggen når du holder han også? Min var slik, det kom av at han var bittelitt prematur, da kan de få en slags spasmer etter fødselen. Ikke noe farlig eller vondt, det er bare musklene som ikke har rukket å utvikle seg helt. For vår del varte det noen uker.

Skrevet

Høres ut som låsninger, ta turen til kiropraktor eller manuell terapaut:-)

Anonymous poster hash: ee5fd...972

Skrevet

Banan? Låsninger..

Anonymous poster hash: 09f9f...33c

Skrevet

Det kan også være tegn på annet. Du bør kontakte lege å få dette sjekket.

Anonymous poster hash: 38018...e69

Skrevet

Han spenner seg noen ganger når han holdes også, men det er mest når han ligger. Ja, litt som en banan egentlig.. 

Skrevet

Tenker låsninger. Barnet trenger ikke være veldig grinete for at det skal være noe galt. Min baby hadde flere låsninger. Merket ikke annet enn at amming ble vanskelig og at baby lå som en banan på stellebordet. Dro til fysio og fikk påvist flere låsninger.

Anonymous poster hash: 448aa...75c

Skrevet

Dra til kiropraktor eller manuellterapaut. Høres ut som min som hadde løsninger i bekken, rygg og nakke.

Tre behandlinger og han ble en ny gutt :)

Anonymous poster hash: f2fa9...27e

Skrevet

Min gjorde det, men det var rett og slett luftsmerter. Noen barn krøker seg sammen når de får vondt i magen, mens andre vrenger seg bakover. Som de andre sier, du gjør lurt i å få det sjekket :)

Anonymous poster hash: 7c8e0...ad6
Skrevet

høres ut som min eldste når han var baby. Han hadde låsninger i nakke og bekken.

Han gråt ikke mye, men snudde bare hodet til en side, ville ikke bli ammet og sov kun korte økter på dagen, men sov godt om natten. Etter første behandling sov han for første gang lengre økt på dagen, og gjorde det hver dag etter det.

Vi gikk til manuellterapaut og etter tre behandlinger ble han ble helt fin igjen.

Skrevet

Mitt barn gjorde det samme og det var pga Hydrocephalus (vannhode)

Anonymous poster hash: 38018...e69

Skrevet

Det kommer ofte luft når han holder på sånn, men vet ikke om det bare er luftsmerter. Han snur hodet like mye til begge sider og har ikke hatt noen problemer med amming. Men skal sjekke det ut :)

Skrevet

Ikke sikkert det er noe galt, men ville bestilt en time til manuell terapeut allikevel, det er gratis for barn.

Skrevet

Skal bestille time ja, greit å sjekke det ut. Takk for hjelpen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...