Gå til innhold

Er det noen som har erfaring med å legge veggfornyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal snart pusse opp stuen vår, og ønsker et resultat der veggene er helt glatte. (Nå har vi en gammel glassfiberstrie (?) med mønster i, ikke pent!). Vurderer også gipsplater. Kanskje har dere noen andre tips? :) Ps. Det er et murhus.

Anonymous poster hash: 4af2b...35d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes veggfornyer er noe forb.... Dritt å jobbe med. Vi hadde også fiskebensmønstret glassfiberstrie på stuen, men vi kjøpte en tapetdampmaskin på Biltema og fjernet alt med den helt inn til sponplata. Alternativt legger dere på 6mm gipsplater oppå alt, men det koster litt mer (men sparer dere for noe arbeid da!). Dette er mine erfaringer iallefall.

Skrevet

Legg gips! Veggfornyer er noe drit! Vi har det her (lagt av forrige eier), og etter hvert som tiden går, kommer alle skjøtene til syne. Ikke pent.

Anonymous poster hash: 76b42...370

Skrevet

Gips, eller skrelle vekk alt. Vi gjorde det siste på stua (gammel strietapet), men angrer litt på at ikke vi la på gipsplater, det har vi gjort på kjøkken og barnerom. Finnes noen som er noen få millimeter tykke. Veggfornyer (duk) er veldig vanskelig å få pent.

Anonymous poster hash: 55c09...85a

Skrevet

Takk for tips, dere! Ja, jeg fant en del negativt om veggfornyer da jeg googlet det, men der var det meste skrevet i 2008. Men håpet kanskje at det hadde kommet noe nytt å bedre på den fronten siden da.  Tapetdampmaskin har jeg aldri hørt om, så det må jeg sjekke ut! Godt mulig vi går for gipsplater ja! Gruer meg litt til å sette i gang, men det blir nok bra til slutt :)

Anonymous poster hash: 4af2b...35d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...