Gå til innhold

Norrøne gutte og jente navn

Anbefalte innlegg

Vi venter barn i januar. Og har alt begynt å snakke om navn. Vi vet ikke kjønn enda (får vite neste uke) så jobben er jo litt vanskelig. Vi har vell alt bestemt at om det er gutt vil han bli hetende Trym. Men synest det er kort. Vi har snakket om Sywert, men vet ikke helt om jeg synest det passer. Trym Sywert?.. Om jente er det bestemt at Liv SKAL være ett av navnene (oppkalt etter mammaen min) så synest jeg Evelina passet ganske godt, men det er ikke mannen her så glad i. Vi liker litt gamle typisk norsk/norrøn navn. Årolilja er absolutt min favoritt i jente navn fra norrøn tid. Men synest det er litt vondt å uttale det. Noen som har noen bra forslag som passer Trym og Liv?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144151872-norr%C3%B8ne-gutte-og-jente-navn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker navnet Brage! :)

Også syns jeg at Ingeborg er veldig fint, det passer jo også fint med norrøne navn - men vet ikke om det er norrønt? Kanskje bare noe jeg har innbilt meg. Fint er det i alle fall, syns jeg :)

Anonymous poster hash: cd672...336

Jeg elsker navnet Brage! :)

Også syns jeg at Ingeborg er veldig fint, det passer jo også fint med norrøne navn - men vet ikke om det er norrønt? Kanskje bare noe jeg har innbilt meg. Fint er det i alle fall, syns jeg :)

Og nå ser jeg at jeg er litt i svime...! Men Liv Ingeborg vet jeg faktisk om ei som heter :)

Sammen med Trym syns jeg det er vanskelig å finne et navn som passer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...