Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #26 Skrevet 29. juni 2014 Altså ingen forrett eller dessert, men selvfølgelig kakebord med godt utvalg og små desserter? Vil ha skikkelig god middag, og ender opp med 40 000 kr bare på maten hvis vi skal gå for treretters av god kvalitet. Hva hadde du gått for? En billig treretters, eller en fancy middag? Anonymous poster hash: 1a031...45f Jeg personlig ville foretrukket en god og mettende middag og kakebord inkludert desserter foran en kjipere 3-retter. Forrett synes jeg i mange tilfeller er helt unødvendig. Anonymous poster hash: 12f5c...f49 Helt fullstendig enig! En kjip 3-retters er utrolig nedtur. Dropp forretten og lag en god ordning på serveringen av kaker etter middag, så blir dette helt topp. Hadde virkelig foretrukket at middagen ble prioritert! Anonymous poster hash: a201c...8fa
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #27 Skrevet 29. juni 2014 Hva med å droppe kakebord, og kun ha bryllupskake til dessert, servert ved bordet? Så kan festen starte rett etterpå. Sånn var det i det morsomste bryllupet jeg har vært i.Anonymous poster hash: 5c418...754 Bryllupskake er jo bare for utseendets skyld. De pleier jo ikke å være gode! Bryllupskake spises av høflighet og tradisjon. Det er i resten av kakebordet nytelsen pleier å ligge. Spesielt når bryllupskaken er en kjøpekake pleier den å være kjip å spise.Anonymous poster hash: 41dba...0c4 Men bryllupskaken trenger jo ikke være kjip! Den kan være en terningkast seks-dessertkake. Og hvem husker maten i bryllupene man har vært i uansett? Det man husker er jo om det var en gøyal fest. Ikke tante Bodils kvæfjordkake i hvertfall. Anonymous poster hash: 5c418...754 Kjipt å droppe dessert for bare bryllupskake. Ikke alle er så veldig glade i alle typer kake. Med et kakebord kan man velge det man liker best, samt smake nye kaker om man ønsker det. Anonymous poster hash: 12f5c...f49
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #28 Skrevet 29. juni 2014 Dropp forretten. Dessert synes jeg er et must. Det er vel ikke vanlig å gå rett fra matbordet til kakebordet i et bryllup? Anonymous poster hash: 9430a...17f
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #29 Skrevet 29. juni 2014 Vi gikk for forrett og hovedrett, og droppa desserten. Var kaker ikke lenge etterpå. Det kommer jo litt an på hvor mange talere det er under middagen og, tenker jeg. Er det mange taler kan det bli knapt med tid hvis det bare er én rett... Det løser man enkelt med å feks ha påfyll på hovedretten:-) Anonymous poster hash: 12f5c...f49
kråkemamma Skrevet 29. juni 2014 #30 Skrevet 29. juni 2014 Jeg ville tatt en knallgod middag og så kakebord. Heller en super rett enn 3 halvgode.. Bare sørg for nok middag og drikke. Og så masse gode kaker Jeg kommer;)
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #31 Skrevet 29. juni 2014 Det er deres bryllup. Gjør akkurat som dere vil. Jeg personlig syntes 3 retters middager og kakebords brylluper er kjeeedelige sitter jo med bordet hele kvelden. Kanskje ved siden av noen du ikke kjenner eller har noe til felles med. Kan jo ha taler og underholding etter middagen også! Men som sagt gjør det dere vil! En skal kunne leve økonomisk etter bryllupet også. Anonymous poster hash: 010ec...7a6
Gjest ronja røverdatter Skrevet 29. juni 2014 #32 Skrevet 29. juni 2014 Det kommer an på hva den fancy middagen består av. Dersom det er en minibiff, tre grønnsaker, en halv potet og to ss saus midt på en tallerken (som fancy restaurantmat ofte er), så ville jeg heller hatt en kjiip treretters i en bryllup. Hvis ikke ville, jeg satt pris på å fått beskjed om at jeg måtte sørge for å spise på forhånd. Men dersom den fancy maten er en god porsjon, gjerne med en ekstra servering, med god mat, er det greitt nok. Når det er sagt, ville jeg selv ha brukt de pengene ekstra som det ville ha kostet med en enkel forrett og en liten dessert eller litt god sjokolade og en kopp kaffe. Middagsbordet er jo det beste med bryllup. Etter det er det bare å vente på kakebord og at klokka skal bli så mye at det går an å gå hjem.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #33 Skrevet 29. juni 2014 Litt delt i synet på dette. En vidunderlig hovedrett overgår selvsagt enhver kjip tre retters, men tre retter skaper en fin oppbygging av måltidet. En liten apetittvekker for å innlede måltidet er nesten et must på en skikkelig fest etter min mening. Desserten er mindre nødvendig når det er kakebord. Har vært i flere bryllup og konfirmasjoner hvor det har vært servert forrett, hovedrett og kakebord, dvs ingen dessert. Anonymous poster hash: c85ea...d7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå