Gå til innhold

Dere med babyer på 4-5 mnd, vil dere fortelle litt om dagene? søvn, mat, lek?

Anbefalte innlegg

Min jente er litt over 4 mnd. Høres dette normalt ut?

Kl 8. 170 ml mme.

Kl 12. 170 ml mme.

Kl 16. 170 ml mme.

Kl 19. Halv porsjon grøt og ca 100 ml mme.

Kl 4. 140 ml mme.

Søvn:

09.30-10.00.

12.30-15.00.

17.00-17.30.

Legges kl 20.

Nettene er et rent helvette og hun er mye våken mellom 01.00 og 05.00.

Liker å ligge under babygym og har så vidt begynt å rulle fra rygg til mage.

Gjør jeg noe feil siden hun er så mye våken om natta? Er blid og fornøyd på dagen men må stort sett underholdes og bæres mye.

Hvordan er dagene deres?

Anonymous poster hash: 18bdc...a71

Fortsetter under...

Nå har min blitt snart 7 mnd(men leste tråden uansett, hehe). For å si det sånn så var min mye våken på natten helt fra hun var nyfødt. Trodde også det hadde å gjøre med maten, og prøvde meg frem med forskjellige ting.... Det hjalp ikke, måtte bare gå seg til av seg selv. Min sov mye mindre enn din på dagtid også. Har fortsatt mange tøffe netter, men innimellom sover hun natten gjennom nå.

Jeg leste mange tråder her, spurte om råd og tips og fikk som oftest til svar at alle babyer er forskjellige og at jeg måtte ta tiden til hjelp, prøve å ikke mase så mye med denne søvnen og generelt bare kose meg med babytiden for den kommer ikke igjen.

Jeg var så oppgitt over disse svarene og tenkte det var lett for andre å si, at folk ikke skjønte hvor slitsomt det var.

Og nå skal jeg si det samme til deg😜 jeg vet at det er tøft når det står på, kanskje blir det ikke lettere enda, kanskje går det fort over.... Nyt babyen din, prøv forskjellige ting om du føler du må det, men babyer ER forskjellige, unike små mennesker og de elsker deg uhemmet. Tenk på det når det står på som værst😀

Klemmer til deg fra en som også har vært og av og til er sliten!

Anonymous poster hash: a5bed...e70

Nå har min blitt snart 7 mnd(men leste tråden uansett, hehe). For å si det sånn så var min mye våken på natten helt fra hun var nyfødt. Trodde også det hadde å gjøre med maten, og prøvde meg frem med forskjellige ting.... Det hjalp ikke, måtte bare gå seg til av seg selv. Min sov mye mindre enn din på dagtid også. Har fortsatt mange tøffe netter, men innimellom sover hun natten gjennom nå.

Jeg leste mange tråder her, spurte om råd og tips og fikk som oftest til svar at alle babyer er forskjellige og at jeg måtte ta tiden til hjelp, prøve å ikke mase så mye med denne søvnen og generelt bare kose meg med babytiden for den kommer ikke igjen.

Jeg var så oppgitt over disse svarene og tenkte det var lett for andre å si, at folk ikke skjønte hvor slitsomt det var.

Og nå skal jeg si det samme til deg😜 jeg vet at det er tøft når det står på, kanskje blir det ikke lettere enda, kanskje går det fort over.... Nyt babyen din, prøv forskjellige ting om du føler du må det, men babyer ER forskjellige, unike små mennesker og de elsker deg uhemmet. Tenk på det når det står på som værst😀

Klemmer til deg fra en som også har vært og av og til er sliten!

Anonymous poster hash: a5bed...e70

Huff det var det jeg var redd for. Har hengt meg veldig opp i dette med mat. Mer mat, mindre mat, oftere mat, sjeldnere mat osv osv. Men ingenting ser ut til å funke. Våkne gjør ho uansett men ikke fordi ho er sulten alltid.

Ho sov hele natta de 2 første mnd, mens nå sover ho kun en time av gangen.. jeg er heldig hvis jeg får sovet 4 timer i løpet av natta. Føler jeg har så lite overskudd så jeg blir nesten irritert hvis ho sutrer på dagtid. Håper det snart blir bedre. Jeg er sliten!!

Takk for svaret :-) godt å høre at man ikke er alene. Alle jeg kjenner og leser om har babyer som sover fra 19-07 hver natt, blir helt dårlig når de skryter av det!

Anonymous poster hash: 18bdc...a71

Jeg har en jente på 5,5 mnd som har holdt på sånn siden hun var 3,4-4 mnd. Blitt sprø av å bare få sove en time av gangen over så lang tid! Har hjulpet litt å legge meg sammen med henne på dagtid for å få litt ekstra søvn, selv om det stort sett bare er 40 min jeg får...

Jeg flyttet lille snuppa på eget rom for tre dager siden og i tillegg gitt henne enda et større måltid på dagen og i natt fikk jeg fire timer søvn i strekk! Føltes nydelig!

Men helt ærlig så tror jeg våkningen i hovedsak er pga utviklingssprang. Det er sinnsykt mange som opplever det sånn med sine i den alderen og det skjer så mye med babyene. De fleste lærer å rulle (min har endelig knekt koden for å åle seg frem etter MYE frustrasjon), og tror dette har endel å si. Er det noe jeg lærte med første mann så er det at ALT med de små går i faser og at bare må bote tennene sammen hvis ikke det funker å gi mer mat osv:)

hilsen meg som har gått rundt i koma i ukesvis nå og håååper at forrige natt var starten på en ny fase med bittelitt lengre strekk på nattesøvnen:)

Annonse

Snuppa mi våkna ca. hver time natta gjennom til hun ble 10 mnd. Prøvde mye av gode og dumme råd, men fant ut at hun bare var sånn og jeg prøvde å sove når hun sov på dagtid. Plutselig begynte hun å sove lengre av seg selv. Har ikke noen andre råd enn å enten prøve deg fram eller bare go with the flow og kos deg så godt du kan :) håper det går seg til før 10 mnd da, men nå som snuppa er snart to år og sover 19-7 så husker jeg ikke så mye av slitet, husker mest at hun trengte mye kos og tid med mammaen sin fordi hun var en liten baby :) Lykke til, og det går uansett over en vakker dag! :)

Endret av Unilon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...