Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #1 Skrevet 27. juni 2014 Jeg har to gutter og er nygravid (hurra)! "Alle" har alltid sagt: neste gang kommer jenta. Men jeg ønsker meg gutt jeg! Helt 100% sikkert. Ei jente og meg sammen blir krøll! Flere som meg her? Føler dette "må ha jente " er helt vilt.. Anonymous poster hash: bf80f...efa
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #2 Skrevet 27. juni 2014 Ja jeg er enig med deg. Har to gutter, og ønsket meg jente som nr 2. Men da lillebror kom var han så velkommen som det går an, og jeg kunne aldri tenkt meg noe annet. Har litt lyst på et tredje barn, og da tenker og drømmer jeg om enda en liten gutt. Men det er liksom ikke "lov" - og det er ingen som tror at jeg vil ha en tredje gutt. Folk antar at det bare er noe jeg sier til meg selv for å dempe skuffelsen ved enda en gutt. Egentlig litt irriterende. Tar hjertelig imot en jente også, men om man får velge så velger jeg gutt. Anonymous poster hash: a40ec...d75
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #3 Skrevet 27. juni 2014 Alltid ønsket meg gutter, og har nå verdens beste sønn 💙 men jenter er såklart like velkomne! Anonymous poster hash: 449ed...f0c
mamma_til_verdens_beste Skrevet 27. juni 2014 #4 Skrevet 27. juni 2014 Jeg er ikke helt der. Men jeg kjenner jeg blir provosert av enkelte menneskers kommentarer.Har en gutt, venter en jente. Og alle skal ha det til at det er ekstra stas at jeg venter en jente.Selvfølgelig gleder jeg meg til å få jenta, men jeg hadde da ikke gledet meg mindre om det var en gutt.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #5 Skrevet 27. juni 2014 Ønsket meg helt vanvittig en gutt, og takk og lov var det gutt jeg fikk! ❤️ Anonymous poster hash: fd31a...d90
☆☆☆ Skrevet 27. juni 2014 #6 Skrevet 27. juni 2014 Må seie eg såg det som irrelevant kva kjønn babyen hadde begge gongane. Hadde vore kjekt med begge kjønn, men det er også kjekt med to av samme.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #7 Skrevet 27. juni 2014 Er glad for jentene mine jeg :hjertesmil: Anonymous poster hash: 1093d...6e0
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #8 Skrevet 27. juni 2014 Ønsker veldig at en eventuell nr fire blir gutt. Har en gutt og to jenter fra før. Tenker på søte små gutteklær, lyseblått rom og gravemaskiner. Anonymous poster hash: 59d6f...df7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #9 Skrevet 27. juni 2014 Her var det ekstra stas(for andre) når jeg venta gutt, har jente fra før. Ønsker meg ett barn til, blir like glad for både gutt og jente som nr 3. Anonymous poster hash: e684c...b63
Blomstogbier Skrevet 27. juni 2014 #10 Skrevet 27. juni 2014 Jeg har aldri vært opptatt av kjønn, babyer er babyer.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #11 Skrevet 27. juni 2014 Jeg ønsket meg jente og fikk jente....JIPPI! Neste gang ønsker jeg meg helt klart jente også. Anonymous poster hash: 02b55...28e
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #12 Skrevet 27. juni 2014 Ja jeg er enig med deg. Har to gutter, og ønsket meg jente som nr 2. Men da lillebror kom var han så velkommen som det går an, og jeg kunne aldri tenkt meg noe annet. Har litt lyst på et tredje barn, og da tenker og drømmer jeg om enda en liten gutt. Men det er liksom ikke "lov" - og det er ingen som tror at jeg vil ha en tredje gutt. Folk antar at det bare er noe jeg sier til meg selv for å dempe skuffelsen ved enda en gutt. Egentlig litt irriterende. Tar hjertelig imot en jente også, men om man får velge så velger jeg gutt. Anonymous poster hash: a40ec...d75 ja, det ER irriterende. Som om det er skuffelse. Såklart blir jeg glad for jente, men jeg ønsker meg gutt! Og det er ikke noe jeg bare sier.. Har ikke vært på ul enda heller da!;-) Anonymous poster hash: bf80f...efa
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #13 Skrevet 27. juni 2014 Jeg er ikke helt der. Men jeg kjenner jeg blir provosert av enkelte menneskers kommentarer. Har en gutt, venter en jente. Og alle skal ha det til at det er ekstra stas at jeg venter en jente. Selvfølgelig gleder jeg meg til å få jenta, men jeg hadde da ikke gledet meg mindre om det var en gutt. Hehe. Jeg fikk høre at jeg ikke trengte å late som, "det er greit å ønske seg en jente altså" når jeg fortalte at jeg håpte at det var en gutt (det var jente og hun er selvsagt helt fantastisk) Hva er det som gjør at alle går utifra at man mååå ønske seg en jente? Jeg har nå tre, to gutter og en jente, og kjønn er helt fullstendig likegyldig. De er så like og forskjellige som de kan få blitt alle tre helt uavhengig av kjønn! Anonymous poster hash: 7de0b...8d0
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #14 Skrevet 27. juni 2014 Jeg hadde lyst på gutt og var sikker på at det ble gutt. Var faktisk litt engstelig for ikke å strekke til som jentemamma. Ville selvsagt vært glad om det ble jente, men det føltes liksom riktig med gutt. Det jeg ikke skjønner, er de som mener man er nærmere sin datter enn sin sønn. Gutten og jeg er så nære som det går ann å være uten å være siamesiske tvillinger, og jeg har flere eksempler rundt meg av menn som har et veldig nært forhold med moren sin, inklusivt min egen mann. Er selv nærmere min farmor, da min far har et mye bedre forhold til sin mor enn min mor hadde til sin. Anonymous poster hash: 93075...d27
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #15 Skrevet 27. juni 2014 Jeg har en sønn og er gravid igjen. Møtte en venninne til lunsj og hun spurte: "hva håper du det blir?" "Helt ærlig sa jeg.. En gutt til". "Hæ? Det hadde jeg aldri trodd! Hvorfor?" var svarer jeg fikk.. Jo fordi sønnen min er helt herlig og jeg kunne tenke meg en til av han! Syns de små guttevennene hans i bhg er verdens søteste go'unger! De er enkle, snille, rolige og omgjengelige! Det er lite trass, lite drama, passer godt inn i mitt hektiske liv som yrkeskvinne! Hverdagen går veldig på skinner med gutten min. Ser noen av jentene i bhg som sliter med hormonene osv allerede og ser hvordan foreldrene sliter. Da priser jeg meg lykkelig for min lille gutt! Vet at barn er individuelle, men må si at livet som guttemamma er ganske behagelig! Og tenker det vil bli enda mer tydelig dess eldre de blir! Husker hvor mye drama det var med oss jentene opp gjennom åra, mens gutta stort sett var venner hele tiden. Men, får jeg en jente så må jeg innstille meg på at det blir bra og! Bare noe nytt som jeg sikkert kommer til å bli like glad i det og! Men innerst inne? Håper det blir en gutt til.. Anonymous poster hash: 6588c...eb1
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #16 Skrevet 27. juni 2014 Jeg har to gutter og er nygravid (hurra)! "Alle" har alltid sagt: neste gang kommer jenta. Men jeg ønsker meg gutt jeg! Helt 100% sikkert. Ei jente og meg sammen blir krøll! Flere som meg her? Føler dette "må ha jente " er helt vilt.. Anonymous poster hash: bf80f...efa Hvordan vet du at du og ei jente blir krøll? Jeg synes personlig slike utsagt er så idiotisk "jeg er guttemamma og stolt over det" "jeg vet ikke hvordan gutter fungerer,så jeg er kjempehappy for at jeg har kun jenter" osv. Hvordan i svarte vet man hvordan man går overens med et barn KUN basert på kjønn??Faen meg et idiotisk utsagn! Jeg har to gutter og de og jeg fungerer som fjell.Fikk så ei jente og vi to fungerer som fjell.Hvorfor ?Fordi jeg er MAMMA til alle tre, på lik linje!! Synd for deg da om du får ei jente..! Anonymous poster hash: a1cfc...dae
MissMagica Skrevet 27. juni 2014 #17 Skrevet 27. juni 2014 Skjønner deg godt! Jeg håpet veldig på at den lille i magen var gutt- og det var han Nå har jeg foreløpig ingen planer om "ny baby", men dersom det blir slik etterhvert så håper jeg innerst inne på en gutt til. Er ingen jente-jente selv (aldri vært) og har mer sansen for typiske gutteting. Gratulerer med graviditeten
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #18 Skrevet 27. juni 2014 Jeg hadde lyst på gutt og var sikker på at det ble gutt. Var faktisk litt engstelig for ikke å strekke til som jentemamma. Ville selvsagt vært glad om det ble jente, men det føltes liksom riktig med gutt. Det jeg ikke skjønner, er de som mener man er nærmere sin datter enn sin sønn. Gutten og jeg er så nære som det går ann å være uten å være siamesiske tvillinger, og jeg har flere eksempler rundt meg av menn som har et veldig nært forhold med moren sin, inklusivt min egen mann. Er selv nærmere min farmor, da min far har et mye bedre forhold til sin mor enn min mor hadde til sin. Anonymous poster hash: 93075...d27 Jeg tenkte som deg. Etter hvert fikk jeg både gutter og jenter, men jeg er helt klart nærere guttene enn jentene, på mange måter. De er mer kosete, faktisk. Har flere venner som sier det samme, men nærheten er på ulike måter. Anonymous poster hash: f75db...5cd
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #19 Skrevet 27. juni 2014 Skjønner deg godt! Jeg håpet veldig på at den lille i magen var gutt- og det var han Nå har jeg foreløpig ingen planer om "ny baby", men dersom det blir slik etterhvert så håper jeg innerst inne på en gutt til. Er ingen jente-jente selv (aldri vært) og har mer sansen for typiske gutteting. Gratulerer med graviditeten Herregud så forutinntatt det går an å bli!Ikke rart jenter blir oppdratt til rosa prinsesser og gutter til adm.dir med mødre som deg! Tror du virkelig alle jenter flyr rundt i tyllskjørt og er prinsesser og gutter er tøffe, kule fotballgutter? Kjenner jeg blri kraftig provosert over slike meninsløse utsagn;ei jente kan da vel gjøre all slags gutteting,kan hun ikke? Da håper jeg gutten din blir en skikkelig femihomse, som elsker sminke,klær og rosa,sånn at får deg en skikkelig lærepenge om å sette barn i bås pga kjønn!! Anonymous poster hash: a1cfc...dae
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #20 Skrevet 27. juni 2014 Huff, jeg lurer på hvorfor vi guttemammaer skal bli halshugd fordi vi har en tråd om hvorfor vi er fornøyde med at barnet/barna våre er gutt! Når ble det ulovlig?! Hvorfor må noen føle seg tråkket på tærne av den grunn? Det er mange fordeler med å ha et kjønn og det må da være lov å være glad for at man har gutt uten at verden går under av den grunn??! Akkurat som jentemammaer er like fornøyde med å ha jenter! Anonymous poster hash: 6588c...eb1
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #21 Skrevet 27. juni 2014 Huff, jeg lurer på hvorfor vi guttemammaer skal bli halshugd fordi vi har en tråd om hvorfor vi er fornøyde med at barnet/barna våre er gutt! Når ble det ulovlig?! Hvorfor må noen føle seg tråkket på tærne av den grunn? Det er mange fordeler med å ha et kjønn og det må da være lov å være glad for at man har gutt uten at verden går under av den grunn??! Akkurat som jentemammaer er like fornøyde med å ha jenter! Anonymous poster hash: 6588c...eb1 Men MÅ det hyllest så mye da?Må kjønnet til barnet bli satt i bås,det ene er bedre enn det andr? Går det ikke an å være stolte over barna istedet for kjønnet? her inne setter barna i bås pga kjønn,så langt har samfunnet kommet anno2014...så trist synes jeg... jeg har to gutter og ei jente og jeg fatter ikke eller begriper at noe kjønn skulle væe bedre enn det andre? Er det ikke perosnligheten til barnet det beror på,og ikke på hva de har mellom føttene?Kjemi kalles det,og det har overhodet ikke noe med kjønn å gjøre! Kjenner jeg blir trist på barnas vegne at vi snakker sånn ennå... Anonymous poster hash: a1cfc...dae
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #22 Skrevet 27. juni 2014 Jeg har alltid drømt om gutt(er) og er nå gravid med førstemann <3 Vil gjerne ha 2 gutter til om jeg fikk velge selv Alle andre (inkludert samboer) påstår at jeg ikke kan mene at jeg vil ha tre gutter, men det er faktisk drømmen Anonymous poster hash: 5b9a6...e80
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #23 Skrevet 27. juni 2014 "Må ha" gutt er vel like vilt Jeg har to jenter og en gutt, de er alle en gave! Anonymous poster hash: 55667...df6
MissMagica Skrevet 27. juni 2014 #24 Skrevet 27. juni 2014 Skjønner deg godt! Jeg håpet veldig på at den lille i magen var gutt- og det var han Nå har jeg foreløpig ingen planer om "ny baby", men dersom det blir slik etterhvert så håper jeg innerst inne på en gutt til. Er ingen jente-jente selv (aldri vært) og har mer sansen for typiske gutteting. Gratulerer med graviditeten Herregud så forutinntatt det går an å bli!Ikke rart jenter blir oppdratt til rosa prinsesser og gutter til adm.dir med mødre som deg! Tror du virkelig alle jenter flyr rundt i tyllskjørt og er prinsesser og gutter er tøffe, kule fotballgutter? Kjenner jeg blri kraftig provosert over slike meninsløse utsagn;ei jente kan da vel gjøre all slags gutteting,kan hun ikke? Da håper jeg gutten din blir en skikkelig femihomse, som elsker sminke,klær og rosa,sånn at får deg en skikkelig lærepenge om å sette barn i bås pga kjønn!! Anonymous poster hash: a1cfc...dae Nei, jeg er klar over at ikke alle jenter er prinsesser i tyllskjørt og at ikke alle gutter er tøffe og liker fotball. Ei jente kan selvfølgelig gjøre "all slags gutteting", men det er vel noe mer sannsynlig at jentene velger å gjøre "jenteting", eller hva? De fleste har nok et bilde av hva jenter liker i fht hva gutter liker, selv om det selvfølgelig ikke trenger å bli slik. Og om gutten min blir en skikkelig femihomse så vil jeg være svært stolt av han faktisk, det ville jeg sett på som et godt tegn på at jeg har gitt han noe veldig viktig her i livet- god selvfølse
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #25 Skrevet 27. juni 2014 Skjønner deg godt! Jeg håpet veldig på at den lille i magen var gutt- og det var han Nå har jeg foreløpig ingen planer om "ny baby", men dersom det blir slik etterhvert så håper jeg innerst inne på en gutt til. Er ingen jente-jente selv (aldri vært) og har mer sansen for typiske gutteting. Gratulerer med graviditeten Herregud så forutinntatt det går an å bli!Ikke rart jenter blir oppdratt til rosa prinsesser og gutter til adm.dir med mødre som deg! Tror du virkelig alle jenter flyr rundt i tyllskjørt og er prinsesser og gutter er tøffe, kule fotballgutter? Kjenner jeg blri kraftig provosert over slike meninsløse utsagn;ei jente kan da vel gjøre all slags gutteting,kan hun ikke? Da håper jeg gutten din blir en skikkelig femihomse, som elsker sminke,klær og rosa,sånn at får deg en skikkelig lærepenge om å sette barn i bås pga kjønn!! Anonymous poster hash: a1cfc...dae Nei, jeg er klar over at ikke alle jenter er prinsesser i tyllskjørt og at ikke alle gutter er tøffe og liker fotball. Ei jente kan selvfølgelig gjøre "all slags gutteting", men det er vel noe mer sannsynlig at jentene velger å gjøre "jenteting", eller hva? De fleste har nok et bilde av hva jenter liker i fht hva gutter liker, selv om det selvfølgelig ikke trenger å bli slik. Og om gutten min blir en skikkelig femihomse så vil jeg være svært stolt av han faktisk, det ville jeg sett på som et godt tegn på at jeg har gitt han noe veldig viktig her i livet- god selvfølse God selvfølelse kan man gi til jenter også...Jeg skjønner virkelig ikke tankegangen din...Er det ikke din jobb som mor å legge til rette for alle barna dine,samme hvilket kjønn de er? Samme om du får ei rosa prinsesse? Jeg synes bare du er nedlatende mot jenter,rett og slett.Får virkelig håpe du slipper unna med å få kun gutter da,om du ikke klarer å omstille deg etter kjønnet du får... Anonymous poster hash: a1cfc...dae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå