Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #1 Del Skrevet 27. juni 2014 Min gutt, som nå er 1mnd, er veldig glad i mat. Han har fått mme fra han var 2 uker. Han har ligget på rundt 800ml+ i døgnet, men begynte å bli sulten igjen veldig fort, så da forsøkte jeg å øke mengden, men da ble han bare enda oftere sulten og det ble en flaske mer i døgnet enn det han pleier å drikke!? Jeg vet at det er sulten han er, for jeg forsøker alt annet før jeg gir han mat, men mat er det eneste som hjelper. Han gulper aldri, så da kan jeg ikke skjønne at han får i seg for mye heller? Men jeg trodde at når jeg økte mengden, så kanskje han ble mett litt lengere, men det ble heller motsatt.. Skal høre med helsesøster når jeg skal på kontroll igjen, men har liksom tatt det opp 2 ganger uten å få noe klart svar.. Bør jeg bare blande til veldig mye per flaske å la han drikke til han selv ikke vil ha mer? Haff, det hadde vært så fint å fått til ammingen i stede... Anonymous poster hash: c5666...cee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
carma78 Skrevet 27. juni 2014 #2 Del Skrevet 27. juni 2014 Tror du skal la han styre det helt selv jeg hadde motsatt problem da, ikke artig å bruke 1 time på å gi skarve 90 ml heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #3 Del Skrevet 1. juli 2014 Min gutt, som nå er 1mnd, er veldig glad i mat. Han har fått mme fra han var 2 uker. Han har ligget på rundt 800ml+ i døgnet, men begynte å bli sulten igjen veldig fort, så da forsøkte jeg å øke mengden, men da ble han bare enda oftere sulten og det ble en flaske mer i døgnet enn det han pleier å drikke!? Jeg vet at det er sulten han er, for jeg forsøker alt annet før jeg gir han mat, men mat er det eneste som hjelper. Han gulper aldri, så da kan jeg ikke skjønne at han får i seg for mye heller? Men jeg trodde at når jeg økte mengden, så kanskje han ble mett litt lengere, men det ble heller motsatt.. Skal høre med helsesøster når jeg skal på kontroll igjen, men har liksom tatt det opp 2 ganger uten å få noe klart svar.. Bør jeg bare blande til veldig mye per flaske å la han drikke til han selv ikke vil ha mer? Haff, det hadde vært så fint å fått til ammingen i stede...Anonymous poster hash: c5666...cee Hvordan er måltidene? Er han urolig, vrir seg, "jobber" med maten og skriker rett etter å ha spist? Grunnen til at jeg spør er at vi hadde det på samme måten med begge barna våre før vi fant ut at de hadde stille refluks. Dvs. at de ikke gulper ut av munnen, men inni seg. Det kan gi ubehag for babyen (som halsbrann), og mer mat lindrer ubehagene for en kort periode. Det kan dermed virke som babyen skriker etter mer mat når han/hun eg. bare har vondt. Jeg vet jo ikke om dette er tilfellet for dere, men for vår del hjalp det i alle fall å forholde oss til mengde = 15 % av kroppsvekt samt ikke gi mat oftere enn min. 3 timer mellom hvert måltid. Vi fant ut at jo mer mat jo verre. Justering av mengde mat ga mindre skriking Anonymous poster hash: d880e...873 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 4. juli 2014 #4 Del Skrevet 4. juli 2014 Vår var likens og spiste veldig masse til å være så liten, men viste seg at han knapt økte mengden de neste mnd. Han økte opp noen percentiler på alle målene og har ligget der siden ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå