Gå til innhold

Kan man servere kun middag i et bryllup, eller er det veldig rart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså ingen forrett eller dessert, men selvfølgelig kakebord med godt utvalg og små desserter?

Vil ha skikkelig god middag, og ender opp med 40 000 kr bare på maten hvis vi skal gå for treretters av god kvalitet.

Hva hadde du gått for?

En billig treretters, eller en fancy middag?

Anonymous poster hash: 1a031...45f

Skrevet

Har du kaffe og kaker, så duger det som dessert. :-)

Og dersom middagen er nok til å bli mett er det unødvendig med forrett. Synes jeg. :-)

Anonymous poster hash: 62690...c98

Skrevet

Ville hatt dessert, ellers må det blir kakebord som også inneholder desserter like etter middagen. 

Anonymous poster hash: 6da34...fd6
Skrevet

Dessert er greit å ha, treng ikkje å bli uhorvelig dyrt. Karamellpudding f eks er enkelt å lage til mange.

Skrevet

Som de andre sier, dessert trenger ikke være så dyrt og burde være med. Forrett trengs ikke.

Vi skal lage panna cotta selv med vanlig bringebærcoulis av frosne bær. Men går fint ann å lage billigere enn det :)

Anonymous poster hash: 6d997...9f8

Skrevet

Men hvorfor må det være dessert hvis man uansett skal gå rett på kakebordet?

Da er jeg mest skeptisk til å droppe forretten, men mulig jeg tar feil?

Hva med noe dyr sjokolade på bordene dersom det blir litt venting på kakene?

Skrevet

Dropp gjerne dessert, men ha nok drikke. :)

Anonymous poster hash: 5c418...754

Skrevet

Vist det er pengene det står på så bør du vel heller spare mere eller gi faen i og gifte deg med stor fest.

Anonymous poster hash: 60b0d...aa9

Skrevet

Det er vel ikkje heilt vanlig å gå rett frå middagsbordet til kaffi og kaker?
Skrevet

Herregud, la oss si du har koldtbord til middagen, ingen forventer jo at det skal være dessert eller forrett til det. Nei vet du hva, det er ditt bryllup og du gjør just som du vil, eneste er at selve middagen varer ganske kort da, i forholdt til taler og sånt som følger med i et bryllup

Skrevet

Vist det er pengene det står på så bør du vel heller spare mere eller gi faen i og gifte deg med stor fest. Anonymous poster hash: 60b0d...aa9

Så hyggelig et svar?!?! Hva i alle dager?

Så om man ikke kan bruke 40 000 på kun mat (kaker og drikke kommer utenom), så skal man ikke gifte seg?

Eller man skal la være å invitere folk man er glad i?

Vi kan helt klart gå for en standard treretters, men spørsmålet mitt var om det var ok å heller gå for en skikkelig god og fancy middag.

Som gjest ville jeg mye heller ha blitt servert en middag av høy restaurantkvalitet, enn en rekecoctail/blomkålsuppe, småsteik og karamellpudding.

Skrevet

Hadde ikke syntes det var rart. Så lenge det er noen desserter på kakebordet forstår jeg ikke problemet..

Men skjønner det å gifte seg kan gjøre en til byens snakkis om en gjør noe "feil". Det er da deres bryllup.. Utakknemlige folk. Ey bryllup er for å feire de som skal gifte seg.. En fest de ønsker seg, ikke en fest som skal tilfredstille alle og enhver.

Gjør det dere vil! :)

Skrevet

En billig tre retters definitivt. Bryllup er en av livets største begivenheter. Da er det fest. Bare middag blir for enkelt og kjipt. Da er det bedre med 3 rimeligere retter. Hva med ex tjukkmjølkspudding smakssatt med vanilje og appelsin med jordbær til pynt. Det behøver ikke å bli så dyrt.

Anonymous poster hash: bc314...6e7

Skrevet

Enig i denne, jeg ville helst hatt forrett. Kunne godt droppet dessert.

Men jeg hadde ikke reagert negativt om jeg "bare" fikk servert hovedrett i et bryllup.

Men 40.000kr, hvor mange gjester ser dere for dere?

Skrevet

Hva med å droppe kakebord, og kun ha bryllupskake til dessert, servert ved bordet? Så kan festen starte rett etterpå. Sånn var det i det morsomste bryllupet jeg har vært i.

Skrevet

Jeg synes det kommer an på resten av rammen rundt bryllupet.

Det virker litt merkelig hvis alt er påkostet og eksklusivt, mens forrett og dessert uteblir.

Anonymous poster hash: 9c220...09a

Skrevet

Så lenge det er nok mat går det nok bra. Vært i ett par brylluper hvor det ikke har vært noe særlig mellom kirken og middagen og da litt fin og liten hovedrett. Da blir det ikke lett å fylle magen på kaker.

Anonymous poster hash: caf3a...603

Skrevet

Altså ingen forrett eller dessert, men selvfølgelig kakebord med godt utvalg og små desserter?

Vil ha skikkelig god middag, og ender opp med 40 000 kr bare på maten hvis vi skal gå for treretters av god kvalitet.

Hva hadde du gått for?

Jeg personlig ville foretrukket en god og mettende middag og kakebord inkludert desserter foran en kjipere 3-retter. Forrett synes jeg i mange tilfeller er helt unødvendig.

Anonymous poster hash: 12f5c...f49

Gjest Ovidia
Skrevet

Hva hadde du gått for?

Jeg personlig ville foretrukket en god og mettende middag og kakebord inkludert desserter foran en kjipere 3-retter. Forrett synes jeg i mange tilfeller er helt unødvendig.

Anonymous poster hash: 12f5c...f49

Helt enig! 

Skrevet

Forrett har jeg aldri hørt om jeg :o

Mye bedre med middag også en liten pause før kaffe og kaker.

Hvis jeg skal gifte meg blir det hverken forrett eller dessert. Det blir nok søtt til kaffen. Masse kaker og godt utvalg så blir det så bra :) hvis det er dessert blir det ofte ikke så mye plass til kaker!

Anonymous poster hash: cc39b...c69

Skrevet

Jeg ville gått for en skikkelig middag, store porsjoner og mye drikke til!

Blir alltid skuffa over typiske tre-retters, det er jo bare å lure magen og man bør ha spist før man kommer ;)

Synes det er helt ok med kakebord istedenfor dessert, da slipper dere å brenne inne med så mye kake!

Husk, det er deres dag, ikke gjestene sin..

Skrevet

Hva med å droppe kakebord, og kun ha bryllupskake til dessert, servert ved bordet? Så kan festen starte rett etterpå. Sånn var det i det morsomste bryllupet jeg har vært i.Anonymous poster hash: 5c418...754

Bryllupskake er jo bare for utseendets skyld. De pleier jo ikke å være gode! Bryllupskake spises av høflighet og tradisjon. Det er i resten av kakebordet nytelsen pleier å ligge. Spesielt når bryllupskaken er en kjøpekake pleier den å være kjip å spise.

Anonymous poster hash: 41dba...0c4

Skrevet

Hva servere dere til middag?

Anonymous poster hash: 71cbc...25d

Skrevet

Vi gikk for forrett og hovedrett, og droppa desserten. Var kaker ikke lenge etterpå. Det kommer jo litt an på hvor mange talere det er under middagen og, tenker jeg. Er det mange taler kan det bli knapt med tid hvis det bare er én rett...

Skrevet

Hva med å droppe kakebord, og kun ha bryllupskake til dessert, servert ved bordet? Så kan festen starte rett etterpå. Sånn var det i det morsomste bryllupet jeg har vært i.Anonymous poster hash: 5c418...754

Bryllupskake er jo bare for utseendets skyld. De pleier jo ikke å være gode! Bryllupskake spises av høflighet og tradisjon. Det er i resten av kakebordet nytelsen pleier å ligge. Spesielt når bryllupskaken er en kjøpekake pleier den å være kjip å spise.Anonymous poster hash: 41dba...0c4

Men bryllupskaken trenger jo ikke være kjip! Den kan være en terningkast seks-dessertkake. Og hvem husker maten i bryllupene man har vært i uansett? Det man husker er jo om det var en gøyal fest. :) Ikke tante Bodils kvæfjordkake i hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...