Anonym bruker Skrevet 28. juni 2014 #26 Skrevet 28. juni 2014 Du forlater aldri et barn i basseng - ergo DITT ansvar! En 4-åring har du vel kontroll over hvor er, så du lar ikke barnet være i naboens hage på en usikret trampoline. Ergo DITT ansvar! Om en 4åring drunker i naboens basseng og naboen ikke har sikret bassenget så er det faktisk naboens sitt ansvar. http://www.regjeringen.no/nb/dokumentarkiv/stoltenberg-ii/krd/Nyheter-og-pressemeldinger/nyheter/2010/husk-a-sikre-bassenget.html?id=611099 Anonymous poster hash: 61231...d38
Gjest Julia1984 Skrevet 28. juni 2014 #27 Skrevet 28. juni 2014 Ja, det ville jeg. Unger gjør dumme ting innimellom. En trampoline skal være forsvarlig sikkret, akkurat som et baseng, nettopp fordi det kan virke så fristende og så lett fører til skader. Jeg ville ikke hatt betenkligheter med å kreve erstattning fra naboen ved skade eller poloitianmeldelse om skaden var alvorlig. Anonymous poster hash: 6cca0...0d3 Seriøst? Og du er garantert en av de som ikke vil bli med å betale hvis ungen går på naboens tomt og riper opp bilen. Noen ganger er det faktisk lov å skille mellom hva som er plikt og heller bruke sunn fornuft. Klarer du ikke å oppdra ungene dine til å respekteres andres eiendom får du heller bruke hendelsen til egen lære. La det nå ikke bli amerikanske tilstander i Norge også. Anonymous poster hash: 120cc...bef Jeg regner med at du sier det samme når 4 åringen din ligger med brukket nakke eller når 3 åringen din som du bare snudde ryggen til et øyeblikk drukner i naboens baseng. Anonymous poster hash: 6cca0...0d3 Du forlater aldri et barn i basseng - ergo DITT ansvar!En 4-åring har du vel kontroll over hvor er, så du lar ikke barnet være i naboens hage på en usikret trampoline. Ergo DITT ansvar! Selvfølgelig forlater du ikke en fieåring i et baseng, men det er ikke helt uklig at fireåringen leker i hagen mens jeg leser en bok og i et ubevoktet øblikk stikker over i naboens hage der de har baseng eller at treåringen stikker av fra barnehagen og ender i en nabohage for eksempel der gullfiskdammen står usikkret. Det er ikke bare når man har planlag bade at unger kan drukne. Anonymous poster hash: 6cca0...0d3 Hvis du vet naboen har et usikret basseng så PASSER du på!! Stikker av fra barnehagen? Der er det vel strengt tatt barnehagen du skal klandre? Hvordan kunne du slappe av med en bok, uvitende hvor 4-åringen er?
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2014 #28 Skrevet 28. juni 2014 Ja, det ville jeg. Unger gjør dumme ting innimellom. En trampoline skal være forsvarlig sikkret, akkurat som et baseng, nettopp fordi det kan virke så fristende og så lett fører til skader. Jeg ville ikke hatt betenkligheter med å kreve erstattning fra naboen ved skade eller poloitianmeldelse om skaden var alvorlig. Anonymous poster hash: 6cca0...0d3 Seriøst? Og du er garantert en av de som ikke vil bli med å betale hvis ungen går på naboens tomt og riper opp bilen. Noen ganger er det faktisk lov å skille mellom hva som er plikt og heller bruke sunn fornuft. Klarer du ikke å oppdra ungene dine til å respekteres andres eiendom får du heller bruke hendelsen til egen lære. La det nå ikke bli amerikanske tilstander i Norge også. Anonymous poster hash: 120cc...bef Jeg regner med at du sier det samme når 4 åringen din ligger med brukket nakke eller når 3 åringen din som du bare snudde ryggen til et øyeblikk drukner i naboens baseng. Anonymous poster hash: 6cca0...0d3 Du forlater aldri et barn i basseng - ergo DITT ansvar!En 4-åring har du vel kontroll over hvor er, så du lar ikke barnet være i naboens hage på en usikret trampoline. Ergo DITT ansvar! Selvfølgelig forlater du ikke en fieåring i et baseng, men det er ikke helt uklig at fireåringen leker i hagen mens jeg leser en bok og i et ubevoktet øblikk stikker over i naboens hage der de har baseng eller at treåringen stikker av fra barnehagen og ender i en nabohage for eksempel der gullfiskdammen står usikkret. Det er ikke bare når man har planlag bade at unger kan drukne. Anonymous poster hash: 6cca0...0d3 Hvis du vet naboen har et usikret basseng så PASSER du på!! Stikker av fra barnehagen? Der er det vel strengt tatt barnehagen du skal klandre? Hvordan kunne du slappe av med en bok, uvitende hvor 4-åringen er? Tror du ikke uforutsette ting skjer med barn? Loven pålegger den som har farlige innrettninger som baseng eller trampoline å sikkre dem slik at ikke noen kommer til skade. Du kan mene det er tull, men slik er det. Anonymous poster hash: 6cca0...0d3
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2014 #29 Skrevet 28. juni 2014 Du forlater aldri et barn i basseng - ergo DITT ansvar!En 4-åring har du vel kontroll over hvor er, så du lar ikke barnet være i naboens hage på en usikret trampoline. Ergo DITT ansvar! Om en 4åring drunker i naboens basseng og naboen ikke har sikret bassenget så er det faktisk naboens sitt ansvar. http://www.regjeringen.no/nb/dokumentarkiv/stoltenberg-ii/krd/Nyheter-og-pressemeldinger/nyheter/2010/husk-a-sikre-bassenget.html?id=611099 Anonymous poster hash: 61231...d38 Og de talentløse foreldrene kan ikke klandres? Anonymous poster hash: 80cca...d9d
Gjest Julia1984 Skrevet 28. juni 2014 #30 Skrevet 28. juni 2014 Ja, det ville jeg. Unger gjør dumme ting innimellom. En trampoline skal være forsvarlig sikkret, akkurat som et baseng, nettopp fordi det kan virke så fristende og så lett fører til skader. Jeg ville ikke hatt betenkligheter med å kreve erstattning fra naboen ved skade eller poloitianmeldelse om skaden var alvorlig. Anonymous poster hash: 6cca0...0d3 Seriøst? Og du er garantert en av de som ikke vil bli med å betale hvis ungen går på naboens tomt og riper opp bilen. Noen ganger er det faktisk lov å skille mellom hva som er plikt og heller bruke sunn fornuft. Klarer du ikke å oppdra ungene dine til å respekteres andres eiendom får du heller bruke hendelsen til egen lære. La det nå ikke bli amerikanske tilstander i Norge også. Anonymous poster hash: 120cc...bef Jeg regner med at du sier det samme når 4 åringen din ligger med brukket nakke eller når 3 åringen din som du bare snudde ryggen til et øyeblikk drukner i naboens baseng. Anonymous poster hash: 6cca0...0d3 Du forlater aldri et barn i basseng - ergo DITT ansvar!En 4-åring har du vel kontroll over hvor er, så du lar ikke barnet være i naboens hage på en usikret trampoline. Ergo DITT ansvar! Selvfølgelig forlater du ikke en fieåring i et baseng, men det er ikke helt uklig at fireåringen leker i hagen mens jeg leser en bok og i et ubevoktet øblikk stikker over i naboens hage der de har baseng eller at treåringen stikker av fra barnehagen og ender i en nabohage for eksempel der gullfiskdammen står usikkret. Det er ikke bare når man har planlag bade at unger kan drukne. Anonymous poster hash: 6cca0...0d3 Hvis du vet naboen har et usikret basseng så PASSER du på!! Stikker av fra barnehagen? Der er det vel strengt tatt barnehagen du skal klandre? Hvordan kunne du slappe av med en bok, uvitende hvor 4-åringen er? Tror du ikke uforutsette ting skjer med barn?Loven pålegger den som har farlige innrettninger som baseng eller trampoline å sikkre dem slik at ikke noen kommer til skade. Du kan mene det er tull, men slik er det. Anonymous poster hash: 6cca0...0d3 Jeg vet loven er slik, men stiller meg likevel undrende til eksempelet at en 3-4 åring er uten tilsyn eller mor ligger og slapper av uten å vite hvor småen er vel vitende at det er et usikret basseng/trampoline vegg i vegg
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2014 #31 Skrevet 28. juni 2014 Du forlater aldri et barn i basseng - ergo DITT ansvar!En 4-åring har du vel kontroll over hvor er, så du lar ikke barnet være i naboens hage på en usikret trampoline. Ergo DITT ansvar! Om en 4åring drunker i naboens basseng og naboen ikke har sikret bassenget så er det faktisk naboens sitt ansvar. http://www.regjeringen.no/nb/dokumentarkiv/stoltenberg-ii/krd/Nyheter-og-pressemeldinger/nyheter/2010/husk-a-sikre-bassenget.html?id=611099 Anonymous poster hash: 61231...d38 Og de talentløse foreldrene kan ikke klandres? Anonymous poster hash: 80cca...d9d Hva du og jeg mener er ikke interessant. Loven er klar på det med sikring. Anonymous poster hash: 61231...d38
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2014 #32 Skrevet 28. juni 2014 Ja, det ville jeg. Unger gjør dumme ting innimellom. En trampoline skal være forsvarlig sikkret, akkurat som et baseng, nettopp fordi det kan virke så fristende og så lett fører til skader. Jeg ville ikke hatt betenkligheter med å kreve erstattning fra naboen ved skade eller poloitianmeldelse om skaden var alvorlig. Anonymous poster hash: 6cca0...0d3 Seriøst? Og du er garantert en av de som ikke vil bli med å betale hvis ungen går på naboens tomt og riper opp bilen. Noen ganger er det faktisk lov å skille mellom hva som er plikt og heller bruke sunn fornuft. Klarer du ikke å oppdra ungene dine til å respekteres andres eiendom får du heller bruke hendelsen til egen lære. La det nå ikke bli amerikanske tilstander i Norge også. Anonymous poster hash: 120cc...bef Jeg regner med at du sier det samme når 4 åringen din ligger med brukket nakke eller når 3 åringen din som du bare snudde ryggen til et øyeblikk drukner i naboens baseng. Anonymous poster hash: 6cca0...0d3 Du forlater aldri et barn i basseng - ergo DITT ansvar!En 4-åring har du vel kontroll over hvor er, så du lar ikke barnet være i naboens hage på en usikret trampoline. Ergo DITT ansvar! Selvfølgelig forlater du ikke en fieåring i et baseng, men det er ikke helt uklig at fireåringen leker i hagen mens jeg leser en bok og i et ubevoktet øblikk stikker over i naboens hage der de har baseng eller at treåringen stikker av fra barnehagen og ender i en nabohage for eksempel der gullfiskdammen står usikkret. Det er ikke bare når man har planlag bade at unger kan drukne. Anonymous poster hash: 6cca0...0d3 Hvis du vet naboen har et usikret basseng så PASSER du på!! Stikker av fra barnehagen? Der er det vel strengt tatt barnehagen du skal klandre? Hvordan kunne du slappe av med en bok, uvitende hvor 4-åringen er? Tror du ikke uforutsette ting skjer med barn?Loven pålegger den som har farlige innrettninger som baseng eller trampoline å sikkre dem slik at ikke noen kommer til skade. Du kan mene det er tull, men slik er det. Anonymous poster hash: 6cca0...0d3 Jeg vet loven er slik, men stiller meg likevel undrende til eksempelet at en 3-4 åring er uten tilsyn eller mor ligger og slapper av uten å vite hvor småen er vel vitende at det er et usikret basseng/trampoline vegg i vegg Poenget er ikke om jeg passer på ungene mine, poenget er at jeg er klar over at noe plutslig kan skje. Du tror kansje du har full kontroll over dine barn, men om de er mer enn 6 mnd er det bestandig en fare at de klarer å ta seg en tur på egenhånd. Når blir foresten ungene dine gamle nok til å være 5 minutter alene i hagen mens du henter noe å drikke inne? Vi har ikke naboer med baseng foresten, men vi har baseng selv. Daglig paserer det sikkert 100 skolebarn. Selvfølgelig ville det vært mitt ansvar om et av dem klarte å ramle i basenget eller om en småunge fra barnehagen som var på tur hadde forvillet seg inn i vår hage. Det ville også vært mitt ansvar om en full mann ravet uti og druknet. Anonymous poster hash: 6cca0...0d3
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2014 #33 Skrevet 28. juni 2014 Du forlater aldri et barn i basseng - ergo DITT ansvar!En 4-åring har du vel kontroll over hvor er, så du lar ikke barnet være i naboens hage på en usikret trampoline. Ergo DITT ansvar! Om en 4åring drunker i naboens basseng og naboen ikke har sikret bassenget så er det faktisk naboens sitt ansvar. http://www.regjeringen.no/nb/dokumentarkiv/stoltenberg-ii/krd/Nyheter-og-pressemeldinger/nyheter/2010/husk-a-sikre-bassenget.html?id=611099 Anonymous poster hash: 61231...d38 Og de talentløse foreldrene kan ikke klandres? Anonymous poster hash: 80cca...d9d Så du lever kun etter loven? Sunn fornuft, bruke hode og forutse ulykker gjør du ikke? Håper ikke du har barn. Hva du og jeg mener er ikke interessant. Loven er klar på det med sikring. Anonymous poster hash: 61231...d38 Anonymous poster hash: 80cca...d9d
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2014 #34 Skrevet 28. juni 2014 Du forlater aldri et barn i basseng - ergo DITT ansvar!En 4-åring har du vel kontroll over hvor er, så du lar ikke barnet være i naboens hage på en usikret trampoline. Ergo DITT ansvar! Om en 4åring drunker i naboens basseng og naboen ikke har sikret bassenget så er det faktisk naboens sitt ansvar. http://www.regjeringen.no/nb/dokumentarkiv/stoltenberg-ii/krd/Nyheter-og-pressemeldinger/nyheter/2010/husk-a-sikre-bassenget.html?id=611099 Anonymous poster hash: 61231...d38 Og de talentløse foreldrene kan ikke klandres? Anonymous poster hash: 80cca...d9d Så du lever kun etter loven? Sunn fornuft, bruke hode og forutse ulykker gjør du ikke? Håper ikke du har barn. Hva du og jeg mener er ikke interessant. Loven er klar på det med sikring. Anonymous poster hash: 61231...d38 Anonymous poster hash: 80cca...d9d Dette handler ikke om meg eller om deg, eller om hva vi gjør. Selvsagt passer jeg på barna mine. Men det finnes faktisk folk som ikke passer på ungene sine og skjer det en ulykke så er loven klar. Den som ikke sikrer trampoliner, basseng etc. bærer ansvaret for skaden som skjer. Derfor er det jævlig lurt å sikre slike ting så man slipper å ta ansvar dersom naboenes unger er på ville veier. For i slike tilfeller kan man risikere å sitte igjen med alt ansvar og da nytter det ikke å komme med utsagn om "talentløse foreldre" osv. når loven allerede har bestemt hvem som har ansvaret. Anonymous poster hash: 61231...d38
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2014 #35 Skrevet 28. juni 2014 Du forlater aldri et barn i basseng - ergo DITT ansvar!En 4-åring har du vel kontroll over hvor er, så du lar ikke barnet være i naboens hage på en usikret trampoline. Ergo DITT ansvar! Om en 4åring drunker i naboens basseng og naboen ikke har sikret bassenget så er det faktisk naboens sitt ansvar. http://www.regjeringen.no/nb/dokumentarkiv/stoltenberg-ii/krd/Nyheter-og-pressemeldinger/nyheter/2010/husk-a-sikre-bassenget.html?id=611099 Anonymous poster hash: 61231...d38 Og de talentløse foreldrene kan ikke klandres? Anonymous poster hash: 80cca...d9d Så du lever kun etter loven? Sunn fornuft, bruke hode og forutse ulykker gjør du ikke? Håper ikke du har barn. Hva du og jeg mener er ikke interessant. Loven er klar på det med sikring. Anonymous poster hash: 61231...d38 Anonymous poster hash: 80cca...d9d De fleste av oss passer godt på barn og beskytter dem mot naboer og andre som ikke gidder følge lovverket slik de skal. Ansvaret ligger likevell på eieren av slike inrettninger som ikke har brydd seg med sikkerheten. Jeg lærer ungene mine å se seg for og stoppe ved gangfelt om de ikke er helt sikkre på at bilene stopper også. Likevell ville det vært bilføreren sitt ansvar om han eller hun kjørte ned ungene i gangfeltet. Anonymous poster hash: 6cca0...0d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå