Gå til innhold

Raynaulds fenomen på brystvortene

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg mistenker raynauds... Plutselig får jeg en brennende/sviende følelse i brystvortene og de blir helt hvite. Varer ikke lenge om gangen, men skjer ofte. Spesielt hvis jeg fryser, spiser is etc. Hva tror dere? Er det raynauds?

Dere med erfaring... Er det ingenting å gjøre med? Går det over av seg selv? Er det en spesiell grunn til at noen får dette?

Anonymous poster hash: 4eb0b...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noen tips her: http://ammehjelpen.no/artikkel/89/hvite-brystknopper-raynauds-fenomen

Å fryse eller oppleve kulde, slik du også beskriver, er veldig vanlig. Kle deg godt og bruk ullinnlegg samt ullsjal/skjerf. Svart te hjelper noen.

Dersom du er veldig plaget så finnes det medisiner som kan hjelpe. Spør legen om det, be vedkommende ta kontakt med Nasjonal kompetansetjeneste for amming (NKA) dersom han/hun ikke kjenner til dette eller har andre spørsmål.

Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær sikker på at det ikke er sopp... Eg trodde det skulle vera litt vondt å amme... At det bare var å bite tena sammen når det føltes som om noken drog piggtråd ut av puppen etter amming.. Viste seg å vera trøske både hos meg og smurfen.. Etter nokon dagar med canesten på meg og mycostatin hos snuppa, så gjorde det ikkje lenger vondt :D var faktisk litt godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var plaget av raynauds fenomen på brystvortene, helsesøster og lege mente det var sopp..

Det var så sinnsykt vondt så jeg gråt hver gang jeg ammet :-(

Jeg klarte heldigvis å holde ut, for det blir som regel bedre etterhvert.

Tror det begynte å bedre seg når babyen min var rundt 2,5 mnd gammel.

Prøvde alle mulige slags råd som varme, tran, magnesium/vit D, men det var ingenting som hjalp, kunne spart meg de pengene :-p Brystvortene blir fremdeles hvite men de gjør ikke vondt, nå er han 8 mnd :-)

Anonymous poster hash: 0e0ef...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...