Gå til innhold

Vektnedgang stagnert

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei la på meg 18 kg og de 10 første gikk rett av. De neste 2 kom etterhvert også men så står alt stille. Gutten min er nå 7 uker. Jeg full ammer, spiser normalt, drikker MYE og sitter aldri stille (føler jeg). Vekten går ikke ned og de siste 6 kg sitter godt. Råd?

Anonymous poster hash: 7f813...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter med det samme her, tror bare vi må ta tiden til hjelp.

Man skal jo gjerne ha litt ekstra fett på kroppen når man ammer også, for å opprettholde melkeproduksjonen og ha energi til babyen! Tror vi skal prøve å slappe av i sommer og heller sette inn støtet med vektnedgang senere når babyen begynner å spise annen mat enn bare melk! Man skal jo ikke slanke seg når man ammer!

Anonymous poster hash: 0aa8a...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg det er 7 uker siden du fødte, gi det litt tid. Slanking skal man ikke gjøre når man ammer, det er ikke bra for babyen. De siste kg er ikke babykg men rett og slett fett du hat lagt på deg, og det må trenes bort og er ikke sikkert vil gå bort bare fordi du ammer- amming forbrenner mye kalorier, men når du ammer bør du også spise litt ekstra. Vær aktiv med trilleturer- babyen vil bli mer aktiv etterhvert og du må løfte og bære og hoppe og danse for å underholde, du vil merke at kg går av raskt da :)

Anonymous poster hash: c9e68...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at kroppen brukte 9 måneder på å legge på seg de 18 kg. Da er det bare rett og rimelig at du gir den 9 måneder på å bli kvitt de og. Rask vektnedgang er ikke gunstig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter godt etter 7 uker? Hehehe. Ta deg en bolle og slapp av! Det er ikke akkurat tid å være utålmodig etter 7 uker. Snakkes om 7 måneder!

Anonymous poster hash: 8558d...ab2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er jammen forskjellige.. Jeg har omtrent de samme tallene som deg, både vekt før, etter og alder på baby. Og jeg er superhappy fordi det har gått så fint:)

Noen få kg igjen, og de trenger jeg som reserve til ammingen, forrige gang tok melkeproduksjonen alt jeg hadde.

Nei, slutt å tulle, du kan virkelig ikke si at de kiloene "sitter" etter så kort tid:)

Anonymous poster hash: 448c7...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he, jeg har nøyaktig samme tall som deg før og etter... Det er bare 4 uker siden min lille kom til verden, men jeg lurer også litt på hvordan de siste seks kiloene skal forsvinne :fnise:

Tror nok bare det gjelder å være aktiv, både med babyen og gjennom trening, så forsvinner de nok! Det bør jo heller ikke være et hovedfokus akkurat nå, selv om jeg kjenner meg veldig igjen i tankegangen - forsterkes kanskje også av at det er sommer og man går mer tynnkledd. Tror bare vi får kose oss med babyene våre og ta tiden til hjelp! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la å meg 30 kg jeg, kunne ikke amme og ikke trene pga kronisk sykdom. Var frustrert jeg også kan jeg si deg....

Nå snart 7 mnd etter fødsel har jeg fortsatt 6 kg igjen. Det går sakte, men sikkert nedover. Ta tiden litt til hjelp du, det er som hun over sier; det tok ni mnd å legge på seg så gi det ni mnd ned igjen også😜😜

Anonymous poster hash: e35ef...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjedde det samme, men ved 4mnd så sa det poff og alt forsvant på et blunk! Vær tålmodig! :)

Anonymous poster hash: 4958f...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...