Gå til innhold

hvor mange gulrøtter...? (gulrotkake)

Anbefalte innlegg

Skrevet

..... er 5 dl revnet gulrot? tenkte å lage gulrotkake men har kun 3 stk a 15-20 cm lange gulrøtter... medium tykke.... vil ikke raspe disse og finne ut at det ikke er nok... har også 3 stk epler som jeg kan mikse med om det blir godt!!!

noen som har en oppskrift på en super god gulrotkake (med epler)?

har forøvrig kun 4 egg  :P

ellers....  :fnise: har jeg alt annet

Fortsetter under...

Skrevet

..... er 5 dl revnet gulrot? tenkte å lage gulrotkake men har kun 3 stk a 15-20 cm lange gulrøtter... medium tykke.... vil ikke raspe disse og finne ut at det ikke er nok... har også 3 stk epler som jeg kan mikse med om det blir godt!!!

noen som har en oppskrift på en super god gulrotkake (med epler)?

har forøvrig kun 4 egg  :P

ellers....  :fnise: har jeg alt annet

og kun rund form 25-26 cm i diameter :) 

Skrevet

2 egg

2 dl sukker

2 dl hvetemel

1 ts natron

1 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

1 ts kanel

3 dl revne gulrøtter

Fyll:

200 gr philadelphiaost

75 gr mykt (romstemperert) smør

175 gr. Melis

1 ts vaniljesukker

175 grader i ca 40 minutter

Knallgod. Beste gulrotkaken ever!!! Fått masse skryt for den.

Klare deg nok med de gulrøttene du har til denne. Jeg bruker 2 stk. Gulrøtter, passe store.

God bakst ;-)

Skrevet

2 egg

2 dl sukker

2 dl hvetemel

1 ts natron

1 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

1 ts kanel

3 dl revne gulrøtter

Fyll:

200 gr philadelphiaost

175 gr. Melis

1 ts vaniljesukker

Klare deg nok med de gulrøttene du har til denne. Jeg bruker 2 stk. Gulrøtter, passe store.

God bakst ;-)

tusen takk.... måtte bare lage det uten svar da ingen gadd å svare her (utenom deg  :duskedame: ) den er nå til avkjøling på risten.. ble 3 gulrøtter og 2 epler og en sjokoladeplate.... oppskrift jeg fant på nett.. men takk for oppskriften  :nigo:

Skrevet

2 egg

2 dl sukker

2 dl hvetemel

1 ts natron

1 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

1 ts kanel

3 dl revne gulrøtter

Fyll:

200 gr philadelphiaost

175 gr. Melis

1 ts vaniljesukker

God bakst ;-)

tusen takk.... måtte bare lage det uten svar da ingen gadd å svare her (utenom deg  :duskedame: ) den er nå til avkjøling på risten.. ble 3 gulrøtter og 2 epler og en sjokoladeplate.... oppskrift jeg fant på nett.. men takk for oppskriften  :nigo:

Så ikke innlegget før nå jeg, men da får du heller prøve den neste gang:-) Her spør alle etter oppskriften, når de har fått smake den i allefall. Den er uten smør/ olje, som er i mange andre oppskrifter. Tror det er derfor den er så luftig og god. Tidlugere oppskrifter jeg har brukt, har blitt noe tyngre, og jeg tror det har med smøret og gjøre.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har laget gulrotkake maaaaange ganger, er så glad i det! Og i oppskrifta jeg følger står det 400ml raspa gulrot. MEN jeg raser i vei og fyller ofte litermålet langt over det. Sikkert det dobbelte. Går som fint som snus!!!

Annonse

Skrevet

Rasper i vei, skulle det stå

Skrevet

jeg synes det går mange flere gulrøtter enn jeg tror når jeg lager gulrotkake. Fikk oppskrift av ei på jobben en gang - verdens enkleste kake. Bare å røre sammen. Kan finne oppskrifta og legge ut. Har funnet ut at det lønner seg å klemme ut litt av gulrotsafta for å ikke få for tung kake. Litt fuktig skal den være, men ikke rå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...