Gå til innhold

Fort opp i vekt de siste ukene!?

Anbefalte innlegg

Jeg har gått nokså mye opp i vekt de siste ukene. Har 4 uker igjen nå...og de siste ukene syns jeg altså det går litt fort oppover. Ca en halv kg i uken ....uæææ!! Dvs jeg kan vel vente meg enda et par kg de siste 4 ukene...sukk..

Andre som merker at det går fort oppover, eller er det derimot motsatt? Vet jo at noen ikke legger så mye på seg de siste ukene, fordi man blir så fort mett ;)

Her er det nok helst det at jeg har en tendens til å spise is litt for ofte og fint lite bevegelse, som gjør at jeg går opp...samt at babyen legger jo på seg ca 250 gr pr uke på slutten, da.

Hva med dere andre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144151490-fort-opp-i-vekt-de-siste-ukene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde gått opp litt over 0,5 kg fra forrige uke. Gått opp ca 23 kg totalt og har 2 uker igjen til termin. Mye vann i kroppen. Babyen har det supert så jeg tenker ikke på vekta. Mye er baby, morkake ++ og ikkeminst vann.Blir mange gåturer og amming så kiloene forsvinner igjen :-)

Så lenge det ikke er sukker i urinen eller tegn på svg.forgiftning så ville jeg ikke bekymret meg.

Anonymous poster hash: 643ea...8d1

Har lagt på meg 15-16 kg under hele svangerskapet. Er nå 39+1 uke på vei. Har ikke lagt på meg så mye nå de siste 2-3 ukene. Siste uken så har jeg ikke lagt på meg noe, men har ikke så stor matlyst nå heller, men spiser normalt.

Me too! Jeg har også gått opp rundt en halv kg - 1 kg i uken de siste tre ukene. Nå har jeg i tillegg fått litt vann i kroppen, så regner med at det er grunnen også. Jeg er fortsatt innenfor "normal" vektoppgang. Har to uker igjen til termin, i verste fall går jeg kanskje opp rundt 12 kg i dette svangerskapet. Slet lenge med å få opp vekten pga. dårlig matlyst jeg da, så jeg synes det er bra at jeg har gått opp nå mot slutten. :)

Og ha ikke dårlig samvittighet for å spise is, noe må vi jo kose oss med :)

Blir spennende å se hvem av oss som føder først da Josephina. Jeg har jo trodd at han skulle komme litt før terminen hele tiden pga. veldig dårlig form hos meg, men begynner å lure nå.

Annonse

Godt å høre jeg ikke er alene :) Jeg ligger også innenfor "normalen" heldigvis og jeg vet at det er mye vann nå på slutten. Har nokså hovne føtter og hender... :P Og ja, is må vi kose oss med i sommervarmen (for de av oss som har sol og varme, da, og ikke oversvømmelse som dem i Oslo!! )

Filippa: Tipper du føder først jeg, for du har vel termin rett rundt hjørnet? Jeg skal ha planlagt snitt, jeg og det er ikke før om 3-4 uker ;) (de avventer dato litt pga så mye kynnere!)

:)

Godt å høre jeg ikke er alene :) Jeg ligger også innenfor "normalen" heldigvis og jeg vet at det er mye vann nå på slutten. Har nokså hovne føtter og hender... :P Og ja, is må vi kose oss med i sommervarmen (for de av oss som har sol og varme, da, og ikke oversvømmelse som dem i Oslo!! )

Filippa: Tipper du føder først jeg, for du har vel termin rett rundt hjørnet? Jeg skal ha planlagt snitt, jeg og det er ikke før om 3-4 uker ;) (de avventer dato litt pga så mye kynnere!)

:)

12. juli, så snart to uker igjen. Ja, vi får se - kan jo hende jeg går over ;)

Forrige svangerskap gikk jeg opp mest og raskest i begynnelsen. Mot termin sto vekta stille og beveget seg bittelitt ned. Kombinasjonen plassmangel og halsbrann sørget for det. La på meg en del i begynnelsen nå også, så kanskje det blir sånn ca likt som sist. Det er fortsatt 5,5 uke igjen, så jeg har god tid til å evt gå opp litt til fortsatt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...