Gå til innhold

Kan dere som går på cerazette se hit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på cerazette i syv mnd. Startet på de når jeg fikk mensen, og har hverken hatt mensen eller menssmerter siden. På fredag begynte jeg å blø, det er mildt sagt mye blod. Er dette normalt? Har menssmerter og kraftige stikk i magen som kommer og går. Før jeg startet på disse pillene hadde jeg så lite blødninger at jeg kunne bruke truseinnlegg, nå har jeg brukt over to pakker bind siden fredag.

Anonymous poster hash: ec6d1...e41

Videoannonse
Annonse
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg brukte de en periode, og var fornøyd til det hadde gått rundt syv/åtte mnd! Blødde konstant til jeg kuttet de ut og hoppet til et annet merke.. Tror nok ikke kroppen er skapt for å hoppe over menstruasjonen så lenge, dessverre..

Skrevet

Jeg gikk på cerazette i 3 år og hadde ingen blødninger. Ved så kraftig blødning som du har nå bør du kontakte lege.

Anonymous poster hash: bc550...3c8

Skrevet

Jeg gikk på de i tre år før jeg startet med småblødninger. Så byttet jeg i to måneder, og gikk tilbake igjen, for neimen om jeg gidder å ha mensen når jeg kan slippe. 

Jeg brukte de en periode, og var fornøyd til det hadde gått rundt syv/åtte mnd! Blødde konstant til jeg kuttet de ut og hoppet til et annet merke.. Tror nok ikke kroppen er skapt for å hoppe over menstruasjonen så lenge, dessverre..

Husk at man hopper ikke over mensen, man har den rett og slett ikke. Cerazette gjør så man kommer i en falsk overgangsalder. Og mensen man får via vanlige p-piller i pillefrie uker er også falsk, det har ikke vært noen eggløsning og det er ikke en naturlig blødning. Så det finnes ikke noe "hoppe over mensen", siden det ikke eksisterer en naturlig mens på hormonprevensjon.

Skrevet

Hehe, ser for meg kroppen samle opp menstruasjonsblod i sju måneder for deretter å slippe det hele løs i protest. :D Det er jo ikke snakk om å "hoppe over" menstruasjonen, det er eggløsningen som forhindres, så blødninger på minipiller er totalt meningsløst. Jeg hadde dratt til legen om jeg plutselig hadde begynt å blø så mye.

Jeg prøvde for øvrig nettopp Cerazette selv, men silblødde skikkelig i tre uker, så jeg sluttet på dem. Jeg så for meg en ny episode slik som med p-stav, hvor jeg blødde i tre måneder i strekk. Jeg har nå startet på p-ring i stedet... Har tenkt å sette inn ny hver tredje uke, og ikke ha en ukes opphold. Synes jeg har blødd nok nå, blødningene har vært prevensjon i seg selv lenge nok. Nå vil jeg har pms- og mens-fri en stund. :)

Anonymous poster hash: 8c32e...d17

Skrevet

Takk for innspill. Får ta meg en tur innom fastlege i morgen.

Skrevet

Jeg mistet mensen med cerazette, og fikk blødning sjeldnere og sjeldnere de 8 åra jeg brukte den. I starten var det hver 2. måned, så hver 6., så hvert 2.år. Blødningene var mye kraftigere enn uten, men var bare sånn 4 dager annet hvert år de siste 5 åra, så det var i grunnen problemfritt. :-)

Anonymous poster hash: 1de6e...f61

Skrevet

Jeg har nettopp begynt med dem. Har spist piller i 25 dager. Har hatt det jeg tror var mens i løpet av denne perioden, samt noe spotting/småblødninger. Poenget ned Cerazette er å stanse mensen. Jeg prøver dette som behandling mot endometriose. Hvis jeg ikke har slutta å blø innen et par-tre mnd, må jeg finne på noe annet. Det som skjer da er at Cerazette ikke er sterk nok til å ta vekk blødningene sa gynekologen min. Mulig at det samme skjer hos deg? Ei venninne brukte Cerazette og hadde ikke blødning på mange år, så det er veldig individuelt hvordan man reagerer på dem.

Jeg går ned i vekt av Cerazette, det et jo helt ok det :)

Anonymous poster hash: 3c000...a05

Skrevet

Hvis de ikke hadde vært sterkere nok så hadde de vell ikke klart å stoppe mensen i seks mnd? Vil jo tro at effekten ikke blir svakere for hver pille man tar.

Skrevet

Hadde blødninger ca hver 6. mnd de første årene, så en gang i året, og så ingenting. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...