Gå til innhold

Middagstips til kresne barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er to år og spiser så lite. Hva elsker barna deres og spiser masse av?

Anonymous poster hash: 3b9aa...dba
Skrevet

Kyllingfilèt med ovnsbakte poteter og en knall hjemmelaget saus er en favoritt her. 

Lasagne med spinat er også godt.

Ovnsbakt laks med pasta går ned på høykant.

Fiskegrateng, fiskepinner og generelt fisk er godt likt. 

Anonymous poster hash: 82809...3f3
Skrevet

Min toåring spiste kun grønnsaker til middag fra hun var ca 18 mnd og frem til 30 mnd. Da løsnet det litt, og nå spiser hun ren kylling og fisk og pølser. Og innimellom ting i saus. :-) ganske sær og enkel i matveien. Men så lenge hun spiser deler av det vi har (evt rå gulrøtter, da jubler hun), så lar jeg henne holde på. hun spiser veldig godt av brødmat og pålegg, så totalen av mat er ok. :-)

Anonymous poster hash: fde8c...6d0

Skrevet

Gratenger med makaroni i, kan variere med ulike kjøtt el fiskeprodukter + gr.saker. Bruker hvit saus i.

Skrevet

Min datter spiste ikke kjøtt når hun var liten. Tror hun var tre år før jeg klarte å få henne til det, og da kun kylling, lår, klubber og bryst. Men kun hvis det var potetmos og maiskolber til ;) 

Det hun however har elsket siden hun var ett halvt år gammel er fisk knødd i potet. Laks, sei, torsk.. Med tilbehør. 

Laksen består nå av : 

Laksefilet stekt i ovnen med løk,purre,salt pepper og en dasj sitron. Lager grønnsaksmos eller potetmos til og evt kokte grønnsaker.

Torsk:

Kokt torsk med potet, bacon og gulrotstuing.

Stekt torsk (vend i melblanding og stek) ha grønnsaker, poteter og smør til. samme med seien ;)

Utover det har hun alltid vært glad i pastaretter .. lasagne, bolognes.

Lapskaus.

:)

Anonymous poster hash: 5dd8e...16a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...