Gå til innhold

Dere andre som sender med barnet deres dyre fargeblyanter på skolen, opplever dere at alle låner dem? Hva synes dere om det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er så irriterende....du er ikke alene.....

I klassen til barnet mitt var det ett stort problem.

Flere foreldre fyllte på i penalet for 100,- i uka.... blyanter, sakser, blyantspisere, fargeblyanter, gråblyanter....

Og det ble tatt opp flere ganger....

Tilslutt satte løreren foten ned. Ingen fikk låne noe av noen. Trengte de noe, så hadde hun en lånekurv oppe på katetret fordi som trengte det.

Da ble det slutt på å fylle opp penalet hver uke for mange av oss.

Og ja, det var ett stort problem ikke bare for meh, men for veldig mange barn og foreldre....

Anonymous poster hash: 01870...f26

Jeg har ikke barn i skolealder,men er det ikke bare kjempehyggelig at de andre barna låner da? Du virker litt sær og ego.

Anonymous poster hash: e142d...1fa

Jeg kjøpte en uke før skoleslutt et sett dyre fargeblyanter til jentungen på 8år.

Da vi skulle bruke dem i dag, så jeg at mange av blyantene allerede hadde blitt kjempekorte.

Jeg spurte jentungen om hun hadde tegnet så mye den siste tiden, men hun svarte at hun bare hadde brukt dem en gang på skolen, men at nesten hele klassen hadde spurt om å få låne dem.

Hun har tidligere også hatt dyre fargeblyanter, da jeg mener det er viktig med godt utstyr, men de har ikke vært så dyre som disse.

Noen av blyantene var minst 10%oppbrukt, etter EN gangs bruk.

Jeg vil gjerne at jentungen skal være flink til å låne bort, samtidig blir jeg litt skuffa over at de dyre blyantene kun kommer til å vare i noen uker, dersom det er slik at "alle" skal låne dem.

Er det slik på deres skoler også?

Hva gjør dere med det?

Sender dere med de dyre blyantene, og synes det er greit at dere betaler for fargeblyanter til de andre ungene, eller holder dere de dyre blyantene hjemme og sender med billigere på skolen?

Jeg vil jo at hun skal ha bra utstyr på skolen, men kjenner jeg blir litt i tvil hvis de skal bli brukt opp med en gang. Da må jeg jo bruke godt over 1000 kroner i året på blyantene til skolen, i tillegg til blyantene hjemme!

PS/ jeg sa selvfølgelig ingenting til jentungen om dette, jeg sa bare at det var flott at hun lånte bort til de som ikke hadde.

Allikevel kjenner jeg at det irriterer meg, sånn på innsiden ;)Anonymous poster hash: feadd...e05

Jeg kjenner og skjønner problemet, HI!

Vi kjøper LYRA-blyantene til 20 kroner stykket, eller settet fra Milano som koster nesten 300 kr, og har brukt hundrevis av kroner på blyanter dette første skoleåret, nettopp fordi alle låner av min datter. Men jeg har resignert og tenker at vi får bare betale. Jeg har prøvd å si til jenta at hun ikke trenger å ta med penalet sitt opp på AKS (SFO), for hver ettermiddag sitter det ti-tolv jenter og tegner med hennes blyanter, og AKS har faktisk egne blyanter. De andre barna har ikke med penalet sitt på AKS, men såklart de også liker å tegne med de gode blyantene ...

Jeg blir også irritert, men prøver å holde det inni meg.

Anonymous poster hash: 96de1...21a

Jeeez.. Kjenner jeg nesten gruer meg til babyen min begynner i bhg/skole og jeg må begynne å forholde meg til alle dere sære mammaer. Jeg har vært forskånet for slike i det mannsdominerte yrket jeg jobber i, men da slipper jeg vel ikke unna.. Mange rare problemer her i verden!

Anonymous poster hash: ec99c...22a

Alle dere velmenende mødre som snakker så varmt om å dele og hvor kjipe de som ikke deler er; Kjøper dere Lyra blyanter eller er det deres barn som låner av andre?

Jeg skjønner deg godt HI. Foreldrene kan vel selv kjøpe gode fargeblyanter til barna sine. De som ikke har kan låne av skolen. Det er ikke ditt ansvar å fore klassen med gode og dyre fargeblyanter. Jeg ville tatt det opp med læreren. Det er ikke alle barn som tør å si nei når barn med kjipe foreldre kommer og spør om å få låne.

En liten oppfordring gis herved til alle om å kjøpe gode fargeblyanter til egne barn.

Anonymous poster hash: 84ce1...1e5

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...