neemii Skrevet 27. juni 2014 #1 Skrevet 27. juni 2014 Hører flere snakker om at når de meldte seg inn så forandra arbeidsgiver holdning osv. Men får arbeidsgiver vite dette da? Om man feks jobber i kommunen? Noen mener jo at de plutselig ble tilbudt fast stilling først etter at de meldte seg inn osv. Er dette tilfeldig eller hva?
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 27. juni 2014 #2 Skrevet 27. juni 2014 Ja, de har jo medlemslistene. Det skal også trekkes fagforeningskontigent av lønna di.
neemii Skrevet 27. juni 2014 Forfatter #3 Skrevet 27. juni 2014 Ja, men jobber i kommunen, så da er det vel lønnskontoret som får vite det? Eller sender de ut medlemslista til min arbeidsgiver?
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 27. juni 2014 #4 Skrevet 27. juni 2014 Om de får beskjed ved hvert nytt medlem, eller om det bare er med jevne mellomrom vet jeg ikke. Men arbeidsgiver trenger å vite hvem som er organsiert hvor fordi de må samarbeide med dem om turnuser, avtaler osv.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #6 Skrevet 27. juni 2014 Såvidt jeg vet går det ann å være "hemlig" medlem i noen forbund. Da betaler du kontingenten selv og får ingen spessielle rettigheter som følger av tariffavtalen, men du har stemmerett og kan få hjelp i konflikter. Arbeidsgiver får da ikke melding om medlemskapet. Anonymous poster hash: da78b...e45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå