Gå til innhold

Erfaring med permanent hårfjerning?

Anbefalte innlegg

Lurer på å gå til laserklinikk og fjerne håret i bikinilinjen og under armene siden jeg er veldig plaget med betente hårsekker etter barbering eller hårfjerningskrem.

Noen med erfaringer de vil dele?

Anonymous poster hash: 15c87...e28

Fortsetter under...

Jeg har gjort det hjemme (sånn maskin man får kjøpt). Særlig på legger og under armene er det nå nesten aldri/ikke hår i det hele tatt! Barberer meg under armene og bruker maskinen hver 14 dag ca. Det er nesten ingen ting. Bare noen få lyse hår igjen og de blir ikke lange.

Anonymous poster hash: 44a94...525

Jeg har gjort det hjemme (sånn maskin man får kjøpt). Særlig på legger og under armene er det nå nesten aldri/ikke hår i det hele tatt! Barberer meg under armene og bruker maskinen hver 14 dag ca. Det er nesten ingen ting. Bare noen få lyse hår igjen og de blir ikke lange.

Anonymous poster hash: 44a94...525

Hvilket merke har du kjøpt?

Anonymous poster hash: 01254...1b2

Men det er ikke permanent! Jeg har mørke hår på haken og på brystet. Gikk til laserbehandling i 1 år, og betalte 12 000. Kom tilbake, og nå er det like ille som før..

Hos meg holdt det seg borte i årevis (bikinilinja). Nå har det begynt å komme noen tynne hår, men ikke så mye at det blir betent ved barbering.

Fikk beskjed om at jeg kom til å måtte ta en gang til med noen års mellomrom.

Anonymous poster hash: 62784...c1a

Annonse

Jeg tok det med IPL, bra resultat kjappere enn ventet. Men så sluttet jeg med p-pillen og alt kom tilbake.

Jeg har nå kjøpt en maskin til å gjøre det hjemme. Det vil ta lenger tid og blir sikkert ikke like langvarig, men da har jeg maskinen hjem til å holde det ved like og slipper å måtte bestille time og alt det der. Jeg tar leggene, bikini og noe ansiktshår. Merker allerede en forbedring etter 3 behandlinger.

Jeg har mørkt hår og lys hud.

Anonymous poster hash: 20fc2...798

Jeg tok det med IPL, bra resultat kjappere enn ventet. Men så sluttet jeg med p-pillen og alt kom tilbake.

Jeg har nå kjøpt en maskin til å gjøre det hjemme. Det vil ta lenger tid og blir sikkert ikke like langvarig, men da har jeg maskinen hjem til å holde det ved like og slipper å måtte bestille time og alt det der. Jeg tar leggene, bikini og noe ansiktshår. Merker allerede en forbedring etter 3 behandlinger.

Jeg har mørkt hår og lys hud.

Hvilken maskin da?

Tusen takk for svar.

Hvor mye kostet det når dere tok det?

Vil komme på 4000 for 8 behandlinger armhulene, og 7000 for bikinilinjen.

Er det dyrt?

For meg er det selvfølgelig mye penger, men vil jo gjerne kunne bade om sommeren uten å ha på meg shorts pga de røde betente områdene i trusekanen.. :-)

Så håper på gode argumenter så jeg kan overtale meg selv til å bruke så mye på, vel meg selv.. :-)

Hvor langt inn tar de forresten bikinilinjen?

Jeg bruker Philips Lumea eller hva den heter, betalte ca 2900kr for den. Har brukt den to ganger under armene og er nesten hårfri, må bruke den 4-5 før alle hår er borte og så en gang i mnd. Er ikke permanent men om man bruker den en gang i mmd så blir det det.

Den er kjempe lett å bruke og man må lese nøye bruksanvisningen, blant annet må man teste hvilken styrke man tåler (for høy gir "solbrenthet", jeg tåler maks styrke), og være nøye med å ikke få sol på der man har brukt den få dager etter behandling så jeg venter til høsten med å behandle leggene. Det tar under 1 min å bruke den på begge armhulene. Det står at det tar 8 min å behandle leggene. Stikker bittelitt på maks styrke, ellers kjenner man ingenting!

Hadde ikke orket å brukt 10.000kr eller noe sånt hos en klinikk når man kan gjøre det selv hjemme.

Anonymous poster hash: 1a224...3a0

Tusen takk for svar.

Hvor mye kostet det når dere tok det?

Vil komme på 4000 for 8 behandlinger armhulene, og 7000 for bikinilinjen.

Er det dyrt?

For meg er det selvfølgelig mye penger, men vil jo gjerne kunne bade om sommeren uten å ha på meg shorts pga de røde betente områdene i trusekanen.. :-)

Så håper på gode argumenter så jeg kan overtale meg selv til å bruke så mye på, vel meg selv.. :-)

Hvor langt inn tar de forresten bikinilinjen?

Når du, som meg, får betente byller, da synes jeg ikke den prisen er dyr. Men jeg trengte ikke så mange behandlinger, tror jeg tok 4-5.

Du bestemmer selv hvor langt inn de skal ta, jeg tok så langt inn som jeg vanligvis barberer bort. Hun tok også "bakover" om du skjønner, innside lår og sånn.

Anonymous poster hash: 62784...c1a

Jeg tok det med IPL, bra resultat kjappere enn ventet. Men så sluttet jeg med p-pillen og alt kom tilbake.Jeg har nå kjøpt en maskin til å gjøre det hjemme. Det vil ta lenger tid og blir sikkert ikke like langvarig, men da har jeg maskinen hjem til å holde det ved like og slipper å måtte bestille time og alt det der. Jeg tar leggene, bikini og noe ansiktshår. Merker allerede en forbedring etter 3 behandlinger.Jeg har mørkt hår og lys hud.Anonymous poster hash: 20fc2...798

Hvilken maskin da? Anonymous poster hash: 01254...1b2

Jeg bor i utlandet, vet ikke om maskinen selges i Norge. Jeg har kjøpt en ME My Elos. Ganske ny, har bare brukt den 3 ganger. Merker stor forskjell på bikini og i ansiktet (barten er borte!), leggene er mer ujevne men der tror jeg at jeg gikk for fort frem.

Jeg har en Phillips Silk'n'glide eller noe slikt. Den funker fint, i den forstand at jeg har mye svakere hårvekst. hårene er mykere, færre og vokser saktere. Jeg har dog ikke vært veldig flink til å vedlikeholde behandlingen i løpet av vinteren, kun gjort det noen få ganger.  Nå venter jeg til etter sommeren for ikke å bli solbrent.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...