Gå til innhold

Hvor gammel bør man være for å se Titanic?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Titanic hadde vel 15-årsgrense da den kom, men nå da den ble utgitt på nytt i 3D hadde den 11-årsgrense. (!) Jeg har sett den mange ganger, og er usikker. Jeg synes sånne filmer er viktige siden de er en filmatisering av viktige hendelser, men jeg ønsker jo ikke å skremme ungen eller gi henne vannskrekk/båtskrekk/mareritt. 

Det er noen år siden sist jeg så den, så det er mulig jeg har glemt noe av det grusomme med den. Klarer ikke bli enig med meg selv om jeg skal vente eller la henne se. Har tenkt til å se den selv denne uka, så derfor jeg spør nå for å høre hva andre mener.

Ville dere latt en ni år gammel jente se den sammen med dere? 

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Skrevet

Hei

Jeg så den for et par uker siden sammen med min 12 år gamle datter. Jeg tenker at hun er akkurat gammel nok til å forstå og vi hadde en lang prat sammen etterpå. 

Mitt råd er å vente noen år til.. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Hehe... Jeg så den når jeg var 9... Jeg husker at jeg gråt og det hele var veldig trist... Men jeg elsket den filmen, og pratet mye om den. Den gikk veldig inn på meg, og lærte meg at livet kan være veldig vanskelig for enkelte, også for de rike og fine, at folk som tror de kan bestemme over andre er slemme og "skurkete", at i virkeligheten så kan det skje helt grusomme ting, at dette hadde skjedd en gang på ordentlig og det var så synd på de....

Jeg har stor respekt for havet, og tenker ofte på hvor grusomt det ville være å dette utfor relingen på danskebåten når jeg står der og ser ut på det svarte, tunge havet. Jeg kan ikke akkurat svare på hvor gammel man bør være, men vil bare si at jeg forstod det hele i den alderen. Bare på en litt mer naiv måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...