Gå til innhold

Vurderer å kjøpe to løvehode kaniner. Noen med erfaring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de enkle og få tamme hvis vi gir de masse kos og tid? Har to barn på 4 og 5 år. Blir jo mitt ansvar dette her, ungene elsker katten vår og vi har stor og god plass til litt flere pelsdyr. Del gjerne litt erfaring:) Har hatt kanin selv, men det er allerede 8 år siden, ble lurt i dyrebutikken og fikk en helt annen rase enn det det var, så nå kjøper jeg kun hos oppdretter.. ;)

Anonymous poster hash: 0e54c...e28

Fortsetter under...

Skrevet

De er helt ok, mulig at du får dem tamme :) men det får du nesten se på... Men hvis du vil ha dem mest for kos, ville jeg heller anbefalt dvergveddere altså :)

Har hatt kaniner i 14 år, har dem mest for moroskyld, liker å mate dem osv. Har hatt løvehode, løvehode dvergvedder, blanding, hermelin løvehode og hermelin.

De mest kosete/sosiale var løvehode dvergvedderen og hermelin løvehode. Den rene hermelinen er "tøff" og sky, løvehoden er sky og litt vimsete, og blandingene var egentlig smarte nok til å skjønne at de kunne nappe i buksebenene og få mat. Sosiale, men ikke kosete.

Anonymous poster hash: 8a8f2...150

Skrevet

jeg & broren min fikk kaniner når vi var små. mamma kjøpte to dvergveddere & vi endte opp med en dvergvedder & en German Gray Giant (de blir DIGRE) sist nevnte ble større en 4 år gamle meg :P så god ide å kjøpe fra oppdretter ja... ellers er vell at om de skal stå ute så ha "tak" på ute gården sån at katta ikke for tak i dem det eneste tipset jeg kommer på. katten til naboen drepte min kanin... masse lykke til! kanin er koslig & blir sikkert kjempe gøy for barna.

Skrevet

Vil helst ha litt små kaniner;) Helst noen som kan lære seg å gå løse på tomten her når vi er ute med dem.. Vi har gode uteforhold her vi bor.. Skal sjekke litt andre raser som ble beskrevet her. Takk for alle svar.. Katten vår er litt av en jeger så håper ikke han prøver seg på kaninene altså  :cry:

Anonymous poster hash: 0e54c...e28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...