Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huff ja, det får jeg også, men veldig sjeldent heldigvis. Jeg har lest på noen utenlandske forum at både rastløse bein og kramper i leggene skyldes for lite magnessium i kroppen, noe som er helt vanlig under en graviditet. Du merker kanskje at øyelokket ditt vibrerer også innimellom? Spis masse bananer og havregrøt, jeg har begynt å spise to til tre bananer om dagen og har ikke rastløse legger lenger! :D

Off ja, i natt sov jeg bare 1 time. Holdt på å bli sprø. Slet med dette i første svangerskap også. Skal visst hjelpe med magnesium, men har ikke hatt noe effekt på meg. Må nok bare holde ut. Sist svangerskap så ble det borte samme dag som jeg hadde født.

Jeg fåf kramper i leggene når jeg har sittet i ro en hel dag ( kontorstolen, bil eller sofaen). Vanligvis er jeg i aktivitet på ettermiddagen, men nå som kroppen begynner å bli tung, blir det mye sofa-sliting etter jobb. En 15-20 min gåtur løser problemet her ☺. Vet også at man kan få kramper av for lite kalk.

Anonymous poster hash: fd41e...899

Annonse

Tusen takk for tips! Jeg har rastløse bein på kvelden, antydning til krampe på natta og har til og med hatt rykninger(leamus) på øye i flere uker nå! Jeg har ikke tenkt at det var en sammenheng der! Nå skal jeg bytte ut isen med bananer og havregrøt:) lykke hvis det hjelper.

• 2 uker senere...

Magnesiumoljen virket ikke på meg, men fikk et tips av fastlegen om å prøve e-vit tilskudd (tar magnesium fra før av) og det virket virkelig. Nå har jeg hatt to netter uten en eneste muskelkrampe :) Ville bare dele tipset videre :)

Har en del kramper i beina på natten.. :/  Fryktelig plagsomt.. Nå som det har vært så varmt også så har det blitt lite søvn med legg kramper, halsbrann og mye nedpress.. Har til tider vært så ille med legg krampene at jeg har hatt gangsperr følelse i leggene dagen etter.. Men ikke så alt for lenge igjen nå, og har vel egentlig vært heldig med lite plager ellers.. Kun halsbrann og legg kramper som har vært en plage.. 

Annonse

Har en del kramper i beina på natten.. :/ Fryktelig plagsomt.. Nå som det har vært så varmt også så har det blitt lite søvn med legg kramper, halsbrann og mye nedpress.. Har til tider vært så ille med legg krampene at jeg har hatt gangsperr følelse i leggene dagen etter.. Men ikke så alt for lenge igjen nå, og har vel egentlig vært heldig med lite plager ellers.. Kun halsbrann og legg kramper som har vært en plage..

Jeg var helt støl i leggene da jeg våknet i morges. Hadde måttet stå opp 2 ganger i natt pga kramper. Det er jo ikke så mye, men de var harde. Hadde mest lyst til å hyle, men da hadde jeg vekket mannen og VesleTrollet som lå og sov.

Bananer er forresten ikke noe alternativ for å forebygge kramper her. 1 bit banan gir en helvetes halsbrann. Heller leggkramper enn halsbrann :P

Endret av TanteTroll

Huff nei noe banan holder jeg meg unna også... Halsbrann på 1-2-3... :/ Men nedkjøling funker både på krampene og hevelser :) Bare hatt legg kramper en gang i natt og har faktisk fått sovet litt i natt..! HERLIG...!

Endret av HeleneT23

Har dere forsøkt støttestrømper da? Jeg synes det forebygger en del. Bruker dem på dagtid, og tar de av like før jeg legger meg. Det er selvsagt litt varmt å bruke det om sommeren, men det hjelper både på åreknuter, hevelser og kramper.

Har forsøkt å bruke støttestrømper flere ganger i forbindelse med jobb, og jeg får rett og slett klaus av å ha dem på. Så med stor mage og lyst til å spy hver gang jeg bøyer meg, er ikke dette noe alternativ dessverre. Ingen kramper i natt, og jeg skal nok klare å holde ut de siste ukene. Ikke såååå lenge igjen nå :)

Har dere forsøkt støttestrømper da? Jeg synes det forebygger en del. Bruker dem på dagtid, og tar de av like før jeg legger meg. Det er selvsagt litt varmt å bruke det om sommeren, men det hjelper både på åreknuter, hevelser og kramper.

Har forsøkt å bruke støttestrømper flere ganger i forbindelse med jobb, og jeg får rett og slett klaus av å ha dem på. Så med stor mage og lyst til å spy hver gang jeg bøyer meg, er ikke dette noe alternativ dessverre. Ingen kramper i natt, og jeg skal nok klare å holde ut de siste ukene. Ikke såååå lenge igjen nå :)

Hehe, ja det begynner å bli vanskelig å ta dem på for meg også. Og det er mannen som drar dem av om kvelden. Du vet du er høygravid når du ikke klarer å ta av og på strømper selv... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...